Sortert babyklær <3

Trudee

Glad i forumet
I går kveld sorterte vi (jeg, mens mannen ble tvingt til å se på;)) babyklær etter den kommende storebroren :) Det ble mye mimring <3 å vi kunne rett og slett ikke forstå at gutten vår som nå bruker 92 98, noen gang hadde fått plass i str 50! og mer utenkelig er det at om 2 mnder sitter vi med en liten en som er liten nok til str 50! ><3 så da var det gjort, og en hel søppelpose står ferdig sortert i boden, klar til å vaskes opp :) men det drøyer jeg nok en stund til, da tiden kommer til å gå så sakte viss jeg skal se på alle de pittesmå klærne i 2 mnder ;) har dere begynt å sortert vasket kjøpe klær til januar babyen? :)>

Joda har funnet frem det som brukes kan etter broren:) etter 13 år er det fortsatt endel i fin stand! men mimringen er så koselig..Tenk han har vært så liten..ikke sååå lenge siden jeg lurte på om han noengang kom til å rulle over på magen hihi:))

Ellers kjøpt litt og vasket klart. Satt opp stellebord og seng! Vil ha minst mulig å stresse over i desember er målet..bare slappe av mest mulig og nyte tiden..

Har vasket alt av babyklær jeg har her hjemme,både det som er kjøpt og arvet fra kusinene til lille gull. Så her ligger de i tre plastkasser,og når vi får vært på IKEA og kjøpt skap og mere oppbevaring så blir det rett inn der:) Gleder meg til å kunne ha sånne ting å henge fingrene mine i i desember:)

Har sortert og kjøpt litt nytt :) Men ikke vasket enda, tenkte å gjøre det om ca 2 uker når jeg runder 30 uker :)

Jeg venter bare på at den nye vaskemaskinen så skal jeg begynne med å vaske klær
Her er alt (så godt som) sortert i kasser med lapper. Planen var jo å få en til ganske så fort etter kommende storebror så gjorde det slik for å sleppe for mye jobb ;)
Her bruker storebror også 92-98, helt utrolig så fort det går! Men han har aldri brukt 50, så om han her skulle trenge det må jeg nok ut å handle ;)

Har sortert ut litt klær etter tullemor, men venter en gutt denne gangen, så kan ikke bruke så mye av det vi har! Så har vi fått litt og kjøpt litt! Men trenger nok en god del til, men gidder ikke å kjøpe for mye.
Da vi skulle ha storesøster, kjøpte vi masse klær selv og fikk masse klær så mye av det vi hadde rakk å bli brukt en eller to ganger og det var det 

Her har vi gitt bort alt etter de to forrige så her blir alt nyinnkjøpt. Har ike fått tilbud om arving enda, men får vi det så takker vi selvfølgelig ja. Tenkte å begynne å vaske i januar først og etter UL i uke 32 så skal jeg gå gjennom alt å se hva vi trenger av størrelser. regner med at vi har et litt mer anelse om hvor stor hun kommer til å bli når hun blir født da.

Her har vi gitt bort alt etter de to forrige så her blir alt nyinnkjøpt. Har ike fått tilbud om arving enda, men får vi det så takker vi selvfølgelig ja. Tenkte å begynne å vaske i januar først og etter UL i uke 32 så skal jeg gå gjennom alt å se hva vi trenger av størrelser. regner med at vi har et litt mer anelse om hvor stor hun kommer til å bli når hun blir født da.

Har sortert det vi hadde etter storebror og det vi har arvet. Har i tillegg kjøpt litt i 50 og 56 i jentetøy i tillegg til det vi har. Har ikke vasket enda men det er jo ikke mange ukene igjen så bør vel begynne å tenke på det;)

Det må nå være noe av det kosligste som er av forberedelser å vaske og brette de pittesmå plaggene som egentlig er så små at de ikke kan bli brettet nesten ;) Men jeg må holde meg fra å vaske de til i desember! Ellers kjenner jeg meg selv rett, blir det så lenge og vente ;) Jeg har fått tiden til å gått så fort denne gangen, og nå er jeg straks 31 uker så holder jeg ut noen uker til er det bare å begynne å glede seg så mye jeg vil :p Vet jeg er rar, men lovte meg selv sist at jeg skulle holde litt igjen på gledinga neste gang, for det var et langt svangerskap ;)

Tenkte ikke å vaske klærne før i desember :) tenkte det kunne være koslig å gjøre det da :) nå er det siste innspurt med julegaver og adventskalender til storesøstra som står i fokus :)

Jeg fant det vel fram for en mnd siden, og alt er ferdig vaska. Jeg synes det var deilig å ha det klart da (tidlig) for å vite hva jeg manglet og trengte:)

her er alle babyklær sortert fra tidligere. Jenteklær, gutteklær og unisex :)

kommer til å vaske unisexklærne etter nyttår (4 uker før termin), så får vi se om vi trenger jente- eller gutteklær når babyen er født :)

Vi må få orden på klærne til minstegutt som enda oppbevares i stellekommoden på badet. Skal kjøpe inn nye kommoder og flytte klærne til minsten på rommet hans slik at babyen får ha sine på badet.

Har ikke sortert ut noen klær enda nei, har jo masse masseguttetøy og nå kommer det ei jente :-) Men mamma sa hun hadde masse hjemme som jeg kunne arve (vi er fire søstre) så må ta meg en kikk der i jula, ellers syr jeg de fleste klærne til henne untatt strømpebukser og bodyer da...og så har jeg ønsket meg strikkedress fra oldemødrene til henne...så det kommer litt herfra og litt derfra :-)

Back
Topp