sosialisere babyen

Lucy*

Betatt av forumet
Dere som ikke kjenner noen med små barn, hva gjør dere for å "sosialisere" babyen? For en uke siden var der barseltreff på helsestasjonen, og det virket som mini trivdes kjempegodt i andre babyers selskap. Barseltreffet gikk så kjempefort, vi satt en haug fremmede i en ring og forklarte litt om hvordan fødselen gikk og hvordan ammingen gikk, og det var det. Så gikk alle til sitt. Jeg hadde skikkelige store forventninger til barseltreffet og hadde håpet på å få kontakt med noen andre mødre i området mitt, men det var over på en halvtime time og man fikk ikke noe særlig kontakt med hverandre. Ellers har jeg tenkt litt på babysvømming, men alt er fullt her jeg bor, og det er ikke noe ledig før til sommeren. Flere som føler seg litt ensom i babyhverdagen ? [:(]

Det er ganske kjipt, vil tro det hjelper å kjenne noen som er i samme situasjon som man kan dele erfaringer med [:)] Jeg treffer jo gamle veninner titt og ofte, men det er begrenset hvor mye babyprat dem gidder å høre på. Pluss at det blir jo litt mindre tid til fest og morro, så da mister man automatisk litt kontakten med en del av dem da det stort sett var dette det gikk i da vi var samlet før. [:'(]

Vi utvekslet telefonnr og email adresser på det første barseltreffet, og avtalte å møtes etter nyttår. Nå har vi fått fast tid og sted hver uke.
Ellers så har jeg begynt på barselyoga, og der var det trim for mor og aktivisering av baby [:)]

Sist gikk jeg på babysang i kirka. Kostet vel 30,- per gang tror jeg.
DNTOslo arrangerer trilleturer vet jeg, vet ikke om det er noe lignende i ditt nærområde.

uff så dumt da. Jeg skal på første barseltreff i morgen, er veldig spent, håper jeg kan komme i kontakt med noen jeg også.
Kjenner ingen som har baby på samme alder, men har noen venner som har eldre barn.
Men er jo ingen av mine venner som er hjemme på dagtid, så jeg føler meg ganske alene til tider jeg også[&o]
Kjenner jeg blir helt over meg av begeistring når jeg får prate med folk i samme situasjon som meg.
De som ikke har barn selv er ikke så intr. i å prate om bæsj og gulp og mating osv[8D]
Det er ikke noen babyverden treff i nærheten av deg da?
Jeg koste meg masse når jeg var på treff, var godt å prate med andre som nettop har fått baby[:)]

Jeg er i barselgruppe, og vi treffes hver torsdag. Ble satt sammen av helsesøster, og utvekslet nr etter første treffet. Har organisert alle treff etter dette selv. Blir 4. treffet imorra. Superkoselig!!

Ellers blir det mest sosialisering av besteforeldre her i huset. Og andre som evt stikker innom.

Er ganske det samme her også.. i tillegg til at jeg ikke skal på barseltreff før i slutten av februar! (mener jeg å huske) og det er jo en evighet til..
Har vært heldig å få plass på babsvømming på hellemyr 3 februar, så har litt forhåpninger om å treffe noen der :) - men ikke godt å si. . .
SÅ hvis man i tillegg er tilflytter til byen med minimalt bekjente gjør det ikke saken enklere. - så skjønner veldig godt hva du mener med at du føler deg litt ensom i denne babyhverdagen.

- Men om vi er flere fra kr.sand på bv som føler oss litt "ensomme", kan vi jo alltid prøve å lage vårt eget treff ?!

Er ikke i noen barselgruppe jeg, var ingen på helsestasjonen i passende gruppe, skikkelig kjedelig!
Så får henge med venner som har litt eldre barn, og venninna mi som fikk for 2 dager siden[:)]

Har ikke blitt satt i noen barselgruppe jeg =(
Så har ingen som er på alderen til mini, men ei venninne har en gutt på 1 1/2 år..

Noen fra Hamar-område som kanskje vil få til et treff?[:D]

ORIGINAL: lillemille88*

uff så dumt da. Jeg skal på første barseltreff i morgen, er veldig spent, håper jeg kan komme i kontakt med noen jeg også.
Kjenner ingen som har baby på samme alder, men har noen venner som har eldre barn.
Men er jo ingen av mine venner som er hjemme på dagtid, så jeg føler meg ganske alene til tider jeg også[&o]
Kjenner jeg blir helt over meg av begeistring når jeg får prate med folk i samme situasjon som meg.
De som ikke har barn selv er ikke så intr. i å prate om bæsj og gulp og mating osv[8D]
Det er ikke noen babyverden treff i nærheten av deg da?
Jeg koste meg masse når jeg var på treff, var godt å prate med andre som nettop har fått baby[:)]
[/quot

Bare si fra hvis du vil møtes uten at det er treff, jeg har som regel lite planer på dagtid å vil gjerne ha flere å trille tur/kafe og snakke om bleier og gulp med[:)]Kan sende deg pm med nr. mitt[;)]

Er også fra kr.sand, fødte i desember da, ikke vært på barselgruppetreff på helsestasjonen enda[:)] Men om det skal organiseres evt treff er jeg gjerne med[:)]

Hvem arrangerer på Hellemyr?[:)] Har bare funnet babysvømming på kongsgård tror jeg det var..

ORIGINAL: *SuperTed*

Er ganske det samme her også.. i tillegg til at jeg ikke skal på barseltreff før i slutten av februar! (mener jeg å huske) og det er jo en evighet til..
Har vært heldig å få plass på babsvømming på hellemyr 3 februar, så har litt forhåpninger om å treffe noen der :) - men ikke godt å si. . .
SÅ hvis man i tillegg er tilflytter til byen med minimalt bekjente gjør det ikke saken enklere. - så skjønner veldig godt hva du mener med at du føler deg litt ensom i denne babyhverdagen.

- Men om vi er flere fra kr.sand på bv som føler oss litt "ensomme", kan vi jo alltid prøve å lage vårt eget treff ?!

Jeg har heller ikke fått noen barselsgruppe [&o]

Men anyway, det er jo kanskje litt tidlig enda, men noen steder finnes det jo åpen bhg. Der kan du komme med babyen (selv om babyene pleier å være lit større da, men alle er velkomme) og drikke kaffe og bli kjent med andre mødre.
Jeg gikk der hele tiden med eldstedatteren min siden hun ikke fikk bhgplass, og har fått mange gode venner derfra.

Ellers arrangeres det ofte trilleturer og sånn, men jeg husker ikke hvor man finner ut om slikt. Google kanskje? Eller hør på helsestasjonen om ikke de kan ha treffet litt lengre neste gang, eller litt oftere?
De må jo ta litt vare på mammaens (mentale) helse også. Hs her er i hvertfall veldig opptatt av det.

blir mest til at jeg leiker og prater med henne her hjemme..
det var jo arrangert barseltreff på hs somm jeg var på, og det så ut som mini syntes det var interessant med andre babyer. hu glana i hvert fall noe grådig på denne som lå ved siden av hu[8D]
vi utveksla tlfnr og sånt, men jeg er av den sjenerte typen egentlig[X(]

så ILABOM: er du med på å dra i sammen et opplegg?? hadde vært litt artig da i hvert fall jeg sitter mye aleine hjemme,,[:)]

ORIGINAL: baby_

Hvem arrangerer på Hellemyr?[:)] Har bare funnet babysvømming på kongsgård tror jeg det var..

Hun som arrangerer heter Tone Hager Løvdal, og det er på Hellemyr skole. Starter 3. februar, men tror de også er helt fulle nå, hvis ikke noen har trukket seg.....

Ellers er jeg også klar for å få til et treff :)

Tips: Vet at turistforeningen har noe som heter trilleturer, der de har satt opp turer som er tilpasset oss med barnevogner og det er gratis å være med. Gå inn på http://www.turistforeningen.no Der står det når de har satt opp turene og hvor. Eller kontakte de lokalt.

Vi fra Kristiansand burde jo ha et treff, eller en spasertur:)
Det er helt fult på babysvømming på Hellemyr, men det er jo mulig å skrive seg på venteliste.
Så er det jo og et på Kongsgård, men det synes jeg var så lenge til begynte, slutten av april tror jeg.
Går og å venter på at det skal bli organisert et barseltreff fra helsestasjonen...

spent23:
Vi er en ganske stor gjeng i fra hamar som har laget gruppe på facebook. Uvhengig av HS og barselgruppe der. Noen av oss møttes litt før babyene kom og så møttes vi med babyer på tirsdag på Torghjørnet. Var veldig koselig. Noen kjenner hverandre, noen ikke, men vi blir kjent! Kommer til å ha treff av ulike slag med jevne mellomrom tenker jeg!
Termin senhøsten/vinteren 2010/2011 Hamar og omengLitt usikker om gruppa er ei lukke gruppe, men si i fra så kan vi få deg inn hvis du er intr.

Jeg er i barselgruppe med hu på 2år ennå [:D] me treffest en søndag i mnd med ungane så får dei leke sammen, er kjempekoselig[:D] Er nå med i ei barselgruppe med minstemann også, men har foreløpig bare truffest en gong på helsestasjonen. er opp til hver enkelt då om man vil treffest privat, så får sjå hvordan det blir denne gong [:)]

ORIGINAL: førjulsbaby

ORIGINAL: baby_

Hun som arrangerer heter Tone Hager Løvdal, og det er på Hellemyr skole. Starter 3. februar, men tror de også er helt fulle nå, hvis ikke noen har trukket seg.....

Ellers er jeg også klar for å få til et treff :)

Så mange fine svar og ideer, tusen takk folkens [:)]

Jeg er absolutt med på å prøve å få til et treff. Ser jo det blir arrangert en del treff landet rundt, men har ikke sett noe særlig til sørlendingene her inne på November. Så rop ut alle som er interessert:)

ORIGINAL: frøken Andersen*

ORIGINAL: zumzum

spent23:
Vi er en ganske stor gjeng i fra hamar som har laget gruppe på facebook. Uvhengig av HS og barselgruppe der. Noen av oss møttes litt før babyene kom og så møttes vi med babyer på tirsdag på Torghjørnet. Var veldig koselig. Noen kjenner hverandre, noen ikke, men vi blir kjent! Kommer til å ha treff av ulike slag med jevne mellomrom tenker jeg!
Termin senhøsten/vinteren 2010/2011 Hamar og omengLitt usikker om gruppa er ei lukke gruppe, men si i fra så kan vi få deg inn hvis du er intr.

Inviter meg gjerne [:D]

Jeg er med i den gruppa, men når det har vært treff har det ikke passa :(
Jeg gar ikke lappen, så må være noe sambo ikke er på jobb ;P hehe

Back
Topp