Sosiale medier/bv/Internett i arbeidstida?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Er du en av dem som sitter på sosiale medier, babyverden eller Internett når du er på jobb?

Jeg syns det er en uting å holde på sånn når man er på jobb og forstår ikke at folk har samvittighet til det. Man får ikke betalt for å henge på nettet når man jobber. Man får faktisk betalt for å jobbe.

Når eg jobba, hadde eg lunch som ikkje var betalt. Om eg da hadde lunch aleine pga lite folk på jobb, har eg null stress med å sitte på BV/Internett osv.
Ellers gjer eg det ikkje.

Er det noe stort bedre med kaffepauser og røykepauser da? :)

Spørs da helt hvordan jobb man har ;)
Jeg kan sitte da jeg har litt dødtid, er det mye å gjøre så sitter jeg ikke :)

Er det noe stort bedre med kaffepauser og røykepauser da? :)

Litt of topic, men hugsa det var ei bedrift som gav dei ansatte som ikkje røykte ei ekstra ferieveke, fordi det var ca det ein røykar gjennom eit år brukte på røyk.

Jeg sitter aldri på BV i arbeidstiden. Det har jeg hverken tid eller lyst til. Men å være på sosiale medier får jeg faktisk betalt for. Så jepp. Innom det meste, hele dagen :)

Litt of topic, men hugsa det var ei bedrift som gav dei ansatte som ikkje røykte ei ekstra ferieveke, fordi det var ca det ein røykar gjennom eit år brukte på røyk.
Men det er også de som tar seg mange kaffepauser i løpet av en dag ;)

Nei :) om folk mener de bør ha røykepauser så bør jo vi som ikke røyker også få flere pauser. Kaffe kan man jo drikke mens man jobber. Men hvis man tar pause for å drikke kaffe så er det teit.
Flere plasser jeg har jobbet tar de pause for å drikke kaffe :P Da synes jeg ikke det er så gale å titte innom BV i 5 min et par ganger i løpet av dagen. Men å være innpå noe særlig mer enn det slik at det går ut over arbeidet synes jeg ikke er rett :)

Jepp, er innom flere ganger i løpet av vakta mi, både i pausa og når jeg har litt dødtid. De fleste på jobb gjøre det. En skikkelig uting, men går uansett ikke ut over jobben.

Flere plasser jeg har jobbet tar de pause for å drikke kaffe :p Da synes jeg ikke det er så gale å titte innom BV i 5 min et par ganger i løpet av dagen. Men å være innpå noe særlig mer enn det slik at det går ut over arbeidet synes jeg ikke er rett :)

samme er det på min arbeidsplass. jeg kan se innom, men bare hvis det er rolig og at det lar seg gjøre ;)

Hvis jeg jobber nattevakt og jeg har gjort alt som må gjøres så gjør jeg det. Men ellers nei! Synes det er flaut som pasientene/pårørende skulle sett meg:o hadde ikke sett bra ut!

Jobbet alene (Altså eneste ansatt på fire brukere) som hvilende nattevakt før, fikk jeg ikke sove da så var jeg innom forum og facebook osv.
Jobber jeg dag eller kveld er jeg på jobb for å utføre en jobb, og titter evt bare innom om jeg har lunsj alene eller lignende.

I ulike jobber tar det seg ikke ut om noen sitter med mobilen i hånden og glor. Så jeg synes ikke det. Om man har dødtid så greit ta en 5minutter. Men som regel er det vel alltids noe å gjøre?
Synes dette på smarttlf har blitt en uting. Er blitt for mange som heller ser på den enn å prate med kollegaene sine.

I ulike jobber tar det seg ikke ut om noen sitter med mobilen i hånden og glor. Så jeg synes ikke det. Om man har dødtid så greit ta en 5minutter. Men som regel er det vel alltids noe å gjøre?
Synes dette på smarttlf har blitt en uting. Er blitt for mange som heller ser på den enn å prate med kollegaene sine.

Alltid noe å gjøre bare man tar initiativ til det. Man får jo uansett ikke betalt for å sitte med hodet planta i mobilen. Om man gjør det i lunsjpausen så er det jo en annen sak. Je syns det er mer hyggelig å snakke med kollegaer :-)

Nei :-) om folk mener de bør ha røykepauser så bør jo vi som ikke røyker også få flere pauser. Kaffe kan man jo drikke mens man jobber. Men hvis man tar pause for å drikke kaffe så er det teit.

Må ta pause for å drikke kaffe på mange type jobber. På min jobb f.eks så kan jeg ikke drikke kaffe mens jeg jobber pga mange dyre stoffer osv :) og alle stedene jeg har jobba har de som ikke røyker fått like mye pauser som de som røyker :)
har ikke så mye tid til å sitte på bv bortsett fra pausene mine, men akkurat nå er jeg sykemeldt :)

Ikke når jeg jobber nei, men i pausen sjekker jeg innom :)

Har også sovevakt på soverommet til ungene i bhg. og da ligger vi på madrass med rørosteppe, og da titter jeg på mobilen :P Hehe.. Er jo så trøttende å sitte der inne i mørket med varmt pledd på kaldt rom :P Alle gjør det :p

Back
Topp