Sorry, ingen omvisning gitt

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Da ble det ikke noe omvisning på sykehuset for oss. Ingen som har termin i sommer får, for det var så mange som skulle føde. Litt skuffet, men men...

Kjenner at jeg "bekymrer" meg for at vi ikke får nok ro rundt oss på sykehuset etter fødsel. Asker kommune har et "jordmor rett hjem" tilbud, hvor man reiser tidlig hjem og jordmor kommer hjem for å følge opp. Vurderer dette tilbudet seriøst nå...

Dere som har født før og måtte dele rom; hvordan var det?

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Det gikk greit synes jeg. Men jeg delte bare rom en halv dag, før de fant plasse til et eget dobbeltrom for meg og mannen hvor vi fikk 5 netter. Jeg er også veldig spent på hva 'høysesong for føding' vil bety for oppfølgingskapasitet og plass på barsel..

Da ble det ikke noe omvisning på sykehuset for oss. Ingen som har termin i sommer får, for det var så mange som skulle føde. Litt skuffet, men men...

Kjenner at jeg "bekymrer" meg for at vi ikke får nok ro rundt oss på sykehuset etter fødsel. Asker kommune har et "jordmor rett hjem" tilbud, hvor man reiser tidlig hjem og jordmor kommer hjem for å følge opp. Vurderer dette tilbudet seriøst nå...

Dere som har født før og måtte dele rom; hvordan var det?

Termin 17. juli ❤
Var på sykehus hotellet ved ullevåld første gang. Andre gang hadde jeg enerom på Drammen! Bra begge deler;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg skal på omvisning på torsdag, gjelder sikkert ikke alle sykehus da

Jeg har heldigvis sluppet å dele rom etter fødsel før, siden barsel her har mange rom på pasienthotellet. Hvis jeg hadde måttet delt rom med noen andre, ville jeg nok heller reist hjem tidlig.

Jeg skal på omvisning på torsdag, gjelder sikkert ikke alle sykehus da
Nei, sikkert ikke :) Dette er Drammen.

Termin 17. juli ❤

Jeg fødte i høysesong sist og måtte dele rom første natta. For min del var det slitsomt, snuppa var urolig og gulpet mye fostervann i tillegg til at hun var sulten ofte - så ved hver lille lyd fra henne spratt jeg opp og tok henne med ut for ikke å forstyrre de som sov så pent i nabosengen. Ble fint lite søvn da, men mye bedre andre natta da jeg fikk rommet for meg selv og ikke følte det som jeg var på besøk hos andre. Håper på enerom denne gang da, men har mine sterke tvil på at det er mulig siden det er enda mer trykk på føden der denne sommeren pga stengt fødeavdeling i nabobyen...

Skulle hatt omvisning sist jeg var hos jordmor jeg også, men det var selvfølgelig opptatt på føden.

Har liten tro på at det går an å få familierom i slutten av juli da de kun har ett, så jeg er belaget på å trygle om å få dra hjem om alt går fint, selv som førstegangs. Hjelper ikke om jeg får dele rom med mannen de andre nettene, det er jo den aller første jeg virkelig trenger han! Heldigvis er det kun 15 min til sykehuset, så da drar jeg heller hjem og kjører ekstra turer dit for kontroll etc om så :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Jeg delte rom sist, det gikk helt greit det :)

Var på barselhotellet første gang og det var selvfølgelig noe helt annet.

Hadde det vært nr to hadde jeg nok ikke tenkt så mye på det, men siden jeg er førstegangs og ikke klarer å slappe av rundt ukjente så vurderer jeg også sterkt å dra hjem tidlig.

Blir jeg helt rådvill ringer jeg bare mamma!! :) He he...

Termin 17. juli ❤

Back
Topp