Sorry...må bare få lufta mæ litt....

Liza A

Elsker forumet
(Må bare beklage med en gang at det her kan bli SYKT langt....)
[:o][:o][:o][:o]
Åååå!!!!!!
E så frøktelig sint og lei mæ...ja, egentlig mest såra!

I de siste uken har sambo, opptil flere gang om dag, kommet med kommentara om at
det liksom e så synd i han..for æ bestemme ALT og han har liksom ikke nåkka han sku ha sagt.
E det nån som har vært å sett på huset vårres, å som f.eks lure på ka fargan på veggan hete,
så sir han sånn; " det må du høre med ho der om som har valgt ut, førr eig hi vesst itj nå eig sku ha sagt" osv osv

Har prøvd flere gang å bare feie det litt bort med..ja stakkar dæ, æ e så bitch å du får ikke gjøre nåkka som du vil, eller prøv å ta litt
initiativ til å gjøre ting sjøl så slipp du at æ mase.
Har å prøvd å si, flere gang, at æ syns ikke det e nå særlig koselig når han går å si sånn, at æ bli såra. Å da har han sagt at han ikke mene det, at æ må tåle en kødd.

Men i går, etter at æ har stått hele forbanna ettermiddagen med to sure grinate unga, å diska opp DEN middagen, vaska golv og klær, rydda
og ordna, mens han fikk sitte å se hele 2.omg av Liverpool kampen...så prestere han å bynne med det der igjen, mens vi sitt å spis!!!! (lillesøstra mi
e på besøk!!!!!)
Etter middagen e han dritsur for at han må rydde opp etter maten...å prestere å smelle i mæ at det e idiotisk at æ skal stå der å bestemme at han skal rydde opp. DA måtte æ bare spørre om han virkelig syns at han har det så jævli???????????????????????Å ka han mene med at æ STYRE alt.
DA kunne han ikke komme med mye fornuftig, anna enn at æ bestemme alt ka vi skal gjøre. Å at æ va bitch ja!!!
?????????[:-][:-]
Resten av dagen i går orka æ ikke prate til han.
Han brukte 1,5 time på å rydde kjøkkenet(nåkka som kanskje burde tatt 20 min max) Så satt han i soffan resten av e.m og kvelden...
Æ stelte og mata begge ungan og la dem ned, la sammen klær og ordna..

Utpå kvelden spør han ka som feile mæ...om  æ e lei mæ eller nå?? Som om ingenting har skjedd. Svarte at det va æ, å han burde sjøl skjønne koffer.
Da vart han sint!!FAKTISK!!! ???????????????????
Når Noah skulle ha pupp i 12 tia å gårkveld, så satt æ på senga og amma, da gikk han bare å la sæ uten å snakke til mæ. Stod opp i mårrest uten å si nåkka. Så når æ ikke orka se på han når æ kom ned like etter, så vart han sint igjen..

FAN HELLER!!!!!!!!!Jævla mannfolk!!!
I 4 år har vi krangla om det her jævla husarbeidet!!! Det e så si det eneste som vi krangle om..
Æ bruke så sykt mye energi på å prøve å gi han pusterom, for han klage over at han e sliten ofte....
Men får meeeeget sjelden nåkka igjen. Da må æ isåfall virkelig krangle mæ til det.
Han vaske ikke klær, legg sammen eller tar det med sæ i skapet sitt, lage ikke middag, støvsuge eller vaske ikke, handle ikke, rydde kun vist han e sint og sur fordi æ har masa. Eneste han gjør e å rydde litt på kjøkkenet av og til, og nån daga rydde leka når ungan har lagt sæ.
Vi har SÅÅÅÅ mye som skulle vært gjort i huset. Men om æ nevne det, så sir han bare "det må du bærre gjøre ja!!!"

Han hold på å snekre på litt bordklening ute i helga, da sulla han bort både lørdagen og søndagen ute, uten å ha fått gjort nå særlig mye.
SIkkert kjempegodt å få være for sæ sjøl og ikke måtte ta hensyn til nån andre, men da va han liksom så sliten etter å ha "jobba" hele dagen, at han måtte få spise i fred og slappe av etterpå!!!??????????Takka ikke engang for maten, spurte bare om koffer æ ikke
hadde lagt mer enn ei øl til kjøling....Å da hadde æ stått HELE dagen med begge guttan, helgevask pluss, storhandling og diska opp mat til naboan og hele familien demmes som vi hadde bedt på middag (va koselig da...for dem e så snill)

Går ut fra at det e det her med husararbeid han sikte til hele tia....men æ mene at når han ikke kan ta initiativ til å gjøre nåkka sjøl, så må æ enten mase på han/fortelle han ka som må gjøres, eller så får han ta sæ sjøl i nakken og vise at han tar ansvar han å.

HUFF....vet ikke lenger ka æ skal gjøre...ingenting hjelpe!!!!!Verken å lage liste med arbeidsfordeling, gjøre så si alt sjøl og gi han albuerom eller krangle om det.
I natt bestemte æ mæ for at æ skal ikke kreve NÅKKA av han denna uka. Skal ikke si at han må være hjemme til da og da for da står middagen på bordet, skal ikke be han plukke opp klærn som ligg på golvet overalt, ikke be han rydde, ikke vaske nåkka, ikke gjøre nåkka i huset som skulle vært gjort,ikke pakke ut ei eneste eske, ikke passe på guttan eller gi dem mat, ikke kjøre/hente i bhg, ikke stå opp med Luca, INGENTING!!!!!
Han skal få oppføre sæ som en giddalaus tenåring!!!!!Ikke ha ansvar for nå eller nån! Se akkurat så mye sport og fotball han vil og sove på sofan hele ettermiddagen og kvelden om han vil.For det e tydeligvis det han vil her i livet...

SORRY JENTE!!! ALL ÆRE TIL DEN SOM HAR GIDDA Å LESE......
E bare så jævli lei av å være hushjelp og barnevakt som han mene skal legge sæ på rygg når det passe han.
Å såra over at det e æ som bli bitcha når han ikke han vise interesse over å dele på verken arbeid eller goder...
Skjønne ikke kor det har blitt av kjæresten min... [&o][&o][&o]

Må legge til at han kan være veldig flink til å leke med Luca da...

Skjønner deg utrolig godt jeg, vi har mye av det samme her hjemme til tider.
Om ikke akkurat bare med husaarbeid så med andre ting også...

Det teite er at ett slikt mønster er utrolig vanskelig og komme ut av.
Blir spennende og se om han faktisk reagerer på noe eller bare nyter "tenåringsuka" si da..

Håper dere får snakket om det og at hjemmesituasjonen blir bedre.

huff...sjønne du e såra og frustrert!!Og ane virkelig ikke ka du ska gjør...det må værra utruuuli slitsomt ihvertfaill!

Æ og Noah (min sin...[;)]) sende dæ ein stoooooooooooooooooooooooooooooooor klem å håpe ting går sæ te!!!![:)]

Åhh.takk for svar Chicka og tuppa86!!! [:(]
Prøve å prate om det ofte, men e enviskommunikasjon her i huset....han svare ikke...ergo, ingen løsning. Å dermed umulig for mæ
å vite ka man skal gjøre for at han skal ville ta ansvar..

Egentlig skulle man bare vært aleina!!!! Æ å ungan!!! Trur æ hadde blitt mindre sliten av det...

kjempeklem til deg!!!
jeg vet AKKURAT hvordan du har det....
bortsett fra at min sier ikke noe. han bare blir stille.

jeg må også mase og mase...
om han sitter å ser på tv, og jeg står å lager mat, og ungen surver, så må jeg BE han om å ta henne....!
argh!!!!
mange ganger har jeg faktisk tenkt at da har vi det bedre alene... selv om jeg ikke vil det.
så har jeg allfall en unge mindre å passe på til tider....

ORIGINAL: Liza A

Egentlig skulle man bare vært aleina!!!! Æ å ungan!!! Trur æ hadde blitt mindre sliten av det...

Ååå, du ane ikke kor mange ganga jeg har tenkt og SAGT den setningen i helgen.
Vi ahr hatt helgen i fra helvete her.
Så skjønner deg bedre enn du tror...

Noen ganger får jeg bare så lyst og sette meg i bilen, kjøre til Ålesund og aldri komme tilbake.
Og egentlig var vel nesten kun tom tank det som stoppet meg nå...
HAHA!
Men bra var jo det, for vi har jo fått snakket litt og ting er forsåvidt greit igjen.
Så lenge det varer..
For min går det faktisk ann og prate til[:o], men alt i fra 5min til 12 timer senere er det glemt og samme mønsteret er på an igjen[&o][&o][&o]

Oi... Ja, det var mye tull fra samboeren din sin side altså[&o]

Du har jo ikke to barn, men tre! Han må da skjønne at dere er et felleskap og at dere er to voksne om å ta seg av hjemmet og barna.

Dummeste jeg hører er når noen sier at pappan skal sitte barnevakt for ungene sine.... Herregud, er det mulig sier jeg bare.

Håper dere får snakket sammen i en saklig tone, så du får fram det du mener. Uten at dere gir hverandre "the silent treatment" og går rundt i sinne.

Ojoj... D e nånn som bare ikke klare å skjønn at d å ta sæ av unga å hæim e en jobb d å! Og æ har prøvd ut dæinn der me å ikke si eller krev noenting. Da trudd xn min at alt var superdupert igjen. "Itjnå mas: Hurra, hu like å gjør alt sjøl"- tenkt hainn da....[&:] Men æ va om mulig enda mer forbainna på hainn... [:@]

D E bedre å vær alene nånn gang, for da har man bare en person å gi et lite klaps i bakhauet. Og d e sæ sjøl! [;)] Meeeen, håpe selvfølgelig at d ordne sæ for dåkk da.. Har dåkk virkelig satt dåkk ne å prata om kor stort problem d e for dæ?? Om ikke d funke så væit itj æ nei... Lykke t værtfaill!! [:)]

Mannfolk ass... Kainn itj bo med dæm, kainn itj bo med dæm sæi no æ...hehe.. [8D]

Huff så slitsomt at han er sånn[8|]
Jeg skjønner virkelig at du klikker på han... Det hadde jeg også gjort om sambo hadde hvert sånn.

Nei, du får la han ha en uke nå, også ta en skikkelig prat med han når du er klar for det, for sånn som dette kan du jo ikke leve i mange år til, eller hva?

Skjønner godt at du er frustrert.
Er jo som å være alenemamma når du allikevel må gjøre alt. Huff, blir litt lei meg på dine vegne for skulle jo strengt tatt ikke være nødvendig å ha det sånn. Fyren vet jo ikke engang hvor godt han har det!

Sender deg mange mange klemmer og håper det bedrer seg!

ORIGINAL: CHICKA©

Ååå, du ane ikke kor mange ganga jeg har tenkt og SAGT den setningen i helgen.
Vi ahr hatt helgen i fra helvete her.
Så skjønner deg bedre enn du tror...

Noen ganger får jeg bare så lyst og sette meg i bilen, kjøre til Ålesund og aldri komme tilbake.
Og egentlig var vel nesten kun tom tank det som stoppet meg nå...
HAHA!
Men bra var jo det, for vi har jo fått snakket litt og ting er forsåvidt greit igjen.
Så lenge det varer..
For min går det faktisk ann og prate til[:o], men alt i fra 5min til 12 timer senere er det glemt og samme mønsteret er på an igjen[&o][&o][&o]

SHIT!!! Styg å si det, men litt godt å høre at flere slit med det samme!!! SORRY [:o] Skjønne ikke at ikke det skal gå an å prate å bli enig med hverandre om nåkka....for det virke jo bare som om det går inn ene øret og ut andre, bare for å slippe maset der å da... [:-][:-][:'(][:'(][:'(]

Det verste e jo at man bli sittanes å ha dårlig samvittighet for at man sjøl kreve nåkka...litt tia til å gå på dass aleina for eksempel.
Høres jo helt hull i hue ut...men det e sant. Kan ikke huske sist æ spiste middag uten å ha en på fanget og en som må mates...(Luca har alltid vært
veeeldig vanskelig med mat...)

ORIGINAL: vwengel

kjempeklem til deg!!!
jeg vet AKKURAT hvordan du har det....
bortsett fra at min sier ikke noe. han bare blir stille.

jeg må også mase og mase...
om han sitter å ser på tv, og jeg står å lager mat, og ungen surver, så må jeg BE han om å ta henne....!
argh!!!!
mange ganger har jeg faktisk tenkt at da har vi det bedre alene... selv om jeg ikke vil det.
så har jeg allfall en unge mindre å passe på til tider....

Ja, du sa jo det..at vi måtte ha mann fra samme forma... [:'(][:'(][8D]
E jækli upraktisk å ha en mann som oppføre sæ som en lusen tenåring...
Trur heller æ ville ha hatt 3 unga i trassaldern...
Skjønne ikke ka som feile enkelte mannfolk!!

SHIT!!! Styg å si det, men litt godt å høre at flere slit med det samme!!! SORRY [:o] Skjønne ikke at ikke det skal gå an å prate å bli enig med hverandre om nåkka....for det virke jo bare som om det går inn ene øret og ut andre, bare for å slippe maset der å da... [:-][:-][:'(][:'(][:'(]

Det verste e jo at man bli sittanes å ha dårlig samvittighet for at man sjøl kreve nåkka...litt tia til å gå på dass aleina for eksempel.
Høres jo helt hull i hue ut...men det e sant. Kan ikke huske sist æ spiste middag uten å ha en på fanget og en som må mates...(Luca har alltid vært
veeeldig vanskelig med mat...)

Så absolutt godt og lese at andre enn meg sliter.
Føler litt at presset er rundt meg om at nå har vi 3 barn og alt er så flott og perfekt at folk venter rundt oss på at ting skal rakne nå..
Og det gjør meg sliten også[&o][&o]

Også, som du sier så får han MEG til å få dårlig samvittighet.
Igår satt han og grei fordi han var så sliten og lei seg fordi jeg kritiserte så mye sa han. Fordi jeg sa han ALDRI gjorde noe og maste...
Da så jeg bare på han og spurte om han kødda....
Nei han mente det var jeg som maste og at HAN ble sliten av det..
Så da sa jeg at jeg faen meg aldri skal be han om en jævla ting mer, og det eneste jeg fikk tilbake var "FLOTT"[:@][:@]

Den utblåsningen har du ALL rett til!!! Forstår godt at du er frustrert og forbanna...
hadde typen min oppført seg sånn så hadde jeg fan meg fortalt han hvor skapet skal stå...

Jeg har vert i et sånn forhold før (var mye mer inni bildet også da), men jeg bestemte meg når jeg gikk fra han at jeg ALDRI sku ha en mann som ikke gadd å hjelpe til hjeme..

Typen liker ikke å vaske klær for han blander så mye farga og hvit og det er jo hellt greit, så klesvasken er opp til meg, men hver helg hjelper han meg med å rydde på kjøkkenet, stua og alt sånn...

jeg villa tatt meg en prat med han da, flott at han er flink å leke med Luca, men man trenger litt hjelp til husarbeid inni mellom[:)]

Lykke til[:)]

Oi!!! Da skjønner jeg godt du er frustrert og såra.
Jeg hadde blitt så sint att jeg hadde gått ut av mitt gode skinn.

Sender deg en kjempe stor klem!!!
Håper han forstår noe av tennåringuka si og forstår hvor mye du gjør.

ORIGINAL: immortelle

Trur det som e Liza e at han e litt bortsjemt ja.......

Han skulle bare visst kor godt han har det!!!!!!!!!!!![:@]

Skal si du har hendern fulle med alt det der å hesta i tillegg. Puh...DU må jo være sliten!!

E så frustreranes når det ikkje e no som nytte uansett ka man gjør. Æ brukte nån år på å nå igjennom..
Blitt litt bedre nu.

Kor lenge har han holdt på sånn?

Det høres ut som han treng å bli tatt litt i øran..førr han bør vite at han har det vældi godt.

Hmmm....skjønne isåfall ikke når det  har blitt sånn at æ har skjemt han bort.
For fra dag 1 så har æ vært klar på at æ ikke kommer til å være husmor med en gubbe som ikke skal ta del hjemme....
Men e ikke det at han fær bort nå mye, bortsett fra en god del møta og kurs da....
Trur han må ha bestemt sæ sjøl for at sånn og sånn vil han ha det...

E ikke så ofte æ egentlig føle mæ sånn sliten som i går og i mårrest... Å det e vel egentlig først når det går så langt at
æ tar steget å lufte skittentøy-vasken min blandt folk [:D][:D] ahahaha   Ellers hold æ for det meste kjeft...men det e sikkert en bjørnetjeneste det å..

Nei, ane ikke ka æ skal gjøre. Det e surmuling uansett syns æ. Mulig æ e vanskelig...men om æ bare kunne fått svar fra han, så kanskje
æ kunne klart å få enda større innsikt i mæ sjøl og dermed kunna mødt han halveis på en måte som fungere for han. BLÆH!! Innvikla!!!!

Men ja.....en supertrassig 3-åring, en baby, en ego "tennåring" , 3 hesta, hus og renovering...man kan bli sliten.. LIKVEVEL e det kun han som
tappe kreftan og motet mitt.......... 

huff, kjedelig å lese at dere har det sånn.. [&:]
Her har vi hatt våre opp og nedturer etter Thea kom til, og det er søren meg ofte at mannfolka ikke skjønner at vi gjør ganske mye og at de faktisk "bare er på jobb"!
For min del hadde det vært lettere, altså mindre slitsomt å være på jobb enn hjemme med Thea og husarbeid. Men her sier jeg i fra og han hører da enda ihvertfall og skjønner meg også da han synes det er slitsomt å ha Thea i et par timer bare, hehe[:D] Må bare le av det for går helt greit å ha Thea men det er alt det andre i tillegg til å være mye alene da han jobber eller er på huset vi bygger hele tida. Men enda synes jeg at jeg klarer meg fint og besøker familie av og til så jeg liksom blir avlasta litt sånn..

ORIGINAL: Maria med 2 små

Takk!! Godt å høre at man ikke e bitch, men kanskje har lov til å kreve litt i hverdagen.
Hold på å gå ut av mitt gode skinn ofte her....
Rømme ut i stalln på kveldan når ungan har sovna, med babycallen ofte...godt å få grine på ei skulder der..ei skulder som høre
til nån som ikke e dritsur...men som bare e lykkelig og taknemlig for at senga e "redd opp" og maten e servert...

Enn det....hesten e flinkar til å gi mæ positiv feedback enn gubben!!!! HAHAHAHA

E kjempespent på denna uka!!! Må holde mæ KNALLHARD!!!!!
Usikker på utfall...'Men håpe han ser sjøl kor dumt han oppføre sæ, og får dårlig samvittighet når han kjenne si  egen fis-lukt i  sofaputen mens
han ser at æ spring rundt som e piska skinn!!!!!!!!!

Men ka om du drit i å rydd etter han? Bare lage mat te dæ og ungan? Hannes skitklær får bare ligg....?

ORIGINAL: Maria med 2 små

Takk!! Godt å høre at man ikke e bitch, men kanskje har lov til å kreve litt i hverdagen.
Hold på å gå ut av mitt gode skinn ofte her....
Rømme ut i stalln på kveldan når ungan har sovna, med babycallen ofte...godt å få grine på ei skulder der..ei skulder som høre
til nån som ikke e dritsur...men som bare e lykkelig og taknemlig for at senga e "redd opp" og maten e servert...

Enn det....hesten e flinkar til å gi mæ positiv feedback enn gubben!!!! HAHAHAHA

E kjempespent på denna uka!!! Må holde mæ KNALLHARD!!!!!
Usikker på utfall...'Men håpe han ser sjøl kor dumt han oppføre sæ, og får dårlig samvittighet når han kjenne si  egen fis-lukt i  sofaputen mens
han ser at æ spring rundt som e piska skinn!!!!!!!!!

Godt du har et "fristed" å gå til på kveldene.
Krysser fingrene for att han forstår. Mannfolka tar desverre ikke signalene så lett bestandig [&:]

Back
Topp