Soppinfeksjonskrise!!

2012,2016og2017<3

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Blææ, jeg har alltid slitt mye med soppinfeksjon og fått tablett kur på resept av legen for dette. Men de kan jeg jo ikke få nå. Og legen sa jeg måtte gi canesten ett forsøk igjen men det har ikke hjulpet noen ting. Jeg har vært ganske sikker lenge på at jeg er resistent mot det. På apoteket i dag sa de at jeg måtte bare snakke litt med legen igjen. Noen som har noe gode råd? Kan ikke gå med dette her i 8 mnd til altså. Da blir jeg gal!
 
Prøv kjerringråd, youghurt naturell, bomullstruser, tøytruseinnlegg.

Jeg bruker tøytruseinnlegg, og det funker veldig bra. Blir ikke klamt som med bind.

Jeg bruker progesteronstøtte, og derfor ekstra mye utflod/tablettrester.
 
Prøv kjerringråd, youghurt naturell, bomullstruser, tøytruseinnlegg.

Jeg bruker tøytruseinnlegg, og det funker veldig bra. Blir ikke klamt som med bind.

Jeg bruker progesteronstøtte, og derfor ekstra mye utflod/tablettrester.
Ja prøvd kjerringråd tidigere også men må sette ordnentlig til verks nå vet jeg. Merkelig at man ikke kan ta annet enn canesten når man er gravid syns jeg. Kan vel ikke være helt bra å gå sånn her i evigheter heller tenker jeg..
 
Ja prøvd kjerringråd tidigere også men må sette ordnentlig til verks nå vet jeg. Merkelig at man ikke kan ta annet enn canesten når man er gravid syns jeg. Kan vel ikke være helt bra å gå sånn her i evigheter heller tenker jeg..

Huff, ja. Jeg føler med deg. Er virkelig noe dritt å ha soppinf. Heldigvis har jeg god effekt av canestein da.
Men anbefaler å kutte truseinnlegg ihvertfall, det gjør det jo klamt. Kjøp deg tøybind og bruk nå i graviditeten mot utflod.
Ligg uten truse, ikke bruk såpe. Ja, men du vet vel alt det der fra før.
 
Huff, ja. Jeg føler med deg. Er virkelig noe dritt å ha soppinf. Heldigvis har jeg god effekt av canestein da.
Men anbefaler å kutte truseinnlegg ihvertfall, det gjør det jo klamt. Kjøp deg tøybind og bruk nå i graviditeten mot utflod.
Ligg uten truse, ikke bruk såpe. Ja, men du vet vel alt det der fra før.
Ja vet, men har en tildens til å glemme meg bort når det har gått en tid siden sist. Når jeg får diflucan så holder den seg borte lenge. Men nå skal jeg hvertfall passe på i svangerskapet ettersom jeg ikke får annen hjelp som virker :yuck: hvor får man kjøpt sånn tøybind?:)
 
Stakkars!! Var mykje plaga eg og før i tid!! Eg hadde det akkurat som deg! Men eg prøvde pevaryl, det hjalp. Og så må du bruke stikkpiller ganske mykje, du må ta en 5 dagers kur med stikkpiller og smøre deg i tillegg, men ikkje smør tjukt på, bare tynt lag!! Eg klinte til med masse krem, men det hjalp lite. Håper det ordner seg, sjølvom du nok savner diflucan!! Husker eg gjorde det med førstemann ;)
 
Gjør om litt på livsstilen også. Hvis du spiser mye søtt, prøv å kutt ned. Hvis du bruker underlivssåpe, kutt ut den, vask med vann bare. Smør deg med yoghurt naturel selv når du ikke har sopp. Kjøp vivag piller (hvis man kan), og putt i en nå og da for å opprettholde pH.
 
Du bør kutte ALL form for sukker i kosten, sopp elsker og ånder for sukker.
Du bør også kutte karbohydratrik mat, (trege karbohydrater i moderate menger er ok)

Du bør også smøre deg med kokosolje flere ganger om dagen.
 
Stakkars!! Var mykje plaga eg og før i tid!! Eg hadde det akkurat som deg! Men eg prøvde pevaryl, det hjalp. Og så må du bruke stikkpiller ganske mykje, du må ta en 5 dagers kur med stikkpiller og smøre deg i tillegg, men ikkje smør tjukt på, bare tynt lag!! Eg klinte til med masse krem, men det hjalp lite. Håper det ordner seg, sjølvom du nok savner diflucan!! Husker eg gjorde det med førstemann ;)
Tenkte å prøve pevaryl nå men apoteket da at jeg ikke kunne det og at jeg burde heller kontakte legen igjen istedenfor.. Huff det er helt grusomt dette her. Hehe kanskje en idé å smøre tynt på for jeg har det med å bruke halve tuben rett på :p
 
Gjør om litt på livsstilen også. Hvis du spiser mye søtt, prøv å kutt ned. Hvis du bruker underlivssåpe, kutt ut den, vask med vann bare. Smør deg med yoghurt naturel selv når du ikke har sopp. Kjøp vivag piller (hvis man kan), og putt i en nå og da for å opprettholde pH.
Ja vet det :p bare så lett for å Skeie ut når det er en liten stund siden :) også i tillegg viste jeg ikke at det eneste som hjelper ikke går når man er gravid :p huff
 
Du bør kutte ALL form for sukker i kosten, sopp elsker og ånder for sukker.
Du bør også kutte karbohydratrik mat, (trege karbohydrater i moderate menger er ok)

Du bør også smøre deg med kokosolje flere ganger om dagen.
Ja er ikke så veldig flink til å være sunn egentlig :p men siden i går har jeg drukket vann :p spurte samboeren om det var rart å se for sikkert første gangen på mange år jeg har drukket vann :hilarious: men det var uansett på tide å slutte litt med all brusen og sånn før jeg blir overvektig :p
Kokosolje skal jeg jeg også prøve :) aldri prøvd det før. Takk for tips
 
Back
Topp