Soppinfeksjon i munnen

malla29

Forelsket i forumet
Vesla har fått kraftig soppinfeksjon i munnen. Vi var hos helsesøster på torsdag og da sa hun at det var bare melka og at vi ikke burde tenke på det. Dro innom legevakta på fredagkveld og legen sa at det var kraftig soppinfeksjon og vi måtte hente medisinene dagen etterpå og begynne behandlingen straks. Stakkar jenta var hvit i hele tunga, ganen, på leppene, over alt i munnen. Jeg måtte skrape det vekk, huff det var vanskelig å høre henne gråte stakkar.

Endelig kan jeg si at det er nesten over, det er litt igjen men vi skraper det daglig. Huff jeg gråter sammen med henne, men heldigvis er nesten alt vekk.

Så hvis helsesøster sier til dere at det er bare pga. melka dra innom legen for sikkerhetskyld. Jeg kunne begynne med Mycostatin på torsdag hvis helsesøster hadde sett ordentlig i munnen til jenta...

Lurte også på om det er flere av dere som sliter med det?

huff å huff, håper vi slipper d der. håpe alt står bra til me den lille[;)]

Er sopp og trøske det samme???
For helsesøstera trodde kanskje at Linea hadde trøske, og hun sa at jeg skulle smøre brystvortene mine med canesten, og det er jo mot sopp... jeg syns det hørtes skikkelig ekkelt ut jeg da, at jeg skal smøre meg med canesten åsså skal Linea ha pupp[8|]

ORIGINAL: dite

Er sopp og trøske det samme???
For helsesøstera trodde kanskje at Linea hadde trøske, og hun sa at jeg skulle smøre brystvortene mine med canesten, og det er jo mot sopp... jeg syns det hørtes skikkelig ekkelt ut jeg da, at jeg skal smøre meg med canesten åsså skal Linea ha pupp[8|]

Canesten krem hørtes jo helt vilt ut da......helsesøster sa til meg at jeg kunne kjøpe frossene tyttebær og tine noen få så får jeg presset ut litt av saften å tar det på en q-tips og smører tungen det kunne jeg gjøre på puppen også....ellers har jeg hørt at farris blå også kan hjelpe ta å pensle litt med q--tips....tror jeg hadde ringt noen andre f.eks lege eller noe å hørt canesten og pupp hører ikke sammen i mine ører.... 

Helsesøster sa at man skal smørre med farris hvis vi ikke får det av, men som legen sa det var kraftig utbredt og farris hjelper ikke da.

Takk amarula, nå er nesten alt over.

Back
Topp