sopp på veggen

håper85

Elsker forumet
Vi bor i borettslag. I går fant vi sopp på soverommet, etter at jeg har følt meg masse syk i høst. Har alltid hatt øre-nese-hals promblematikk, men i høst fikk jeg plutselig astma. Vi ringte til borettslagslederen og sa ifra om det vi hadde finni, og han sier da at det med sopp er et problem i hele den blokka vi bor. Dette har ikke vi vært informert om, er man ikke som borettslagsleder pliktig i å informere om slike forhold. Vi har nå flytta senga ut i stua, pga. mine helseproblemer.

Noen som vet noe angående dette?

vi har ett soverom der senga går vegg i vegg. Det er på en måte ikke yttervegg, da vi bor i terasseleilighet.. Naboen bor bak den veggen. Det er heller ikke fuktighet på soverommet.. Og vinduet er sjekka for lekkasje. 

man er ihvertfall pliktig til og melde om det ved salg ? om dere har kjøpt ?

Kjøpte leiligheten for snar 4 år siden. Sopp kan jo forårsake helseproblemer, er med dette jeg tenker på at borettslagsleder burde være pliktig til å si ifa... 

De er vel pliktige til å informere om det når de vet at det er et problem?
Vi har sopp på ene veggen på badet som er inntil soverommet, og har måttet flytte ut av rommet og inn på stua. Ser etter nytt sted å bo.. Vi klødde i øynene, hostet, ble tette og fikk hodepine, og mini har sannsynligvis utviklet astma, så det er noe å ta alvorlig! Barn og unge er spesielt utsatt (og folk som har hatt luftveisplager)... Lykke til! Du kan jo ringe jusformidlingen i bergen, er gratis tjeneste hvor studenter gir råd..

Back
Topp