Sopp nedentil pga Progynova?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Jeg har tatt Progynova en uke og merket raskt (kanskje etter en dag eller to) antydninger til symptomer på sopp. Det har blitt litt verre dag for dag, men ikke "blomstret opp" skikkelig. Er det flere som har fått sopp pga Progynova? Vil det gå over av seg selv når jeg slutter med Progynova (siste tablett er idag) eller bør jeg forte meg å ta en Canestenkur slik at det helt sikkert er borte før uttak?

Jeg har aldri brukt Progynova så vet ikke. Men har fått sopp begge gangene jeg har gått på Synarela. Og jeg får som regel aldri det ellers[emoji15] Jeg tok hvertfall Canestenkur før uttak[emoji4] Den pakken med en pille og krem[emoji1303]

Jeg har aldri brukt Progynova så vet ikke. Men har fått sopp begge gangene jeg har gått på Synarela. Og jeg får som regel aldri det ellers[emoji15] Jeg tok hvertfall Canestenkur før uttak[emoji4] Den pakken med en pille og krem[emoji1303]

Jeg dristet meg til å starte på en Canestenkur idag jeg også. Får riktignok mensen nå, men tenkte at det var lurt å få det unnagjort så lang tid som mulig før uttak/innsett så det ikke skulle være noen rester igjen i skjeden som vil ødelegge for egget/embryoet. Så faktisk også nå at man skal være forsiktig med å bruke det i første trimester, så da tenker jeg at jeg vil ha alle rester av det vekk før embryoet kommer inn. :-)

Har gått på progynova 4 ganger. Aldri merket noe til det ..

Det er sikkert forskjellig fra person til person, du var i hvert fall heldig som ikke fikk sopp. Fant sopp som oppgitt bivirkning når jeg leste om Progynova på en engelsk side, så det er nok pga Progynovaen.

Fikk det ved andre fryseforsøk, men var først etter jeg hadde starta på cyclogest! Hadde ikke når jeg bare brukte Progynova!

Jeg spurte på sykehuset om det var farlig/skadelig å ha det ved innsett, og det var det ikke! Sa jeg kunne bruke canesten både kapsel og salve, men de anbefalte å ta bare salven pga cyclogesten! Hadde jo blitt ekstra gris! Er ikke farlig å bruke canesten i svangerskap, men man bør føre kapselen inn med finger og ikke den plastdingsen som følger med[emoji5]

Jeg trodde jeg fikk sopp etter lutinus men det gikk over noen få dager etter jeg sluttet! Så tror bare symptomene kom fra selve medisinen!

Back
Topp