Sopp? Noen som har hatt det?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jeg er 6 uker gravid.

Forrige uke hadde jeg avsluttet en penicillin kur og etter dette fikk jeg kløe nedentil, svie og skikkelig klumpete hvit utflod.

Jeg gikk nok litt lenge med dette før jeg faktisk kjøpte canesten. Tok tablett og krem mot sopp istad. De siste dagene var utfloden min blitt brun istedenfor hvit, men fortsatt klumpete.

Var redd jeg spontanabortere, men så et hjerte som slo på tidlig ultralyd igår iallfall.

Kan det skje ved sopp at utfloden blir brun/blodig? Evt noen som vet hvorfor?


(for 1 mnd siden tok jeg innvendig ultralyd av livmor, eggstokker osv og jeg tok celleprøve også, alt normalt.)
 
Jeg er 6 uker gravid.

Forrige uke hadde jeg avsluttet en penicillin kur og etter dette fikk jeg kløe nedentil, svie og skikkelig klumpete hvit utflod.

Jeg gikk nok litt lenge med dette før jeg faktisk kjøpte canesten. Tok tablett og krem mot sopp istad. De siste dagene var utfloden min blitt brun istedenfor hvit, men fortsatt klumpete.

Var redd jeg spontanabortere, men så et hjerte som slo på tidlig ultralyd igår iallfall.

Kan det skje ved sopp at utfloden blir brun/blodig? Evt noen som vet hvorfor?


(for 1 mnd siden tok jeg innvendig ultralyd av livmor, eggstokker osv og jeg tok celleprøve også, alt normalt.)

Man får skjøre slimhinner av sopp så da kan man lettere få litt blødning, sammen med at man i utgangspunktet får skjørere slimhinner v å være gravid. Opplevd akkurat det i forrige svangerskap :)
 
Man får skjøre slimhinner av sopp så da kan man lettere få litt blødning, sammen med at man i utgangspunktet får skjørere slimhinner v å være gravid. Opplevd akkurat det i forrige svangerskap :)

Ikke sant.... ja det kan nok være derfor...

Takk for svar ❤️❤️
 
Hatt (dessverre) sopp mange ganger og har også brukt soppmidler nedentil når jeg har gått gravid og ganske vanlig å blø litt (rødbrun utlod) pga skjøre slimhinner. Ikke særlig morro men heldigvls ikke farlig for foster/baby:happy:

Ser nå at det har blitt skrevet det samme over meg så da har du fått svar:D
 
Jeg har blødd mye og ofte i mine svangerskap, og da blodet var rødbrunt og det bare kom litt skyltes det sår på slimhinnene på livmorhalsen, og ikke noe inni livmoren :) fikk beskjed av legen om å være forsiktig og unngå trening og samleie en uke etter hver blødning, men han da også at dette var ganske normalt :)
 
Hatt sopp mange, mange ganger fra jeg var 15 år:/ hadde det også da jeg var gravid ned siste som nå er 3,5 år. Etter den fødselen har jeg ALDRI hatt sopp!
 
Back
Topp