Soppinfeksjon rett før termin

Maibarn88

Første møte med forumet
Som overskriften sier har jeg vært så uheldig å få soppinfeksjon 1 dag før termin. :shifty:
Hadde planlagt å bruke en canesten vagitorie i kveld ( type myk, slik at den løser seg opp raskere)
Isted merket jeg at slimproppen gikk.

Har noen brukt slike vagitorier etter at slimproppen har gått, og rundt termin?

Kjenner jeg har lite lyst til å føde med soppinfeksjon!:sour:

Er visstnok ikke så bra å føde med soppinfeksjon, jeg har vært mye plaga med sopp både før og i svangerskap. Jeg hadde ringt jordmorvakt i kommunen og funnet en plan med henne.

Tror jeg ville tatt en vagitorie og ført den inn med finger, bare sånn halvveis og smurt godt med Canesten etter hvert toalettbesøk. Det sa min jordmor til meg, men da var jeg ikke så nærme termin. Ring og hør med jordmor, det er tryggest :)

Last edited by a moderator:
Kan jeg spørre hvorfor det ikke er bra? Plages med dette rimelig kronisk selv.. hadde det mot slutten av svangerskapet men usikker på om jeg hadde det under selve fødselen.. jordmor har ikke kommentert noe rundt dette i forkant

Kan jeg spørre hvorfor det ikke er bra? Plages med dette rimelig kronisk selv.. hadde det mot slutten av svangerskapet men usikker på om jeg hadde det under selve fødselen.. jordmor har ikke kommentert noe rundt dette i forkant
Min jordmor var ganske tydelig på at det ikke var bra å ha under fødsel. Husker ikke helt hva hun sa, men var noe om at barnet får sopp og at det var en uheldig start eller noe i den duren :)

Min jordmor var ganske tydelig på at det ikke var bra å ha under fødsel. Husker ikke helt hva hun sa, men var noe om at barnet får sopp og at det var en uheldig start eller noe i den duren :)

Ja det leste jeg også i etterkant da jeg trodde vi hadde trøske, men jordmor informerte ikke om fet i forkant! Nå berget vi tydeligvis da ;)

Back
Topp