Soppinfeksjon

Theab

Flørter med forumet
Hei

Jeg har aldri hatt sopp før, men mistenkte før helgen at det er nettopp det jeg har fått grunnet kløe (som bare ble verre når jeg klødde tilbake). Dette vedvarte i 2 dager og i dag har jeg merket vedlig lite til det.
Er det fare for babyen i magen hvis jeg har sopp uten å behandle det? Eller er det greit at kroppen ordner opp i dette selv? Tenker da det ikke er like plagsomt i dag som de andre dagene.

Noen som vet?
 
Ikke farlig å ta middel mot det for babyen. Du kan jo sjekke tryggmammamedisin.no. Jeg ville ha gjort noe med det. Canasten feks.
 
Hei

Jeg har aldri hatt sopp før, men mistenkte før helgen at det er nettopp det jeg har fått grunnet kløe (som bare ble verre når jeg klødde tilbake). Dette vedvarte i 2 dager og i dag har jeg merket vedlig lite til det.
Er det fare for babyen i magen hvis jeg har sopp uten å behandle det? Eller er det greit at kroppen ordner opp i dette selv? Tenker da det ikke er like plagsomt i dag som de andre dagene.

Noen som vet?
Ikke farlig, så lenge du ikke har symptomer eller plager trenger du ikke å behandle det :) Men ønsker du å behandle er canesten helt trygt å bruke :)
 
Jeg fikk trøske/sopp på brystene i høst mens jeg var gravid og fortsatt ammet lille. Canesten ble jeg anbefalt å bruke og det ble bedre heldigvis.
 
Back
Topp