Sosiale sammenkomster

Ceres

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Noen som har vært eller skal på sosiale sammenkomster? Tenker da før dere har fortalt at dere er gravid eller før dere har tenkt å si det :)
Hvis du har vært, hva har du da evt brukt som unnskyldning/forklaring at man ikke har tatt/skal ta ett glass vin en gang? :)

Noen som har vært eller skal på sosiale sammenkomster? Tenker da før dere har fortalt at dere er gravid eller før dere har tenkt å si det :)
Hvis du har vært, hva har du da evt brukt som unnskyldning/forklaring at man ikke har tatt/skal ta ett glass vin en gang? :)

Jeg synes det er veldig spesielt at man må ha en grunn for å ikke drikke alkohol :-)

Jeg skal på sommeravslutning med jobben neste fredag hvor de har leid ett lokale for å ha fest! Jeg pleier ALLTID å drikke så de vet nok jeg er gravid da jeg har vært gravid og mista så mange ganger. Men skal på ultralyd samme dagen og spørs jo om alt er fint da...

Har ikke fått direkte spm på hvorfor jeg ikke har drukket nå som jeg er så "voksen". Om jeg hadde fått det spm nå hadde jeg bare sagt som sant er at alkohol forsterker pollenplagene mine.

Jeg har hittil brukt sjåfør-kortet et par ganger [emoji51] Ellers er det ikke likt meg å takke nei til en øl, så jeg prøver å unngå å havne i den situasjonen, lyver på meg andre avtaler etc. Ikke så lett det her [emoji23] Når man er i rette alderen så begynner jo (dessverre) folk å spekulere så fort man takker nei til alkohol

Jeg drikker stort sett i sosiale sammenkomster, så jeg og samboeren har «byttet glass», så han har drukket for meg også. Kan også være greit å bruke glass som ikke er gjennomsiktige, da ser ingen at man ikke drikker noe av det.
Helt enig i at det er helt på trynet at man ikke bare kan si at jeg drikker ikke idag, men hadde vi gjort det ville folk skjønt det. :)

Iom at det er vanlig å ta et glass vin eller lignende nå på sommeren hvis man er invitert i selskap uten barn, så blir man fort avslørt. Er ungene med på grillselskap o.l drikker jeg aldri uansett så :)
Har heldigvis kun vært en sammenkomst og da hadde jeg kun barnevakt noen timer, ergo sjåførkortet var trygt å bruke :)
Neste ting er vell bryllup, men da er jeg kommet så langt at da kan vi fint si hvorfor :)

Jeg har vært på 4 sosiale sammenkomster :-D

Har bare ikke drukket, og ingen har spurt meg om hvorfor jeg ikke drikker. Så er utrolig kjekt. Tror kanskje noen har en mistanke, men de har ikke tatt det opp med meg direkte..

Og jeg tenker jo at jeg hadde jo aldri spurt noen om hvorfor de ikke drikker på middag/fest.

Skal på helgetur med diverse nær familie i helgen. Det kommer nok ikke til å bli direkte spørsmål, men kan godt bli det. Veldig usikker på om jeg skal si noe. Jeg er jo bare 5 uker på vei når vi reiser. Ville dere sagt noe?

Skal på helgetur med diverse nær familie i helgen. Det kommer nok ikke til å bli direkte spørsmål, men kan godt bli det. Veldig usikker på om jeg skal si noe. Jeg er jo bare 5 uker på vei når vi reiser. Ville dere sagt noe?

Jeg ville ikke sagt noe nei. Fortalte tidlig til min søster sist, men ikke så tidlig. Venta til etter TUL ca uke 7-8. Kunne jo gjort det men var ikke bekvem med fokus på at jeg var gravid med all den usikkerheten det medførte. Pluss at det er litt fint å ha en hemmelighet :)

Jeg skal på sommeravslutning med jobben neste fredag hvor de har leid ett lokale for å ha fest! Jeg pleier ALLTID å drikke så de vet nok jeg er gravid da jeg har vært gravid og mista så mange ganger. Men skal på ultralyd samme dagen og spørs jo om alt er fint da...

Samme her, jeg skal til jobfest i dag.. Jeg alltid drikker, så det blir jo noen som spør. Men, min man har sluttet å drikke for et par måneder siden, så jeg bare si jeg støtter ham, jeg. Skulle gjerne ta bilen hvis den ikke var i bruk akkurat i kveld..

Jeg tar bare på meg rollen som sjåfør ;)

Jeg pleier alltid å drikke vin i sosaile sammenkomster.. Så har fylt en en tom vinflaske med alkoholfri vin når vi har gjester eller vært invitert bort. Når vi har vært på restaurant har jeg bestilt alkoholfri drink, som jeg har funnet ut er overpyntet juice og club soda, sjåførkoretet blir brukt når vi har blitt invitert steder som er litt langt å ta taxi til.. Ellers brukte jeg unskyldningen at jeg fikk sure oppstøt av champagene og prosecco når dette ble serevert på 17. mai. :happy:

Jeg har vært på 4 sosiale sammenkomster :-D

Har bare ikke drukket, og ingen har spurt meg om hvorfor jeg ikke drikker. Så er utrolig kjekt. Tror kanskje noen har en mistanke, men de har ikke tatt det opp med meg direkte..

Og jeg tenker jo at jeg hadde jo aldri spurt noen om hvorfor de ikke drikker på middag/fest.
Akkurat sånn har det vært for meg og :)
Man behøver jo ingen unnskyldning, det blir ofte mer påfallende da synes jeg... føler alle kan se om jeg drar en hvit løgn. :p

Jeg drikker ALLTID i sosiale sammenhenger hvor det er øl eller vin, så å takke nei hadde vært veldig åpenbart for min del [emoji23] Har heldigvis ingenting på tapeten framover. Men nå går jo alle og VENTER på at jeg skal bli gravid og da, da jeg ringte og sa det til mamma så sa hun YES JEG VANT VEDDEMÅLET liksom [emoji12]

Søstra mi skal feire bursdagen sin med temafest i morra, men jeg skal servere i et bryllup (kan kanskje bli opptil 12 timer jobbing, håper det går bra!!), så har den unnskyldningen der da. Men så fikk jeg vite at de som serverte i bryllupet kunne komme på afterpartyet, så den er jo litt tricky da. Men tror jeg bare reiser hjem etter jobbingen, er nok så sliten da likevel.

Back
Topp