Sopp

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
Tror lillemann har fått sopp i munnen. Er det da et spørsmål om tid før jeg også får sopp eller kan han ha sopp uten å smitte meg?
Tok det opp med HS da hun var på hjemmebesøk og hun sa det at de legene som selv har barn som går til henne sier det bare er tull å behandle det, fordi det går over av seg selv og om man skal behandle det kommer det mest sannsynlig tilbake og alt det der..

Noen som vet hvor lang tid det går før det går over sånn ca?

Har småen din det, så har sannsynligvis du det og. Vi som har slitt med det her inne, har jo slitt med det lenge uten å bli kvitt det.. så synes det er veldig rart at de sier det går over av seg selv.. Min helsesøster sier at mor og barn smitter hverandre frem og tilbake - så viktig med rett behandling. men hvorfor tror du at småen din har det??

Du kjem virkelig til å kjenne det om du he fått det, du blir raud og hoven på brystvorta. Det kjennes ut som piggtråd i den ved fulle bryst og spes.ved amming og etterpå (etterpå kjenne en det best). Området rundt brystvorta kan bli skinnande og flasse litt.
Det går ikkje over av seg sjølv, og ein smitter kvarandre fram og tilbake. Det er viktig at begge får behandling. Vanligaste er at minsten får mycostatin mikstur og du smøre med canesten på brystet (heile brune området). Greit å vaske over inni munnen før en gir mycostatinen, da går det meir med. inni slimhinnene.
Kryssa fingrane for at det ikkje e det han he for det e nøke herk å bli kvitt. Her He Fredrik Andrè fått soppmedikament i 22 daga, han e kvitt det men ej he det enda på brysta.

Altså det var legene som hadde sagt til HS at det bare var tull..

Men uasnett, har *bank i bordet* ikke kjent noe særlig i brysene enda.. Er ikke godt når jeg legger han til, men det er ikke uutholdelig heller også er det bare da jeg merker noe til nå. Han har begynt å få sånne hvite flak inne i munnen på underleppa og i kinnnene, har ikke studert tunga men han har hatt melkebelegg i allefall.

Skal heldigvis på kontroll med lillemann på tirsdag, så det er jo ikke så lenge til :)

Da er det nok sopp ja.. akkurat sånn det var her og vi dro på lege vakten å fikk vite at det var sopp.. har ikke vært vondt for meg å amme heller men så liksom at de var litt røde.. nå har ikke snuppa noe hvitt i munnen men jeg har litt såre knopper ennå så vi smører fremdeles.. smitter jo fram og tilbake den møkka soppen [:'(]

Back
Topp