Jeg er gravid, og det var ikke planlagt. Jeg kommer ikke til å ta abort da det ikke føles riktig og ville vært av helt feil grunner (så lenge det er friskt), for tror det blir bra etterhvert som barnet kommer og det er friskt. Men jeg klarer ikke helt å glede meg over graviditeten. Jeg er 42 år, og var ferdig med å få barn og så frem til å kun ha store barn som er selvstendige. Jeg synes det er flaut at jeg er gravid igjen, og skal begynne prosessen på nytt med små barn en del år etter forrige runde. Jeg gruer meg til å si det på jobb, gruer å si det til familie og venner, for er så redd for å «bli snakket om» av alle. «Herregud, skal hun som er over 40 ha ett til! Hun blir nesten pensjonist før h*n flytter ut!»
Jeg er klar over at dette er fulstendig irrasjonelt, men føler meg veldig alene med disse tankene. «Alle andre» her inne virker som de gleder seg.
Jeg skulle ønske jeg kunne glede meg over dette, men klarer ikke helt å komme over «aksept» terskelen.
Noen som er i tilsvarende situasjon?
Jeg er klar over at dette er fulstendig irrasjonelt, men føler meg veldig alene med disse tankene. «Alle andre» her inne virker som de gleder seg.
Jeg skulle ønske jeg kunne glede meg over dette, men klarer ikke helt å komme over «aksept» terskelen.
Noen som er i tilsvarende situasjon?