Sopp/Trøske i munn og på bryst/ fortvilet..

Delgado

Forelsket i forumet
For en stund siden var vi hos en veninne, og snuppa puttet selvfølgelig smokken til ungen hennes i munnen..
Det som var typisk er at den ungen hadde masse trøske i munnen, og tre dager senere hadde Bettina fått det samme..
Vi kjøpte sånn rensegreier for trøske, og trodde det var borte..
Hadde forresten også sluttet å amme, men 5 dager etter, når vi skulle hjem fra reise, og satt fast 3 timer på flyplassen osv, var snuppa så grinete og trøtt og hadde vondt i tennene når vi kom hjem, så jeg gav henne litt pupp for at hun skulle sovne.. ( Hun var overtrøtt )
Men soppen var ikke borte og jeg fikk det.. Nå har jeg sår og sprekker på brystvortene og areolaen som gjør såååååå vondt og som verker..

Hva kan jeg gjøre?? Leste på nettet om noen som brukte canesten, men det er jo bare mot fotsopp og underlivssopp?? [&:]

Jeg tror jeg ville kontakta lege for å forhørt meg der jeg[:)]
Jeg har aldri opplevd å ha trøske i hus, men vet ei vennine av meg fikk et middel utskrevet av legen til å smøre i barnets munn 3-4 ganger daglig, samt puppen samtidig.

Håper du finner svar og at dere snart er fri det[:)]

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Jeg har aldri opplevd å ha trøske i hus, men vet ei vennine av meg fikk et middel utskrevet av legen til å smøre i barnets munn 3-4 ganger daglig, samt puppen samtidig.

Ok.. Skal gjøre det jeg da :) Hadde håpet å slippe lege, for må reise et stykke og sove borte, men er vel ikke mye annet man kan gjøre[:)]

ORIGINAL: Delgado

ORIGINAL: Miss Hormontroll

Ok.. Skal gjøre det jeg da :) Hadde håpet å slippe lege, for må reise et stykke og sove borte, men er vel ikke mye annet man kan gjøre[:)]

Mulig at en kombinasjon av purelan og canesten på deg hadde hjulpet med masse luftørking, men jeg er usikker på om hva du kunne gitt henne i munnen som ville fjerna trøsken på henne. Så kanskje det beste å ta en tur til legen[:)]

Har sånn corsydol, og det virket, hun ble helt fin i munnen, men holdt vel ikke på lenge nok til at alle spor var borte... så fortsetter med det på henne, men meg er det værre med.. Er helt Jæævlig vondt! Har åpne sår og verker, og ser nesten ut som om de skal dette av[:D] Men får bare prøve canesten og se, og om det ikke er bedringer innen to dager, tar jeg kontakt med lege :)

nautrell youghurt hjelper pga de har baktier eller noe som nøytraliserer..så har du youghurt så bruk d frem til evt lege

Farris hjelper også mot trøske/sopp.

Er bare å behandle selv med Canesten , du får ikke noe annet hos legen medmindre du har hatt sopp i lang tid uten å behandle det. Datteren din må få resept på Mycostatin til!

Takk for bra svar :) Har brukt canesten nå, og er nesten helt fin, snuppa har fortsatt litt igjen, så skal til legen og få ny medisin til henne, for vi glemte jo hennes i oslo :S Så får vi håpe de stygge kantarellene snart blir borte[:D]

Back
Topp