Sopp?

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Usj har fått en kløe der nede... Lurer på om jeg skal kjøpe en canasten kapsel for å få bukt med dridten nå... Har hørt at det kan være greit å ta vivag kapsler etterpå for å gjennoppbygge den normale floraen. Leste på pakningsvedlegetvatbgravide fint kan ta disse men skal jo ta to til dagen i en uke :o andre som har erfaring med dette?

Også leser jeg på pampers sin app, så står det om b streptokokker når en er gravid. Syns faktsik det var veldig unødvendig av en app å skrive så masse om dette. Bare å nevne det i det hele tatt. Stod noe om at dette kunne forrkomme i skjeden. Så den nervøse jeg er :( uff andre hørt om dette? Regner jo me d er sopp jeg har... Stod jo veldig lite om symptomer på dette..,
Ikke meningen hvis andre blir nervøse nå men lurer sånn på om dere har hørt noe om dette fra jordmor el lignende?

Sannsynligvis er det sopp du har ja.
Jeg ville gått for canesten med 5-6 kapsler fremfor en, det er bedre for uderlivet i graviditeten. Og husk å smøre deg med canestenkremen fra A til Å, Altså heeele sprekken og kjønnslepper :)
Deretter hadde jeg tatt en pakke med vivag ja :)

Sopp er jo vanlig å få som gravid, så ville tatt en canestenkur. God bedring!

http://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet

Alle har en eller annen strep.i underlivet, men en sjelden gang blir den av den sinna typen som kan føre til tidlig vannavgang...dette kan behandles og skjer heldigvis ikke så ofte :) Mest sannsynlig er det sopp, men ring lege hvis du er usikker :) Alltid bedre med en sjekk for mye enn en for lite er min erfaring :)

http://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet

Alle har en eller annen strep.i underlivet, men en sjelden gang blir den av den sinna typen som kan føre til tidlig vannavgang...dette kan behandles og skjer heldigvis ikke så ofte :) Mest sannsynlig er det sopp, men ring lege hvis du er usikker :) Alltid bedre med en sjekk for mye enn en for lite er min erfaring :)

Ja mn hva er symptomene på denne sinna typen? Har ikke funnet noenting om dette... Mn tror faktisk ikke det var sopp, leste i det hefte som følger med i vivagesken om at mange tror de har sopp mn så er det bare en bakteriell ubalanse... Når en har sopp har en gjerne en tykk utflod og d har ikke jeg. Klør ikke sånn kjempe masse heller. Så tar en kur me de vivag heller :)

Ja mn hva er symptomene på denne sinna typen? Har ikke funnet noenting om dette... Mn tror faktisk ikke det var sopp, leste i det hefte som følger med i vivagesken om at mange tror de har sopp mn så er det bare en bakteriell ubalanse... Når en har sopp har en gjerne en tykk utflod og d har ikke jeg. Klør ikke sånn kjempe masse heller. Så tar en kur me de vivag heller :)
Jeg har streptokok b.. Ingen symptomer jeg, men de kan vist ligne uvi-symptomer. Det er noe 1 av 3 kvinner har og behandles ikke(er helt ufarlig) bortsett fra når vi er gravide. Ikke farlig da heller, men kan en skjelden gang føre til premature rier. Meen, viss du hadde hatt det hadde de merket det når du er på svangerskapskontroll og leverer urinprøve:-)
Behandlingen er antibiotikakur mens du er gravid og før du skal føde:-)
Tror ikke du trenger å bekymre deg:-)

Foresten høres det ut som du har sopp:-) start med canesten å få bort "dritten";-) lykke til:-)

Jeg har streptokok b.. Ingen symptomer jeg, men de kan vist ligne uvi-symptomer. Det er noe 1 av 3 kvinner har og behandles ikke(er helt ufarlig) bortsett fra når vi er gravide. Ikke farlig da heller, men kan en skjelden gang føre til premature rier. Meen, viss du hadde hatt det hadde de merket det når du er på svangerskapskontroll og leverer urinprøve:-)
Behandlingen er antibiotikakur mens du er gravid og før du skal føde:-)
Tror ikke du trenger å bekymre deg:-)

Jeg mista i uke 23 etter tidlig vannavgang pga.av en infeksjon, og en av de første tingene jeg blei testa for var strep. Dette blei gjort med en bakterieprøve og urinprøve til dyrkning fordi det ikke vistes på vanlig urinprøve. Jeg tok samme prøvene forrige sv.skap og har også gjort det denne gangen. Jeg har ikke strep, men hadde blitt behandla hvis jeg fikk det..de behandler visstnok bare hvis man får den sinna typen med symptomer(feber bl.a) eller er i risikogruppe(hvertfall på Ullevål) :)
Heldigvis er sinna strep.sjeldent og samme med tidlig vannavgang, så man kan jo ikke gå og tenke på sånt :)

Ubalanse i dissa bakteriene er vel t.o.m mer vanlig en sopp, så Vivag er alltid kjekt å ta en uke innimellom hvis det er litt rusk ;)
Du ville merka om du fikk noe som ga symptomer rundt i kroppen, så slapp av og nyt de neste ukene :D

Back
Topp