soppinfeksjon

fiula

Andre møte med forumet
Å håper noen kan hjelpe meg.

Har i dette svangerskapet vært plaget av soppinfeksjon. Vanlige midler som canesten, pevaryl, daktar hjelper ikke[:(]. Vet at diflucan hjelper, men det bør ikke gies til gravide. Aner ikke hva jeg skal gjøre, kommer og går som det passer seg selv unasett hav jeg gjør.[:@] Er 27 uker på vei og har to tdligere svangerskap bek meg uten disse plagene. Mannen min har også behandlet seg og vi er renslige begge to.
 
Var hos jordmor idag, og hun anbefalte Vivag (apoteket uten resept - melkesyrebakterier). Jeg må også ta meg en liten hestekur der..... [&o]
 
Hmmm..Høres ut som om noe du burde ta opp med legen din!

Har hatt soppinfeksjon selv, men ble borte etter Canesten (*bank i bordet*)
 
Min lege sier det ikke er noe for seg m vivag når man først har fått infeksjon......
 
Ja, det er også melkesyrebakterier. Men litt "æsj" ja... [&:] det kommer jo an på hvilken sopp det er, da. Jeg har hatt 2 kurer med canesten, nå er det ikke det, er ingen kløe. Så jordmor mente at det nok bare er ubalanse. Det virket ikke som om hun tok det så veldig alvorlig siden jeg ikke hadde kløe eller svie, så jeg skal vente til neste kontroll hos legen for å sjekke dette. I mellomtiden prøver jeg vivag....
 
Her henger jeg meg på, jeg er kjempe plaget og har hatt mange kurer med canesten. Ingenting hjelper, jeg klør og klør... har god hygiene men får det ikke bort... Det er så slitsomt og vondt å gå sånn[:'(][:@][:'(][:@] Jeg ble anbefalt å prøve Vivag, men jeg tror jeg må bruke canestenkremen først.....??[&:]
 
Vært på apoteket og kjøpt meg canesten vagitor i dag. Har tatt en gang tidligere i dette svangerskapet, og det er effektivt på meg. Og så smører vi med salve noen dager også.
 
du kan også kjøpe melkesyrebakterier på helsekost som skal spises ( biodolphilus, acidolphilus osv)
 
Vet du om det er like effektivt?? Hjelper det når en har infeksjonen også tro, eller skal det virke forebyggende?
 
Melkesyrebakterier hjelper, men da blir det verre før det blir bedre..
 
Enda verre?? grøss og gru.....[:@][&:] Men en må jo bare prøve.
 
Takk for gode råd. Som svar til løven vil jeg si at dersom ikke canesten har hjulpet før, hjelper det ikke nå heller. Prøv daktar vagitoreier og krem neste gang. Det hjalp et par ganger til meg, men nå hjelper ikke det heller. En kapsel diflucan som man svelger er det mest effektive, men det bør man jo ikke bruke når man er gravid.... Får prøve youghurt tipset, men værre enn det er nå.......... Ugh!!!!!!!!!!!! En ting til hvordan får dere frem de fine illustrasjonene om hvor langt på vei dere er og barn fra før osv?
 
Spises???? Det passer meg fint..... Vivag som kjøpes på apoteket synes jeg er direkte UBEHAGELIGE å stappe inn..... Gelatin utenpå, sikkert, som rett og slett klebrer seg til huden og blir sittende bom fast lenge før de kommer inn!!! Hjelper med litt vann på, men da blir de til gjengjeld vanvittig glatte.... [:'(]
 
Jeg sliter også med det. Har prøvd flere kurer med canesten, og det virker som det kommer tilbake før det rekker å bli borte. Tok det opp med legen, men han sa jeg bare måtte fortsette å bruke canesten.
Har ei venninne som slet hele svangerskapet.
Hun sa at det ble borte når babyen kom ut.. [&:]
 
Det er nok de forb..... hormonene som lager trøbbel, ja!!!! Men hørtes litt drøyt ut å bare pøse på med canesten? Trodde ikke det var bra... Nei, jeg skal prøve meg på litt melkesyrebakterier jeg heller... [:'(]
 
hehe, jeg var nesten avhengig av canesten de første mnd, ble ikke kvitt h.....skapet.
Tok av meg trusa om natta jeg, har ikke vært plaga siden.

Viktig og lufte der nede oxo. Ekstrem hygene kan oxo gjøre saken værre, bruk kun rent vatn og unngå tette truse innlegg så langt det går.

På dager med lite utflod så skifter jeg heller truse et par ganger for dag og bruker kun truse innleg på dager med mye utflod.
 
Hei, var å kjøpte Vivag tabl. i dag og en kur med Canesten. Får ta kuren først og begynne med Vivag rett etterpå sa de på apoteket. Hjelper ikke dette får jeg prøve en av de andre tinga...Slitsomt... til og med gubben klaget på kløe i dag...he he...[:D][:D]
 
Takk for alle svar. Har nok en gang prøvd med canesten, krysser fingrene denn gangen også.
 
Naturell yoghurt,honning og biola(spises ofte)
 
vivag funker bra[:)]
 
Back
Topp