sopp- og urinveisinfeksjon..

French Design

Flørter med forumet
Hmm.. er dette litt flaut å ligge inn her kanskje? Hmm.. men må jo bare prøve! Håper det er noen som har peiling og kan svare meg.. på forhånd takk..

Det kjennes ut som om jeg har fått en urinveisinfeksjon. Det eneste som mangler er at det svir ikke når jeg tisser, så det er jo litt merkelig. Er et utrolig press på blæren og føler at jeg ikke får "tømt meg" helt når jeg tisser.. Er dette normalt, eller kan jeg frykte en urinveisinfeksjon? Hvilke følger vil en urinveisinfeksjon få for meg i svangerskapet, og for babyen? Skal ikke på kontroll før om 3 uker, bør jeg ta kontakt med lege?

Så over til noe annet; jeg sliter veldig med å bli kvitt en soppinfeksjon!! Har prøvd Canesten, både "tabeletten" og salven, men den er der fortsatt, dog i litt mindre grad enn tidligere. Hvilke konsekvenser vil en soppinfeksjon ha for barnet og meg i svangerskapet?

På forhånd takk for raskt svar!
Mvh meg

hei hei- Jeg er ikke gravid da. Men er sykepleier så kan prøve å svare deg. Urinveisinfeksjon kan du ha uten at det svir når du tisser, men det er veldig sjeldent, men siden plagene er at du føler du ikke får tømt deg, tror jeg det ikke er det. Men det er enkelt å sjekke da. Hvis man går med UVI lenge kan det forplante seg oppover og tilslutt i nyrene, da kan du få nyrebekkenbetennelse, og det er ikke behagelig. Men om det skader fosteret veit jeg ikke. Du tror ikke det kommer av at barnet ligger å presser på blæren da? Da må man jo ofte på toalettet. Klare tegn på UVI er iallefall positiv stix, feber, smerter, hyppig sviende vannlatning og generell sykdomsfølelse.

Sopp: Hvis du bruker canesten over en lang periode kan den etterhvert slutte å virke, anbefaler da en pause før du begynner igjen. kan bruke naturell yoghurt i stedet. Bruke Lactacyd eller Grevens intimsåpe. Ikke vaske for ofte. Sopp i underlivet er ikke skadelig for fosteret, men er vondt og irriterende for deg. Det værste du kan gjøre er å vaske og gnikke og gnu. Da irriterer du bare mer, og dreper den naturlige bakteriefloraen.

LYKKE TIL [:)]

Hei... eg vil ambefale at du prøver (CRAN-MAX) den er veldi god for urinveisinfeksjon... eg blei anbefalt av jordmora til og bruke den og den virka veldi bra. du får kjøpt den resept fri på apoteke.

Lykke til[;)]

Hei! Jeg tror det er livmora eller barnet som presser på blæren din. Jeg var plaget med mye do besøk fra 12svangerskapsuke. Så stoppet det opp noen uker men kom tilbake igjen da jeg nermet meg 20uker.[:'(]

jeg er mye plaget av urinveisinfeksjon, og tror også at det kan være din lille som skaper dette "problemet" for deg! Prøv å drikk mye vann - hvis du da likevel føler at du ikke får tømt deg kan du jo ta kontakt med lege. Min innstilling i svangerskapet er at det er bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite[;)] (vet ikke helt hva legene synes om det, men...[8|])...

Lykke til, det er ubehagelige plager uansett!

Sjekk eventuell urinveisinnfeksjon hos legen. Jeg har nylig hatt det, og fikk beskjed om at den skal behandles med medisin. Ta med en urinprøve, så får du svar rimelig raskt. Du får medisin tilpasset at du er gravid. Medisinen (jeg fikk "Furadantin") medfører iflg. legen ingen risiko for barnet.

Lykke til!

Back
Topp