Sopp i munnen?

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Min baby er 7 uker og spiser annenhver time og maks 50ml av gangen. Når hun ammes er hun mistenkelig fort ferdig og kan bli kavete.

Puppene er litt såre, men jeg vet ikke om dette kan være pga feil sugegrep.

Vi skal til helsestasjon i morgen for å høre.

Det jeg lurer på, om din baby hadde sopp, hvor ofte spiste h*n? Og vet du hvor mye?
 
Min baby er 7 uker og spiser annenhver time og maks 50ml av gangen. Når hun ammes er hun mistenkelig fort ferdig og kan bli kavete.

Puppene er litt såre, men jeg vet ikke om dette kan være pga feil sugegrep.

Vi skal til helsestasjon i morgen for å høre.

Det jeg lurer på, om din baby hadde sopp, hvor ofte spiste h*n? Og vet du hvor mye?

Når lille var såpass liten spiste hun også veldig lite, kom aldri over 60 ml (hun har alltid vært småspist) men hadde ikke sopp:)
Vet du at det er sopp?
 
Last edited:
Min frøken hadde sopp. Man så det ved at tunga var konstant hvit, selv mellom måltidene. Nå er det behandlet og borte, og tunga blir bare transparent melkehvit, men har ikke det fortykkede hvite laget.
 
Når lille var såpass liten spiste hun også veldig lite, kom aldri over 60 ml (hun har alltid vært småspist) men hadde ikke sopp:)
Vet du at det er sopp?
Hun har tidligere tømt begge puppene ved måltid. Pumpet etter hun hadde spist og da var det 50ml i hver pupp. Mulig hun ikke vil ha pupp fordi melka kommer lettere på flaske. Hun har hatt måltider der hun har spist 100ml på flaske. Men da har det jo vært lenger mellom måltidene..

Jeg har lagt merke til at hun har hatt hvitt belegg på tunga. Men ikke så mye at det ser ut som «sykdom». Tittet på tunga i sta å da var der såvidt noe hvitt... Det er sånn at jeg blir skuffa... vil liksom ha en grunn fordi det er slitsomt. Alle har jo lova oss at snart spiser hun mer og da sover hun lenger...
 
Min frøken hadde sopp. Man så det ved at tunga var konstant hvit, selv mellom måltidene. Nå er det behandlet og borte, og tunga blir bare transparent melkehvit, men har ikke det fortykkede hvite laget.
Da høres det ikke ut som det er det babyen min har
 
Jenta mo hadde sopp i en alder av 11 mnd så kan ikke svare på mengde mat, men så det var sopp fordi hun både fikk belegg og sår på tu ga, og hadde et slags hvitt belegg på første runden og på innsiden av kinn og lepper på andre runden. Merket også at jeg var sår på en ennen måte enn tidligere «vanlig» sår i det at jeg ble veldig eøs på området eundt brystvorten også og husen flasset:)
 
Hun har tidligere tømt begge puppene ved måltid. Pumpet etter hun hadde spist og da var det 50ml i hver pupp. Mulig hun ikke vil ha pupp fordi melka kommer lettere på flaske. Hun har hatt måltider der hun har spist 100ml på flaske. Men da har det jo vært lenger mellom måltidene..

Jeg har lagt merke til at hun har hatt hvitt belegg på tunga. Men ikke så mye at det ser ut som «sykdom». Tittet på tunga i sta å da var der såvidt noe hvitt... Det er sånn at jeg blir skuffa... vil liksom ha en grunn fordi det er slitsomt. Alle har jo lova oss at snart spiser hun mer og da sover hun lenger...
Ja, jeg skjønner deg veldig godt. Alt går i perioder, kan hende hun bare er midt i en akkurat nå:) Det tok litt tid før vår lille sov lenger strekker men det hadde ikke noe å gjøre med hvor mye eller lite hun spiste men modenheten.

Snakk litt med helsestasjonen i morgen:)
 
Last edited:
Jeg trodde også mim hadde sopp, var av og til hvit, men det var bare melkerester. Slet mye med sårhet og renauds fenomen som ga mye smerter lenge.
Sovingen blir dessverre ikke alltid så mye bedre selv om de spiser mer :p
Vi hadde ett strekk fra rundt 21.30-00 eller 01 hvor han sov, også annenhver/hver time til det var morgen i 6-7tida dagen etter de første 3-4månedene. Så ble det bedre, også kom tennene og de første rundene forkjølelse and so on :hilarious:

Men, det er jo ikke godt å være sår, så det ville jeg hørt med helsesøster/ammeveileder/lege for å sjekke og utelukke ting.
 
Min har sopp. Tykt, hvitt (og litt gult) belegg på tunga og i ganen. Har fått beskjed om å pumpe til han er bedre for å unngå at jeg får sopp på puppen. Han er 12 dager, og vi er på sykehuset fortsatt siden han er prematur. Han får nystatin mot soppen, og spiser ganske som vanlig
 
Back
Topp