Sosiale sammenkomster

FruMille

Glad i forumet
Er det ikke typisk at det skjer masse ila høsten slik at må man avstå/ finne på unnskyldinger for hvorfor man ikke drikker alkohol:sorry:
Her er det 4 arrangementer med festeligheter ila høsten og jeg er bittelitt deppa for at jeg ikke ta den helt ut :p Misforstå meg rett, for jeg er kjempe lykkelig over at vi er velsignet med en spire i magen igjen,selv moden ikke var planlagt, men det er en evighet siden det har skjedd så mye festeligheter for min del og nå dukker det plutselig opp de ene etter det andre. Og jeg må være ærlig å si, å være klin endru er ikke like gøy altså, men helt greit dagen derpå ;)
Jeg lurer på om jeg skal kjøre "jeg går på antibiotika, så jeg kan ikke drikke", eller hvilke unnskyldning jeg skal finne på. Vi har lyst å vente lengst mulig med å si det, iaf til etter uke 12...Noen som har noen triks i ermet. Her kan ikke jeg bare si at jeg er edru, da er mistanken på plass med det samme :whacky011
 
Er det ikke typisk at det skjer masse ila høsten slik at må man avstå/ finne på unnskyldinger for hvorfor man ikke drikker alkohol:sorry:
Her er det 4 arrangementer med festeligheter ila høsten og jeg er bittelitt deppa for at jeg ikke ta den helt ut :p Misforstå meg rett, for jeg er kjempe lykkelig over at vi er velsignet med en spire i magen igjen,selv moden ikke var planlagt, men det er en evighet siden det har skjedd så mye festeligheter for min del og nå dukker det plutselig opp de ene etter det andre. Og jeg må være ærlig å si, å være klin endru er ikke like gøy altså, men helt greit dagen derpå ;)
Jeg lurer på om jeg skal kjøre "jeg går på antibiotika, så jeg kan ikke drikke", eller hvilke unnskyldning jeg skal finne på. Vi har lyst å vente lengst mulig med å si det, iaf til etter uke 12...Noen som har noen triks i ermet. Her kan ikke jeg bare si at jeg er edru, da er mistanken på plass med det samme :whacky011


Drikk alkoholfritt er et alternativ :) eller som jeg pleier å si, jeg kjører eller orker ikke å være dårlig siden jeg må hente barna kjempe tidelig i morgen :)
 
Jeg er så enig med deg, og synes det er litt vanskelig å komme på unnskyldninger for hver ting man skal være med på :hilarious: Jeg er ikke den som pleier å si nei takk til et glass vin, så må finne på alt jeg kan. Jeg har også sagt at jeg kjører, må opp tidlig eller ikke er helt i form. Vil spole slik at tiden går fort til vi kan dele nyheten!
 
Å si at du kjører er vel helt innafor? Eller at du skal noe dagen etterpå som du vil være klar for?
Skal du på noen av festlighetene sammen med noen som vet du er gravid? Da kan du jo alliere deg litt med de? Bytte øl/vin-glass i løpet av kvelden?
 
Her skjønner di det når jeg sier jeg må opp kl 7 med lille mann :p om du har flere barn, så er det bare å si at dere har barnevakt hjemme å må opp tidelig dagen etterpå. :p eller at du kjører, eller drikker noe som er alkoholfritt. Det må vell være lov til å ikke drikke, trenger ikke å ha en grunn for det.
Jeg drakk ikke på nyttår for 2 år siden, for jeg var skikkelig sjuk, og ja gravid. 2 mnd etterpå ville jeg fortelle dette til dem, og da sa dem «ja men det viste jo vi fra før, siden du ikke drakk på nyttår» hva er der for en ting å meine, jeg var sjuk, og gikk på antibiotika, så ja.. folk er rare når det kommer til andre som ikke drikker :p var ikke veldig trivelig å fortelle dem den kjekke nyheten for å si det sånn :p
 
2 av disse anledningene er helgeturer vi skal på med venner, så kan ikke unnskylde meg med at jeg kjører eller skal opp med barna ;) Da jeg var gravid sist, så puttet jeg Onico oppi en vanlig General boks da vi var på vennejulebord. Jeg drakk ikke men de mistenkte ikke graviditet grunnet den ”originale” snusboksen ;) Nå får jeg først og fremst se hvordan det går i ukene framover, jeg er veldig usikker på hvordan det kommer til å gå med denne graviditeten. Tul på torsdag gir oss en pekepinn enn så lenge. Men jeg synes at dagene og ukene sneeeegler seg avgårde. Hadde vært fint å bare hoppet over 1 trimester altså :/
 
Helgetur: Du kan alltids ta et glass og late som du drikker. De fleste følger ikke med på hvor store slurker andre tar.. Og så ta med glasset til en vask og helle ut av litt i blant. Etter et glass eller to, si at du har fått nok alkohol for en kveld, og gå over til vann/brus/annet.
 
Ellers ser coop sin druejuice identisk ut som rødvin, hvis du vil ha noe å fylle over på annen flaske. Men da er jo risikoen at noen andre smaker på vinen din og avslører deg.. :facepalm:
 
Jeg har tidligere kjøpt alkohol fri hvit vin, og bare reve bort den den lille delen av etikketen der det står alkoholfritt :p
Ingen som har nevnt eller sakt noe. Samme med visse øl glass flasker, der ser man jo faktisk ikke forkjellen før man begynner og studere på nært hold :p
 
Ellers har jeg blitt fortalt (av en legevenninne) at å unngå alkohol på antibiotikakur bare er en myte, så ville kanskje ikke gått for den unnskyldningen.. Da blir du hvertfall avslørt ;)
 
Her var det mange gode tips da :thumright

Jeg synes også sosiale sammenkomster kan være vanskelig. I hvert fall hvis du til vanlig ikke pleier å være den som står over et godt glass vin. Jeg måtte avsløre graviditeten tidlig pga noe sånt. Selv om jeg egentlig hadde lyst til å holde på den litt lenger.
 
Helgetur: Du kan alltids ta et glass og late som du drikker. De fleste følger ikke med på hvor store slurker andre tar.. Og så ta med glasset til en vask og helle ut av litt i blant. Etter et glass eller to, si at du har fått nok alkohol for en kveld, og gå over til vann/brus/annet.
Det er sant, tror jeg går for den løsningen :)
 
Jeg har tidligere kjøpt alkohol fri hvit vin, og bare reve bort den den lille delen av etikketen der det står alkoholfritt :p
Ingen som har nevnt eller sakt noe. Samme med visse øl glass flasker, der ser man jo faktisk ikke forkjellen før man begynner og studere på nært hold :p
Helt enig, har tenkt samme tanken :) Hvem står og studerer flaskene/boksene lissom
 
Er det ikke typisk at det skjer masse ila høsten slik at må man avstå/ finne på unnskyldinger for hvorfor man ikke drikker alkohol:sorry:
Her er det 4 arrangementer med festeligheter ila høsten og jeg er bittelitt deppa for at jeg ikke ta den helt ut :p Misforstå meg rett, for jeg er kjempe lykkelig over at vi er velsignet med en spire i magen igjen,selv moden ikke var planlagt, men det er en evighet siden det har skjedd så mye festeligheter for min del og nå dukker det plutselig opp de ene etter det andre. Og jeg må være ærlig å si, å være klin endru er ikke like gøy altså, men helt greit dagen derpå ;)
Jeg lurer på om jeg skal kjøre "jeg går på antibiotika, så jeg kan ikke drikke", eller hvilke unnskyldning jeg skal finne på. Vi har lyst å vente lengst mulig med å si det, iaf til etter uke 12...Noen som har noen triks i ermet. Her kan ikke jeg bare si at jeg er edru, da er mistanken på plass med det samme :whacky011
Jeg var på jobbfest forrige helg. Det gikk supert - jeg pleier alltid å drikke vodka og juice og pleier å ha med meg alt på flasker så jeg så bare jeg hadde blanda ferdig drikke, men egentlig drakk jeg bare tropisk juice:hilarious:
 
Var i bryllup for noen uker siden, mitt triks var å takke ja til alt jeg ble bydd på men allierte meg med samboer og han drakk av glasset mitt og jeg latet som jeg tok slurker innimellom. Utenom dette fylte jeg ølbokser med vann og drakk flere halvlitere «øl» og danset slik som jeg vanligvis gjør og dro hjem i 3 tia :hilarious: følte meg faktisk litt susa, god placebo effekt! Og ble ikke avslørt :D
 
Kan kjøpe alkoholfri vin og helle det over på en vanlig vinflaske med skrukork kanskje? :) Jeg har samme problemet, har en vennegjeng som ikke tar nei for et nei, og begynner med en gang å spekulere hvis man ikke blir med! Begynner å bli vanskelig med unnskyldninger, særlig når flere spør om det ikke blir barn snart! Gleder meg til "fortell-tiden" er der så jeg slipper alle disse hvite løgnene/ unnskyldningene..:nailbiting:
 
sist jeg var gravid var det både bryllup, 60årsdag og årsfest med mannens firma før jeg rakk å komme til uke 12... :hilarious: i brylluppet løste jeg det med å alliere meg med en bartender slik at jeg fikk drinker som så ut som alle andre sine, i 60årsdagen tømte jeg alkoholfritt over på vinflasker, og på årsfesten lata jeg som jeg drakk og byttet glass med mannen innimellom slik at det ble mindre og mindre i glasset! han ble iallefall stupfull :hilarious: den kvelden var litt vanskelig fordi en kompis av oss hadde bestemt seg for å drikke meg underbordet og satt å fulgte med haha! litt sånn "vi spytter ikke i glasset". syns også min alkoholfrie drink var for veik så han spika den med bacardi fra innerlomma, så da var den ubrukelig! hahaha. men folk mistenkte ingenting. så her har du jo tre alternativer da.
 
2 av disse anledningene er helgeturer vi skal på med venner, så kan ikke unnskylde meg med at jeg kjører eller skal opp med barna ;) Da jeg var gravid sist, så puttet jeg Onico oppi en vanlig General boks da vi var på vennejulebord. Jeg drakk ikke men de mistenkte ikke graviditet grunnet den ”originale” snusboksen ;) Nå får jeg først og fremst se hvordan det går i ukene framover, jeg er veldig usikker på hvordan det kommer til å gå med denne graviditeten. Tul på torsdag gir oss en pekepinn enn så lenge. Men jeg synes at dagene og ukene sneeeegler seg avgårde. Hadde vært fint å bare hoppet over 1 trimester altså :/

Tøm alkoholfri vin i en vinflaske med skukork
 
Back
Topp