Soppinfeksjon og fødsel

Lisajenta12

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Erfaringer rundt det? Jeg tror ikke jeg har det, men legen kommenterte at jeg kanskje hadde det i høst da jeg tok celleprøve. Og nå har jeg kommet på det igjen siden der nærmer seg fødsel..

Så hvor farlig er det hvis jeg har en infeksjon jeg ikke merker? Lest at det kan være negativt mtp revning. Burde jeg behandle for å være sikker? Ikke så fan av overforbruk av antibiotika men har det jo liggende. Kontroll til mandag, skal prøve å huske å spørre jm:)
 
Sopp er enkelt å behandle selv med Canesten eller Pevaryl, du trenger ikke antibiotika. Men om du ikke har noen plager/symptomer er det kanskje greit å få påvist at du faktisk har det først?

Sopp kan øke faren for revning, så greit å få det sjekket.
 
Canesten er antibiotika:) er jo lenge siden legen så på meg men hadde ikke symptomer fra min side da heller. Var vel fargen på slimhinnene og utflod hun så da. De gjør vel normalt ikke mer enn å høre på symptomer og evt ta en kikk?

Skal høre med jm hva hun mener, det er jo i morra allerede:)
 
Jeg mener at min lege sa noe om at de har begynt å forske på dette, og at i første omgang har det vist seg at barn som blir født mens mor har sopp/ubalanse i underlivet under fødsel har større sjanse for å utvikle noen typer eksem og hudirritasjoner. I tillegg til at man kan revne fortere, da huden tørker ut. Så når jeg hadde soppinfeksjon tok jeg canesten og legen anbefalte meg melkesyrebakteriekapsler (til underlivet og oralt) for å opprettholde floraen. Vivag og idoform :)
 
Canesten er antibiotika:) er jo lenge siden legen så på meg men hadde ikke symptomer fra min side da heller. Var vel fargen på slimhinnene og utflod hun så da. De gjør vel normalt ikke mer enn å høre på symptomer og evt ta en kikk?

Skal høre med jm hva hun mener, det er jo i morra allerede:)

Nope, canesten er et soppdrepende middel og ikke antibiotika. Antibiotika fungerer kun mot bakterier og ingenting annet. Men selvfølgelig er ikke overforbruk av soppmiddler bra det heller. Du kan ta en test som påviser om det er sopp eller bare irritasjon av slimhinnene. Ofte kan det hjelpe med melkesyrebakterie vagiatorer hvis det bare er ubalanse og ikke sopp.
 
Nope, canesten er et soppdrepende middel og ikke antibiotika. Antibiotika fungerer kun mot bakterier og ingenting annet. Men selvfølgelig er ikke overforbruk av soppmiddler bra det heller. Du kan ta en test som påviser om det er sopp eller bare irritasjon av slimhinnene. Ofte kan det hjelpe med melkesyrebakterie vagiatorer hvis det bare er ubalanse og ikke sopp.
Mja, kanskje feil å si det ja men antibiotika betyr jo egentlig bare mot levende ting så jeg kalte et soppdrepende middel også for det:p samme ting i alle fall, bare mot sopp i stedet for en bakterie:)
Får høre om den testen hvis jeg går til legen, mistenker at jeg bare er litt følsom. Ikke noe plaget med kløe i alle fall.

Hører med jordmor hva hun mener først. Nærmer meg jo stadig termindato så skulle sikkert absolutt tenkt på dette før:s
 
Jeg mener at min lege sa noe om at de har begynt å forske på dette, og at i første omgang har det vist seg at barn som blir født mens mor har sopp/ubalanse i underlivet under fødsel har større sjanse for å utvikle noen typer eksem og hudirritasjoner. I tillegg til at man kan revne fortere, da huden tørker ut. Så når jeg hadde soppinfeksjon tok jeg canesten og legen anbefalte meg melkesyrebakteriekapsler (til underlivet og oralt) for å opprettholde floraen. Vivag og idoform :)
Interessant. Høres nesten litt rart ut men har jo hørt at floraen ellers der nede har noe å si for babyene når de blir født:) var det nå i svangerskapet du ble behandlet?
 
Interessant. Høres nesten litt rart ut men har jo hørt at floraen ellers der nede har noe å si for babyene når de blir født:) var det nå i svangerskapet du ble behandlet?
Ja, synes det kan høres ut som en fornuftig forklaring :) og ja, det var nå ganske nylig (kanskje tre-fire uker siden?) jeg ble behandlet :)
 
Back
Topp