Sopp, vaginale tabletter.

Nøttespire

Elsker forumet
Februarlykke 2022❄️
Maisløyfene 2024
Hei! Jeg fikk sopp når jeg var 13 uker på vei, og da sa fastlegen min at jeg skulle ta vaginale kapsler i seks dager. Nå er jeg 22 uker, og helt sikker på at jeg har fått det igjen. Må jeg da ringe legen én gang til for å høre, eller går det greit å kjøpe det nå tror dere?

Jeg har brukt canesten flere ganger mens jeg har vært gravid, og legen min har sagt at så lenge jeg vet det er sopp er det bare å gjøre det. Men om det stadig kommer tilbake med kort tid mellom hver gang er det jo lurt å prøve et annet merke i samråd med legen :)

Jeg har brukt canesten flere ganger mens jeg har vært gravid, og legen min har sagt at så lenge jeg vet det er sopp er det bare å gjøre det. Men om det stadig kommer tilbake med kort tid mellom hver gang er det jo lurt å prøve et annet merke i samråd med legen :)
Trodde jeg hadde sopp og gynekologen min sa jeg kunne bruke canesten:)
Var bare sår etter å gå 24/7 med truseinnlegg. Nå bytter jeg heller truse oftere også får hufsa lufte seg.
Men enig mes Tiriltoppen. Sopp burde ikke komme så fort tilbake:bag: kan være greit å få sjekka.

Jeg har slitt med sopp siden jeg ble gravid! Første gang visste jeg ikke hva det var fordi jeg aldri har hatt en soppinfeksjon før, men etter å ha snakket med legen fikk jeg beskjed om å prøve canesten først og om det ikke gikk bort av seg selv så skulle jeg ta kontakt. Samboer fikk jo også sopp av meg før jeg visste jeg hadde det. Det var rundt jul og da var jeg vel 14 uker. Fikk det igjen nå for 2-3 uker siden, fikk ikke symptomer selv, men samboer fikk. Hadde kremen liggende fra sist og siden jeg skulle reise bort så bare brukte jeg krem og satset på at det løste seg selv (følte det var dumt å bruke penger på nye kapsler når jeg skulle bort og ikke hadde symptomer). Vi brukte bare kondom de dagene jeg var hjemme. Han har ikke fått det tilbake igjen så da må det jo ha ordnet seg selv for meg også.

De sier at canesten er helt ufarlig å bruke som gravid, så prøv med det først. Bare viktig å bruke merket canesten og ikke de andre.

Back
Topp