sopp på puppene?

tingeling1

Forumet er livet
Noen som har hatt det?? Lurer litt på om jeg har det.... Stikker langt inn i puppen både når vesla suger og ellers. Er også veldig øm i puppene,.... Hva gjør man hvis man har sopp? Må jeg til legen da?

Hvis man har sopp eller trøske så sa hs til meg at tyttebær saft fra frossene tyttebær var fint å pensle på tunge og pupp[:D] Det med stikkingen i puppen har jeg hatt også vet ikke hva det er men det gikk over men det var skikkelig ubehaglig...[:'(]

Har jeg også kjent innimellom... så det kan være trøske altså?[8|]

Ja, brystvortene mine blir også hvite... Bra sultne gutter vi har!
Gi beskjed hva hs sier da.. er litt spent på dette. Hadde håpa på å slippe unne trløske, betennelse og slikt, men det er vel ikke til å unngå sikkert.

e d trøske så får man klorhexidin i første omgang får å sjå om d går over, mariell har litt trøske i munnen etter æ amma ho, men vi begynt i går å smør inn, å ho e my bedre allerede i dag. klorhexidin e ikke resept belagt, men hvis d ikke går over me bruk av d i 3 daga så får man resept på nå anna som itj æ huske ka hete..

Ja, stikker og brenner... men ikke hele tiden. Bare innimellom.

Er du opprinnelig fra Nordvestlandet Asil?

Jeg er fra Eide jeg... lite sted midtimellom det meste.[:)]

Er du gammel?

Ok.. jeg er 29 på andre året. Er født i Baillby'n jeg da.. og studerte der ett år (95/96). Har en del slekt derifra også.
Bor du i Oslo nå?

Det var dyrt! Lurer på hva det er som gjør at man får det.....[8|]

ORIGINAL: Asil

Er det trøske? Mener å ha lest at man må smøre inn babys munn og pupp med reseptbelagt middel, men husker ikke hva det heter i farta. Hadde tatt meg en tur til legen om jeg var deg. Skal til lege på mandag selv og har samme stikkende smerte i puppene, spesielt etter amming. Verker skikkelig når puppen er tømt. Skal gi beskjed om hva hun sier om du ikke har vært hos legen selv innen da.

Asil

Jeg ser det litt an, om det går over av seg selv. Er ikke så glad i å gå til legen.... Fint hvis du gir beskjed hva din lege sier ja! [:)]

ORIGINAL: Asil

Kom plutselig på at jeg skal på barseltreff på helsestasjonen i morra, så skal snakke med helsesøster da. Har akkurat amma for ørtende gang i dag og sitter her med en skikkelig vond pupp hengende løs.

Flere som får nesten hvit brystvorte etter amming? Tror han suger så hardt at brystvorta hovner opp og melk ikke kommer ut etter at han har sluppet taket.. Kan ikke komme på en annen forklaring.

Æjs, hvorfor kan ikke amminga være enkel??

Asil

Jeg får også hvite brystvorter.... Hun suger veldig hardt, så det kan jo være derfor

Kosta den medisinen mye?
Er den eneste måte å se om man har sopp på brystene/trøske å se om Benjamin har hvitt belegg på tunga, eller kan man ha det likevel?

Finn det nok ut når jeg skal på 6-ukers kontroll[;)]

Omringet av leger gitt...[8D][;)]

hiih.. tror mest på det siste![:D]

Back
Topp