Soppinfeksjon under graviditet(((

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
hei:) jeg må bare høre med dere andre som har også fått soppinfeksjon under graviditet, hvordan behandlet dere den?
Jeg prøvde først med stikkpiller som opprettholder naturlig pH-balanse i skjeden og motvirker sopp, men etter 1 uke med disse ble ting ikke så mye bedre.. Så da sa legen at man må bruke Canesten stikkpiller og krem. Har begynt med dem nå.
Men ønsker å høre om andres erfaring. Hva hjelper dere? Har soppen kommet tilbake igjen i løpet av graviditeten?

Jupp!
Har dessverre den ene soppinfeksjonen etter den andre når jeg er gravid. Kommer trolig av at det er så mye utflod konstant.
Det som hjelper litt er å holde det mest mulig tørt, bytte truser ofte, evnt. bytte innlegg. Mer anbefalt å bytte truse, men jeg hadde måttet bytte truse hver time, så jeg bruker innlegg.
Sove uten truse..

Men det er lite som funker over tid, så må canesten til i blant. Mest kremen, men innimellom må stikkpilla til pers.

Hadde det sist og måtte behandle med cannesten.
Var til legen selv, trodde jeg hadde uvi. Det var første gang jeg hadde sopp. Kom vel tilbake en gang eller to.

Veldig enig i rådene som lambi gir :)

Har kun hatt det én gang til nå *bankibordet, er plaget med sopp i perioder utenom graviditet også. Veldig enig med lambis råd, men vil også tipse om å ikke bruke intimsåpe når du vasker deg/dusjer, bruk kun rikelig med vann. Huden blir så sår og irritert at selv mild intimsåpe kan gjøre vondt verre, hvertfall hos meg. Når vi går mot vår, sommer og varmere tider så sverger jeg også til skjørt/kjoler eller luftige shortser så det får puste nedi der.. tett, varmt og klamt gjør at soppen stortrives så stramme bukser er no go! Velg bomullstruser fremfor polyester og syntetiske stoffer dersom du bare bytter hyppig og ikke bruker innlegg.

Back
Topp