Sosiale medier

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
Jeg lurer litt på hvordan folk her informerer om graviditeten på sosiale medier slik som f.eks Facebook? Legger dere ut der at dere er gravide? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva legger dere evt ut? Tror vi er ganske forskjellige på dette området :)

Selv har jeg gitt klar beskjed til alle mine venner og familie som nå har fått vite, at ingenting av dette skal ut på FB. Føler vel at dette er for privat og vil bare dele med de jeg selv ønsker, og det på en personlig måte :)

Forrige gang la jeg ut magebilder og alt. Synes det var spennende og koselig å dele:) denne gangen føler jeg det andereldes men klarer ikke helt sette fingeren på hvorfor...

Skrev 30% på status ved 12 uker og fikk noen likes men ikke så mange som tok den ;) de fleste visste om det fra før. Tenkte kanakje å legge ut er bilde av en bolle i en ovn etterhvert (skal hvertfall fortelle sjefen først som kommer tilbake fra ferie i morgen, vil si det selv før kollegaer eventuelt "snakker om det i gangene" etter å ha sett bilde). Men det er jo veldig oppbrukt bilde på en måte da :p Har ikke bestemt meg helt - irriterer meg at jeg ikke klarer å identifisere hvorfor jeg ikke er like åpen denne gangen. Kanskje kikke litt igjennom ventelista mi...

Vi informerer ingen over facebook eller lignende sosiale medier. Jeg synes rett og slett det er en for privat og stor sak som jeg ikke har noe som helst behov for at folk jeg gikk i klasse med på barneskolen eller folk jeg spilte fotball med for 8 år siden trenger å vite. De som trenger å vite det får vite det uansett personlig av oss :) jeg kommer heller ikke til å dele noe særlig med graviditetsbildet ol.

Termin 27/2-14 med første frø <3

Skal dele på facebook. Har kun nærmeste på facebook og noen få venner jeg prater med gjevnlig, så her deles det da ikke med hele verden som jeg ikke prater med :) til nå vet kun foreldre og søsken og et par utenom, så det å fortelle til resten av slekt og venner på face, er helt i orden syns jeg :) vet ikke hvordan jeg skal gjøre det enda, men finner nok på noe. 12 uker på tirsdag så har enda litt tid :)

Sist sa vi det etter ultralyd ved uke 12 på Facebook. Kommer til å gjøre det denne gangen også. Har masse familie som vi ikke har telefon kontakt med men som er på Facebook.

I dag skrev jeg at vi skal feire mormor som blir 80år osv..... måtte putte på 10♥ på slutten ;-) får se om noen skjønner det :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer til å fortelle det når det passer meg:-P enten med bilde fra ultralyd i uke 12 eller den ordinære:)

Termin 23/24februar
Kjenner du meg igjen, hysj!
2 gutter født aug09 og mai11
Sent from my iPhone

Sist la vi det ut på face etter ultralyd i uke 12.. nå er jeg liksom ikke like gira på det.. vet ikke helt hvorfor :-) kanskje vi skriver noe etter oul evt :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

skal legge ut bilde etter ul 23.august... da er jeg 14-15 uker... vanligvis har jeg sagt ting med engang... så dette blir sent for meg...
men skal nok finne på noe humoristisk å skrive også... siden dette er 6.ungen liksom...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg legger ut bilde av bollemagen når det er blitt størrelse på den. Jeg har bare venner og familie på fb, så jeg synes bare det er kjekt å dele det :)

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Har ikke delt det på sosiale medier med di to andre. Da jeg gikk med første hedde jeg ikke fb engang :p
Med nr 2 hadde jeg så mye komplikasjoner at vi holdt lav profil lenge - til slutt ble det "naturlig" å ikke rope det ut til hele "verden"..
Den som ble litt gøy var da han ble født så delte vi det på fb (for å komme andre i forkjøpet) og da var det mange som ble satt ut :p så vet ikke helt hva vi gjør denne gangen, tar det som det kommer ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Kommer nok ikke til å gjøre en status om det, men kommer heller ikke til å skjule det om det kommer bilder eller lignende. :)
Samme som sist, med andre ord :)

Jeg kommer ikke til å dele noe på facebook etc. Men jeg skriver aldri noe på min egen vegg lenger heller:p De som trenger å vite det får vite det gjennom oss selv:) og de nærmeste og kollegaer vet det allerede:)

Termin 9. februar med første frøet:)

Første gang la jeg det ut på face i uke 13 :p
Andre gang ble det aldri delt på face ( gikk bare til uke 20)
Denne gangen vet jeg ikke. Liker at det ikke er offentlig :)

Med det samme jeg hadde fått positiv test så hadde jeg såå lyst til å puplisere det på Facebook, men ettersom ukene har gått og de nærmeste har fått vite det er jeg ikke like gira på Facebook.. Jeg tenker at jeg har lyst til å dele nyheten der, men jeg stresser ikke like mye med det nå. Er 11+2 nå, og enda blir det nok noen uker før det kommer på Face:)

Jeg tenker det blir en litt morsom status etter oul og når vi har sett at alt er ok :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Har ikke tatt stilling til det enda, vi får se. Blir ikke enda uansett. ;)

Mannen min la ut UL-bildet på facebook (13 uker på vei), og for oss var det litt greit siden vi har familie og venner i andre deler av landet og verden som vi ikke får snakket så mye med.

Ikke så gira på å dele så mye på face denne gangen. Men regner med å skifte profilbilde når magen blir stor og fin :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Sist gang når jeg var 20 uker så skreiv jeg på Facebook statusen: halvveis <3. Var mange som tok den :)
Tror ikke jeg kommer til å skrive det på Facebook denne gang :p får se etterhvert ;)

Back
Topp