Soppinfeksjon i munnen til de små

mita89

Elsker forumet
Tror Amalie har soppinfeksjon i munnen..

Hun har "kviser" ved bleiekanten.. noe jeg ikke vet hva kan være, prøver og drysse litt på potetmel og skifte bleie ofte..

Så skulle hun få en is, hun har ikke spist noe særlig siden fredag, men er veldig flink og drikke da.. Når hun stakk ut tunga og skulle spise isen, ser jeg en diger hvit "klump" eller sår på kanten av tunga, vi så litt på dette, og sambo mente det ligna på soppinfeksjonen hun hadde når hun var liten..

Burde vi ta turen til legevakten idag? Eller kan det ventes til og gå til fastlegen imorgen?

jeg ville tatt turen idag, for da snuppa hadde sopp i munnen, var ikke det særlig behagelig:(

ser du har skrevet en tråd tidligere her om at hun ikke vil spise, det ville ikke nicoline heller.
husker ikke hva det heter men vi fikk noe som skulle smøres i munn, snuppa synes det var godt så ikke noe problem å få i:)

lykke til:)

ORIGINAL: Sunkissed©

Alma har hatt noen runder med soppinfeksjon i munnen i forbindelse med antibiotikakurer. Det så ut som hvitt belegg som la seg på innsiden av leppa og litt på tungen. Legen sa at det ville gå over av seg selv, og det har gjor det alle gangene. :) Hvis det er soppinfeksjon syns jeg godt dere kan vente til i morgen. :)

Hvor lenge har hun hatt vondt da?
Eneste amalie har fått i seg idag er en kroneis og en vannis.. hun hylskriker da vi viser frem alt annet, enn hun får bittelitt inn i munnen..

Begynner å bli en liten stund siden snuppa her hadde soppinfeksjon sist, men vi har måttet ty til Mycostatin de gangene hun har hatt det. Ene gangen fikk hun også soppinfeksjon i bleieområdet. Er visst ikke helt uvanlig at det sprer seg ned dit. Da var hun bare ett par mnd da. Hadde nok forøvrig drøyd til i morgen.

ORIGINAL: mita89

Alma har hatt noen runder med soppinfeksjon i munnen i forbindelse med antibiotikakurer. Det så ut som hvitt belegg som la seg på innsiden av leppa og litt på tungen. Legen sa at det ville gå over av seg selv, og det har gjor det alle gangene. :) Hvis det er soppinfeksjon syns jeg godt dere kan vente til i morgen. :)

Hvor lenge har hun hatt vondt da?
Eneste amalie har fått i seg idag er en kroneis og en vannis.. hun hylskriker da vi viser frem alt annet, enn hun får bittelitt inn i munnen..

Hun virket ikke spesielt plaget av det. Spiste litt mindre, men formen var topp! Virker som amalie er litt sterkere angrepet! Oppdater oss i morgen da! God bedring :)

hun er i storform om dagen, men plutselig tar hun seg på tunga og munnen og sier "aaaaoaaa" og gråter, eller skriker...
og når hun skal spise noe.. da nekter hun :(
tutten eg også vond og ha i munnen.. stakkaaars jenta mi[:'(]

Skal oppdatere dere imorgen[:)]

Back
Topp