Sorel vinterstøvler til barn

SHS

Elsker forumet
Er de noe bra? Varme? Puster? Passer de for en smal eller bred fot?

Synes det er så utrolig vanskelig å kjøpe gode vinterstøvler. Trenger en ordentlig bred sko til små føtter!! Noen tips?

Smale og grusomme å få på for oss som jobber i bhg.. Viking goretex ville jg gått for :)

Frk.MammaMor skrev:
Smale og grusomme å få på for oss som jobber i bhg.. Viking goretex ville jg gått for :)

OK, da blir det ikke dem. Problemet er bare at jeg har Viking goretex allerede, men han sier au au når jeg skal ta de på. Tror derfor at de ikke er gode på foten hans. Synes sålen ser så smal ut, men aller sier de er brede. Rart synes jeg...

Er kun sorell som funker på gutten vår. Han hadde de i hele fjor vinter, og var ikke kald eller våt på beina en gang. (bor på Vestlandet, så MYE vann). Mamma jobber i barnehagen, og det var hun som anbefalte de, siden han er høy over vristen. Har aldri hatt problemer med å få på han de skone i alle fall. 

tunge, klumpete, ikke vanntett, kalde og langt ifra fornøyd. kjøper kun viking sko og barna her har brede bein.

turboquattro skrev:
tunge, klumpete, ikke vanntett, kalde og langt ifra fornøyd. kjøper kun viking sko og barna her har brede bein.

Det er det alle sier, at Viking passer for brede ben. Jeg forstår det ikke helt... Når jeg tar ut sålen og måler mot foten til gutten min, så er jo foten mye bredere enn sålen. Er f.eks. Ecco bredere? Tror jeg må en tur i skobutikken å få hjelp, men de skal jo ofte bare selge, så fint å høre noen erfaringer først.

Geox Himalaya er vi veldig fornøyd med.
Jenta vår er bred i hælen, og "vanlige" vintersko blir fort trange i hælen. Hadde Sorell i fjor, var veldig fornøyd med de også. Men syns Geox sine er hakket lettere, mye finere og virker rett og slett litt bedre...

Sko - Geox: Himalaya | Utsiden av skoen

Smaken er som baken, den er delt!

Vi digger Sorel hele gjengen.. Har brukt de til storesøster fra hun var 2 år, alltid varm og tørr på beina. De er store, og virker klumpete, men er faktsik ganske lette å ha på.. Passer fint for snuppas brede føtter ihvertfall, for den innersokken er jo ganske tøyelig og former seg fint etter foten.

Live fikk ikke føttene sine oppi sorel sko .. 

888 skrev:

turboquattro skrev:

Det er det alle sier, at Viking passer for brede ben. Jeg forstår det ikke helt... Når jeg tar ut sålen og måler mot foten til gutten min, så er jo foten mye bredere enn sålen. Er f.eks. Ecco bredere? Tror jeg må en tur i skobutikken å få hjelp, men de skal jo ofte bare selge, så fint å høre noen erfaringer først.

Vi har barn med smal fot, og har derfor alltid brukt ecco.

Men, i år var pluttselig Viking smal.. Derfor forsøker vi Viking i år.

Sålen på årets viking er ihvertfall ikke bred på de skoene vi har nå. :-)

Back
Topp