Sortering er jammen vanskelig...

Imogene

Forumet er livet
VIP
Sitter og går igjennom alle babytøyboksene etter storebror. Det er ikke enkelt å sortere når man ikke greier å luke ut et eneste plagg
Og nå kommer det jo ei jente - selv om hun på ingen måte tar skade av gutteklær vil jeg jo ha det noenlunde nøytralt og med biiiittelitt rosa.

Flere som har samme problem? Jeg kan jo ikke spare på alt av tøy etter begge ungene, kommer til å drukne!

(Skal sies at jeg har greid å kvitte meg med 2-3 poser, da!)
Kanskje noen aprildamer har lyst på litt nusselig og lite brukt babytøy til gutt...? Jeg makter ihvertfall ikke tanken på å kaste det

Hadde heldigvis mest nøytralt jeg da... Er vel strengt tatt kun to plagg jeg ikke kan bruke hvis jeg får jente, og det er en dress og en smoking. Smoking i str 6mndr og dress i str 8mndr...

Selv om vi ikke skal ha flere små, så kommer jeg til å ta vare på alt. :-) Plutselig blir jeg jo bestemor ;-)

Oi, jeg har ikke begynt enda... Kanskje på tide snart...? Men regner med at vi kan bruke en del etter storebror, selvom det blir jente denne gangen...

Jeg tar vare på alt som ikke er ødelagt eller flekkete, så jeg har 1400 liter med babyklær på loftet. 
Jeg hater at mor har kvitta seg med hvert et plagg og leke etter meg når jeg var liten, så her er jeg blitt psykotisk og tar vare på alt !

Kryssemynte skrev:
Jeg tar vare på alt som ikke er ødelagt eller flekkete, så jeg har 1400 liter med babyklær på loftet. 
Jeg hater at mor har kvitta seg med hvert et plagg og leke etter meg når jeg var liten, så her er jeg blitt psykotisk og tar vare på alt !

Her tok mamma vare på ganske mye hu. Alt av leker, men desverre ikke alt av klær. Men.. Har en snekkerbukse fra slutten av 70 tallet da :-D Den er enda like hel, og kommer til å brukes av denne også ;-)
har også noe anna fra sammen periode, men er litt i tvil om det kommer til å brukes. Litt sært til å være meg til og med..

Trist å kaste baby tøy ja, forstår deg godt der.
En kan ikke ta vare på alt heller...en fyller jo lofte full da.
Har 1 kasse med baby tøy etter vesla som jeg har pakket godt inn som skal spares til henne. Resten er i 2 store søppelsekker som jeg enten må gi bort, eller brukes om igjen nå. kan ikke kastes i allefall, en kan ikke se det er brukt

Du burde ikke kaste tøyet. Ta i det minste vare på alt av hjemmestrikket tøy og annet fint tøy som er helt og rent. For en stund siden var jeg og mamma på loftet og fant frem babytøy fra når jeg og søsknene mine var små. Syntes det var helt topp at ho hadde tatt vare på litt forskjellig babytøy. Nå er vi 3 jenter i familien, så fant mest jentetøy, men det guttetøyet vi fant var rimelig fint (siden det bare var brukt til en person).

Du tror ikke det blir bruk for guttetøy en senere gang da f.eks om dere skal ha flere barn eller om noe familie (søsken?) skal ha barn etterhvert. Jeg er eldst så har ingen søsken som jeg kan arve babytøy fra, men vi fikk litt tøy fra søstera til mannen min (men de har jenter, så var ikke så mye som var nøytralt nok).

Du får si ifra om du likevel vil kvitte deg med tøyet, så kanskje jeg kan vurdere noe av det :-)

Juice skrev:
Du burde ikke kaste tøyet. Ta i det minste vare på alt av hjemmestrikket tøy og annet fint tøy som er helt og rent. For en stund siden var jeg og mamma på loftet og fant frem babytøy fra når jeg og søsknene mine var små. Syntes det var helt topp at ho hadde tatt vare på litt forskjellig babytøy. Nå er vi 3 jenter i familien, så fant mest jentetøy, men det guttetøyet vi fant var rimelig fint (siden det bare var brukt til en person).

Du tror ikke det blir bruk for guttetøy en senere gang da f.eks om dere skal ha flere barn eller om noe familie (søsken?) skal ha barn etterhvert. Jeg er eldst så har ingen søsken som jeg kan arve babytøy fra, men vi fikk litt tøy fra søstera til mannen min (men de har jenter, så var ikke så mye som var nøytralt nok).

Du får si ifra om du likevel vil kvitte deg med tøyet, så kanskje jeg kan vurdere noe av det :-)

Det er uvurderlig med hjemmestrikk, mamma har strikket flere plagg til gutten vår - og de er hellige altså. Også tar jeg vare på alt vi fikk i gaver. Mamma har tatt vare på en del fra vi var små, og gutten vår reiste hjem fra sykehuset i en strikkejakke jeg brukte 27,5 år tidligere
Jeg var litt i overkant flink til å shoppe, så jeg har TO plastkasser i BARE str. 62, så hvis du er interessert må du bare si fra. Tøyet er jo like fint..

Det blir nok ikke så mange flere barn i familien. Jeg tror vi stopper på 2 så jeg ikke er en olding innen vi får tredjemann. Mannen min mistet broren sin i en ulykke, så der kommer det jo ikke flere enn de vi får  Og jeg vet ikke om broren min og samboeren kan få. Men, jeg tar vare på noen kasser allikevel. Bare ikke ALT, for det er virkelig helt sinnssykt mye klær..

Jeg gav en del etter gutten vår til Fretex. Vi brukte det nesten ikke til han og hadde ikke brukt det til nestemann heller. Har ikke vært på loftet å hentet ned det som er igjen av tøy som ikke er Eirik sine. Noen plagg er liksom bare hans :-) Skal på loftet å hente de snart så jeg får en oversikt over hva vi trenger :-)

kanskje noen som vil bytte her inne? som venter en liten gutt, men har en jente fra før

BlackBeauty skrev:
kanskje noen som vil bytte her inne? som venter en liten gutt, men har en jente fra før

Det var jo egentlig lurt, da

Jepp masse tøy fra både eldstemann og jenta vår. Er så vemodig å kvitte seg med klærne. Vi har heldigvis greit med lagringsplass så skal prøve å ta vare på det jeg er mest knyttet til:)

Imogene skrev:

Juice skrev:

Det er uvurderlig med hjemmestrikk, mamma har strikket flere plagg til gutten vår - og de er hellige altså. Også tar jeg vare på alt vi fikk i gaver. Mamma har tatt vare på en del fra vi var små, og gutten vår reiste hjem fra sykehuset i en strikkejakke jeg brukte 27,5 år tidligere
Jeg var litt i overkant flink til å shoppe, så jeg har TO plastkasser i BARE str. 62, så hvis du er interessert må du bare si fra. Tøyet er jo like fint..

Det blir nok ikke så mange flere barn i familien. Jeg tror vi stopper på 2 så jeg ikke er en olding innen vi får tredjemann. Mannen min mistet broren sin i en ulykke, så der kommer det jo ikke flere enn de vi får  Og jeg vet ikke om broren min og samboeren kan få. Men, jeg tar vare på noen kasser allikevel. Bare ikke ALT, for det er virkelig helt sinnssykt mye klær..

Ja, kjempe koselig med hjemmestrikket tøy. Når vi letet gjennom babytøy så fant vi faktisk noe hjemmestrikket tøy fra når pappaen min var liten :-D
Jeg har ikke kjøpt inn noe mer tøy til mini enn 2 stk bodyer i str 50 og 2 stk i str 56. Tenkte å ikke kjøpe så masse tøy før han kom til verden.

Så trist å høre om broren til mannen din :-(

Syntes du skal ta vare på det tøyet som betyr mest for dere, og det andre kan du jo (som BlackBeauty foreslår) prøve å bytte mot jentetøy. Det var en veldig god ide :-)

Siden dette er førstemann så har jeg ikke noe fra før, men mamma har tatt vare på en eske til hver av meg og søsknene mine med det meste som var hjemmestrikka, så den står på loftet hos dem. (bare rosa i min eske da så om jeg får en gutt blir det ikke mye fra meg han kan bruke...)

I forhold til hva man kan gjøre med ting og klær man ikke trenger lenger leste jeg en fin artikkel i et blad her om dagen. Tror det var i et Foreldre og Barn fra rett før jul som jeg fikk med i Baby Box. Der var det en gjeng som hadde byttering. De hadde hatt det i 10 år eller noe. Hadde begynt med klær, sko og andre ting til dem selv, men nå hadde alle barn så nå gikk det for det meste i barnetøy og utstyr. Det kan jo være veldig sosialt også. Tenker på tanken å få i gang noe selv etterhvert. Kan jo være alt fra kjøkkenutstyr, duker, gardiner, interiør, klær, ski. Ja hva som helst. Det de ikke ble kvitt samla de og ga bort til forskjellige formål. Mye hadde gått til Fretex, men de hadde også lagt ut på Gis bort på Finn. 

Lykke til med sorteringa iallefall!

Hei. Jeg har masse klær etter begge jentene mine og venter gutt nå, så jeg er veldig interessert i å bytte:-) Det er ikke så mye jeg får brukt til til lillebror. Hvis du er interessert så kan du sende meg en meld om hvor du bor og tlf ditt, så ser vi hva vi får til:-)

3.gull skrev:
Hei. Jeg har masse klær etter begge jentene mine og venter gutt nå, så jeg er veldig interessert i å bytte:-) Det er ikke så mye jeg får brukt til til lillebror. Hvis du er interessert så kan du sende meg en meld om hvor du bor og tlf ditt, så ser vi hva vi får til:-)

Sender deg en pm, jeg :-)

Imogene skrev:
Sitter og går igjennom alle babytøyboksene etter storebror. Det er ikke enkelt å sortere når man ikke greier å luke ut et eneste plagg
Og nå kommer det jo ei jente - selv om hun på ingen måte tar skade av gutteklær vil jeg jo ha det noenlunde nøytralt og med biiiittelitt rosa.

Flere som har samme problem? Jeg kan jo ikke spare på alt av tøy etter begge ungene, kommer til å drukne!

(Skal sies at jeg har greid å kvitte meg med 2-3 poser, da!)
Kanskje noen aprildamer har lyst på litt nusselig og lite brukt babytøy til gutt...? Jeg makter ihvertfall ikke tanken på å kaste det

Nei nei, du må ikke finne på å kaste ting. Du kan evt, selge det billig igjen på finn.no eller gi det vekk? Syns det er dumt å kaste det da andre kanskje har behov for det... legg det ut for salg billig på finn.no... du får da igjen litt penger i tillegg til at du blir kvitt de ;) Jeg kunne tenkt meg babytøy til gutt 

Back
Topp