Sopp i underlivet.

Guest
Jeg er exstremt plaget med soppinfeksjon, har vært det nå i mange år, kommer konstant tilbake, etter en beh, med canesten vagitorie tab har symtomene kommet tilbake etter 2 dager.
Jeg er seks mnd på vei, har du noen gode råd, føler at jeg ikke kan ta vag,tab hver 3 dag... Håper på svar.
 
Jeg sleit med det i begynnelsen av graviditeten, jeg måtte ta 3 el 4 kurer rett etter hverandre før det gikk bort.
Leste ett sted her også om en som hadde brukt canasten sammenhengende i 18 dager før det blei borte... Så det er nok bare å bite i det sure eple å bruke canasten lenge nok...

Canasten er trygt (uten den innføringssaken) og den andre for sopp, en blå kremtube, er ikke godkjent for gravide.

Leste ett sted at å ta å bruke salven når man var gravid var bortkastet, soppen sitter så langt inni at den ikke hjelper noe.
 
Sopp kan være veldig plagsom når man er gravid -  pH verdien i skjeden endres og blir mindre sur enn ellers og derfor trives soppen ekstra godt...... Men det kan være godt å vite at det er helt ufarlig for både mor og baby :)
Canesten tåles godt av gravide og kan brukes i flere omganger. Vær også obs på at tettsittende truser og truseinnlegg gjør miljøet enda "tettere" og da er det lettere for soppen å trives. Så sov gjerne uten truser, og bruk kanskje en stund truser som er litt romslige og bytt heller litt oftere for å unngå truseinnlegg. Det går også an å gjøre miljøet i skjeden mere surt med melkesyrekapsler. Spør på apoteket - de hjelper gjerne og vet hva gravide tåler.

Lykke til
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp