Soppinfeksjon

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Allerede så langt har jeg måtte ta to kurer for soppinfeksjon med bare en mnd mellom. Flere som er plaget med dette? Noen tips om hvordan unngå?
Har aldri slitt med dette før dette svangerskapet :(

Huff så dritt! Jeg har ikke hatt noe enda, bank i bordet! :) Men slet med før, da var jeg ikke gravid.

Mine regler er å ikke vaske med såpe av noe slag. Det funka for meg. :) Du kan også smøre deg med litt naturell yoghurt for å opprettholde ph'en der nede.

Hva sier legen/jordmor til så mye sopp? Er det ikke litt skummelt for slimhinnene? Bare lurer asså.

Huff så dritt! Jeg har ikke hatt noe enda, bank i bordet! :) Men slet med før, da var jeg ikke gravid.

Mine regler er å ikke vaske med såpe av noe slag. Det funka for meg. :) Du kan også smøre deg med litt naturell yoghurt for å opprettholde ph'en der nede.

Hva sier legen/jordmor til så mye sopp? Er det ikke litt skummelt for slimhinnene? Bare lurer asså.
Har ikke vart hos jm enda og legen min er ikke akkurat enkel å få time hos. Prøvde å få time før helgen men må vente tre uker. Forhørte meg litt med apoteket og fikk en intimkrem som jeg kan bruke når behandling er ferdig for å unngå at det blir tørt og sårt.
Bruker kun vann når jeg vasker, og prøver å unngå å vaske for mye da jeg er veldig opptatt av hygiene :P

Jeg har ikke hatt til nå i svangerskapet, bruker dr greves, og sover i nettoen, prøver å unngå for stramme truser og bukser. Om du googler det får du nok flere tips, jeg tror f.eks jeg har lest engang at det hjelper å ikke barbere seg over hele fordi hårene transporterer bort fuktighet. Truseinlegg kan sikkert også hjelpe.

Har alltid vært plaget med sopp.. forbud mot såpe, tøymykner, sterke vaskemidler. Bruk kun bomullstruser og luft dåsa så mye som mulig :-) unngå truseinnlegg, bytt ofte om dette er nødvendig å bruke.. unngå sukker. Smør på naturell youghert. Rådene er endeløse :-) håper det ordner seg for deg. Det er noe dritt å gå med. Til nå i svangerskapet har jeg bare hatt hvit tjukk utflod og såre slimhinner. Tenker at jeg ikke har hatt bruk for canesten, siden det har funka dårlig på meg før. Alltid brukt flukonazol men fikk forbud mot det av legen :-/

Slik jeg har forstått det så et det fritt frem å bruke Canesten salve og vagitorie. Bare ikke bruk innsettingspinnen :)

Back
Topp