Sorg...

M

My heart

Guest
Skriver her på generelt fordi det er flest lesere, og jeg trenger litt støtte og oppmuntring.

Har et barn med adhd. Nå i høst har det vært mye klaging fra skolen. Han blir fort irritert på skolen, ikke at han slår eller er fysisk.. men konsentrasjonen faglig er dårlig, og han blir sliten og det er mye intrykk.
Var på møte på skolen, og fikk lest opp side opp og side ned meg negativitet om sønnen vår. Jeg ble skikkelig lei meg, føler jeg mister helt selvtilliten som mor.
Han går på medisiner, men de har uheldige bivirkninger for han. Vi venter på time på bup nå ang nye medisiner.
Jeg har blitt delvis sykmld, og føler meg deprimert og tung.. dette er så slitsomt og vondt.
Skolen setter alt på spissen, og jeg føler meg helt nedpsyket av all negativiteten.
Barnet vårt er det mest dyrbare vi har, og det er tøft når alt han gjør og sier blir tolket i verste mening. Jeg får vondt i magen hver gang skolen ringer..
 
Skjønner det ikke er hyggelig.
Kan skolen ha han i mindre grupper?
egen assistent?
 
Får veldig vondt av å lese dette. Å lekse ut om alt mulig negativt om sønnen deres er ufattelig ugjennomtenkt og konstruktivt. Kunne du tatt kontakt med PPT, slik at de kan veilede skolen i hvordan de på best måte kan hjelpe sønnen din? Det kan være godt å få inn en nøytral tredjepart.
Stor klem til deg
 
Får veldig vondt av å lese dette. Å lekse ut om alt mulig negativt om sønnen deres er ufattelig ugjennomtenkt og konstruktivt. Kunne du tatt kontakt med PPT, slik at de kan veilede skolen i hvordan de på best måte kan hjelpe sønnen din? Det kan være godt å få inn en nøytral tredjepart.
Stor klem til deg
Skolen kalte inn ppt og helsesøster til dette møtet.. pluss rektor, lærer, avd leder og spesialpedagogen som har sønnen vår i Støttetimer. Synes dette var utrolig tungt. Var ikke nevnt et eneste positivt ord. Helsesøster sier det er vanlig at barn med adhd ikke klarer helt å regulere følelsesregisteret sitt, hun vil veilede skolen.
Snakket med spesialpedagogen for noen dager siden, hun spurte hva vi tenkte etter møtet. Sa til henne at jeg følte alt ble satt på spissen og det var altfor mye negativitet.. at jeg også mistet helt selvtilliten som mamma. Hun sa at dette gjelder sønnen vår, og at vi foreldrene gjør så godt vi kan
 
Skjønner det ikke er hyggelig.
Kan skolen ha han i mindre grupper?
egen assistent?
Han har IOP med noen timer i uka med ekstrahjelp. Da med en spesialpedagog og en annen gutt som også trenger ekstra hjelp.
 
Dette tror jeg er en generell greie rundtom. Barn med adhd blir sett på som "problembarn" og det fokuserer alt for mye på det negative. Hvorfor skal det være slik??? Tror jeg selv hadde blitt rimelig fortvilet og deprimert om de bare sa negative ting om barnet mitt. Kunne du spurt dem om de hadde noe positivt å si?? Still dem spørsmål tilbake: "Hva mener du vi skal gjøre med det" "Hvordan vil dere løse det" "Hva kan dere tilby" "Hva er deres råd". Snu litt på det, still spørsmål og krev handling!

Stor klem til deg! Håper du får den hjelpen og støtten dere trenger :)
 
Dette tror jeg er en generell greie rundtom. Barn med adhd blir sett på som "problembarn" og det fokuserer alt for mye på det negative. Hvorfor skal det være slik??? Tror jeg selv hadde blitt rimelig fortvilet og deprimert om de bare sa negative ting om barnet mitt. Kunne du spurt dem om de hadde noe positivt å si?? Still dem spørsmål tilbake: "Hva mener du vi skal gjøre med det" "Hvordan vil dere løse det" "Hva kan dere tilby" "Hva er deres råd". Snu litt på det, still spørsmål og krev handling!

Stor klem til deg! Håper du får den hjelpen og støtten dere trenger :)
Etter at jeg sa dette til læreren for noen dager siden, ringte hun i går kun for å si at han har hatt ei fin uke på skolen. Tror kanskje de har snakket om at jeg synes dette ble for tøft. Håper de sier det fordi det faktisk stemmer, og ikke fordi de skulle "trøste" meg på noen måte.
Sa fra tidligere i høst at det blir altfor mye negativitet. Jeg vil også høre om det som er positivt. Da satt de opp et møte på 1 time.. jeg mannen min og gutten vår kom- og alt var bare positivt.
Rektor vil at jeg skulle ta med skrivet hun las opp på møtet om alt det negative når vi skal på bup.. så bup får se hvor "umulig" han er...
takk for støttende ord
 
Etter at jeg sa dette til læreren for noen dager siden, ringte hun i går kun for å si at han har hatt ei fin uke på skolen. Tror kanskje de har snakket om at jeg synes dette ble for tøft. Håper de sier det fordi det faktisk stemmer, og ikke fordi de skulle "trøste" meg på noen måte.
Sa fra tidligere i høst at det blir altfor mye negativitet. Jeg vil også høre om det som er positivt. Da satt de opp et møte på 1 time.. jeg mannen min og gutten vår kom- og alt var bare positivt.
Rektor vil at jeg skulle ta med skrivet hun las opp på møtet om alt det negative når vi skal på bup.. så bup får se hvor "umulig" han er...
takk for støttende ord

Det er alltid lettere å forkusere og fortelle om det negative, enn å si noe positivt. Det er lettere å tro det negative også. Vi, og spesielt de som jobber med barn, bør virkelig lære å fokusere mer på det som er bra! Bra du sier ifra til skolen :)
 
Som mor til et "problembarn" selv kan jeg relatere meg til mye av det du forteller.., det er tungt og krevende[emoji173]️ vil bare sende seg mange gode klemmer[emoji173]️

Dessverre må man innimellom kjempe tungt og lenge for rettighetene sine. Og dette kan man kun ta når en selv har overskudd til det[emoji173]️ men det er verdt det når man først er der[emoji173]️

Viktigste jeg kan si til deg nå er: husk at dette er ikke din feil, er nokså sikker på at du gjør så godt du kan[emoji173]️ ikke la andre tråkke på gutten din[emoji173]️
 
Som mor til et "problembarn" selv kan jeg relatere meg til mye av det du forteller.., det er tungt og krevende[emoji173]️ vil bare sende seg mange gode klemmer[emoji173]️

Dessverre må man innimellom kjempe tungt og lenge for rettighetene sine. Og dette kan man kun ta når en selv har overskudd til det[emoji173]️ men det er verdt det når man først er der[emoji173]️

Viktigste jeg kan si til deg nå er: husk at dette er ikke din feil, er nokså sikker på at du gjør så godt du kan[emoji173]️ ikke la andre tråkke på gutten din[emoji173]️
Tusen takk :) til vanlig står jeg ganske stødig i det meste, men akkurat nå er begeret fullt, og lufta har gått helt ut av meg. Er mega sårbar..
rektor tok sønnen min tilside forrige uke, og sa han var barnslig.. synes det er utrolig sårende og beviser svært lite kunnskap om adhd.
 
I det lille lokalsamfunnet jeg bor i, har skolene egne miljøarbeidere som følger med på barna som har utfordringer.
Når de ser at det begynner å bli for mye for de, blir de distraherte av miljøarbeidere som på en fantastisk måte får roet de ned, tar de med ut av klassen eller andre muligheter som de trenger. Min svoger er miljøarbeider i et av disse klassene. Han forteller om stadige kurs og opplæring de får gjennom hele skoleåret.
De fokuserer på det positive ved barna og arbeider derfra :)
 
I det lille lokalsamfunnet jeg bor i, har skolene egne miljøarbeidere som følger med på barna som har utfordringer.
Når de ser at det begynner å bli for mye for de, blir de distraherte av miljøarbeidere som på en fantastisk måte får roet de ned, tar de med ut av klassen eller andre muligheter som de trenger. Min svoger er miljøarbeider i et av disse klassene. Han forteller om stadige kurs og opplæring de får gjennom hele skoleåret.
De fokuserer på det positive ved barna og arbeider derfra :)
Gud så godt å høre at det fungerer på andre skoler! Barna har kun EN barndom, og de skal bli forstått og få det de trenger på skolen.
Føler at skolen her ikke har noen kunnskap om adhd. Alle med adhd er ulike.
 
Gud så godt å høre at det fungerer på andre skoler! Barna har kun EN barndom, og de skal bli forstått og få det de trenger på skolen.
Føler at skolen her ikke har noen kunnskap om adhd. Alle med adhd er ulike.

Har de ansatte ved skolen tilgang til kunnskap? Blir det tilrettelagt og satt av midler til kurs og viderelæring?
 
Tusen takk :) til vanlig står jeg ganske stødig i det meste, men akkurat nå er begeret fullt, og lufta har gått helt ut av meg. Er mega sårbar..
rektor tok sønnen min tilside forrige uke, og sa han var barnslig.. synes det er utrolig sårende og beviser svært lite kunnskap om adhd.

DET hadde IKKE jeg akseptert. Og hadde slått hardt ned på. Send inn en klage til skolekontoret for ansatte på en skole skal vite bedre enn som så. Iallefall en rektor. Tillat deg selv å være sårbar! Det er viktig som forelder generelt det❤️
 
Har selv en gutt på 9 år med ADHD så vil sende deg en varm klem[emoji173]️
Høres ut som om skolen vet veldig lite om denne diagnosen og utfordringer som følge av den?
Alle barn har sine sterke sider, ditt barn også, ser ikke skolen disse?[emoji849]
Min gutt har tilrettelagt med assistent og spes.ped.[emoji4] tas ut av klasserom dersom han sliter, og blir sett for den han er. Går på medisiner og har god effekt av disse[emoji4] Kanskje dere trenger ny type som fungerer bedre uten bivirkninger?
Assistent skriver også dagbok som sendes hjem hver dag, her kan jeg lese om hvordan dagen hans har vært, både positivt og negativt[emoji4]
Trist at du føler slik sorg og at ikke skolen kan fokusere mer på det positive...[emoji20]
Stå på krava, fortell hvordan du føler det!
 
Hvilken medisin gå
Har selv en gutt på 9 år med ADHD så vil sende deg en varm klem[emoji173]️
Høres ut som om skolen vet veldig lite om denne diagnosen og utfordringer som følge av den?
Alle barn har sine sterke sider, ditt barn også, ser ikke skolen disse?[emoji849]
Min gutt har tilrettelagt med assistent og spes.ped.[emoji4] tas ut av klasserom dersom han sliter, og blir sett for den han er. Går på medisiner og har god effekt av disse[emoji4] Kanskje dere trenger ny type som fungerer bedre uten bivirkninger?
Assistent skriver også dagbok som sendes hjem hver dag, her kan jeg lese om hvordan dagen hans har vært, både positivt og negativt[emoji4]
Trist at du føler slik sorg og at ikke skolen kan fokusere mer på det positive...[emoji20]
Stå på krava, fortell hvordan du føler det!
hvilken medisin går han på? Takk for tips! Det skal jeg jammen videreføre til skolen. Å få en logg- positivt og negativt.. kan hjelpe skolen til å tvinge seg selv til å se det positive, og uten å se det positive klarer de heller ikke å fokusere på det.
Føler det tungt nå fordi det rett og slett har blitt for mye negativitet.
 
Det høres ut som et fryktelig leit og demotiverende møte :/ håper virkelig skolen planlegger å lære mer om ADHD og kunne hjelpe dere mer fremover! Sender deg en god klem [emoji173]️ det er lov å være sårbar.
 
Tusen takk :) til vanlig står jeg ganske stødig i det meste, men akkurat nå er begeret fullt, og lufta har gått helt ut av meg. Er mega sårbar..
rektor tok sønnen min tilside forrige uke, og sa han var barnslig.. synes det er utrolig sårende og beviser svært lite kunnskap om adhd.
uproft av rektor
 
uproft av rektor
Har sendt en Mail til rektor, om tips til kurs for lærere som har barn på trinnet med adhd. Da dette trinnet har minst 6 barn som jeg vet om med adhd er det viktig å økekunnskap og forståelse om denne diagnosen. I tillegg skrev jeg at når du som rektor kaller et barn med adhd barnslig, er dette uprofesjonelt når du vet han har en diagnose.
Hun kommer sikkert til å bli sur. Men dette står jeg for. Kommer til å ta opp med bup at skolen har manglende kunnskap. De kan også veilede skolen.
Er lei meg for at gutten vår blir sett på som et problembarn på skolen. Han er en kjempekjekk gutt med masse gode kvaliteter.
 
Hvilken medisin gå

hvilken medisin går han på? Takk for tips! Det skal jeg jammen videreføre til skolen. Å få en logg- positivt og negativt.. kan hjelpe skolen til å tvinge seg selv til å se det positive, og uten å se det positive klarer de heller ikke å fokusere på det.
Føler det tungt nå fordi det rett og slett har blitt for mye negativitet.

Logg er veldig lurt[emoji2] skal godt la seg gjøre å kun skrive negativt i den...
Han startet på Ritalin med god effekt, men etter 3 måneder har effekten avtatt og medisin går fortere ut av kroppen.
Han er nå på andre uka med Elvanse[emoji4] den skal ha effekt i 12-13 timer, og funker foreløpig supert! Ingen spesielle bivirkninger bortsett fra mindre matlyst[emoji4]
 
Back
Topp