Sopp?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Lillemann flasser under armene og det lukter litt surt. Han åpner jo aldri armene, så er vel fort gjort at det kommer sopp? Har både canesten og daktakort liggende, men får kanskje stikke oppom HS og høre ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Uff hmm det kan jo være sopp ja. Trur de helst bruker dactacort på små barn. Men sikkert lurt å høre med hs først ja:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Husk å tørke han godt. Om du har vaska eller han har gulpa/sølt melk etc.. :)

Ooog kanskje ligge noe mesoft der så det altid er tørt:)

Ja, fikk beskjed av legen på 6ukers-kontroll å bruke litt daktakort på bleieutslettet da det ikke gikk bort :-) Han er god og rund, så blir ikke mye lufting under der gitt :p Smurte litt på nå i kveld, så får vi se :-)

Ja, fikk beskjed av legen på 6ukers-kontroll å bruke litt daktakort på bleieutslettet da det ikke gikk bort :-) Han er god og rund, så blir ikke mye lufting under der gitt :p Smurte litt på nå i kveld, så får vi se :-)

Håper det blir bedre :)

Håper det blir bedre :)

Provd med litt potetmel undre etter bad, zet tar til seg fuktighet....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

det samler seg fort vlo fra klær o.l og de svetter jo litt disse små. jeg merka også på min at han begynte og bli litt sår. jeg vaska han,tørka og tok på potetmel. bare pass på at potetmeletikke ligger i klumper. smør det utover liksom. jeg brukerpotetmel på rompa hans og i foldenene mellom beina.

Et tips er å vaske godt og ha på babyolje. Storesøster hadde sopp på halsen og under armene når hun var baby. Brukte maaasse potetmel og mesoft over lengre tid uten noe særlig virkning. Og hs sa bare at det var helt vanlig og ikke noe å bry seg om, så dro til fastlege og fikk canesten vi ;)
Babyoljen har virkelig hjulpet lille altså! Synd jeg ikke visste om det når andre frøkna var lita :/

Sniker fra april13. Lillegutt hadde sopp under armene og i lysken da han ble født. Sykepleierne på nyfødtintensiven ba oss bruke Canesteen. Vasket og lufttørket det, så smurte på. Hjalp som bare rakkern ;)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Back
Topp