sopp, canesten??

småbarnsmamma

Glad i forumet
er det flere her en meg som sliter med dette, dette er andre gangen allerede.. kommer dette til og komme jevnlig resten av tiden så blir eg gal.
er det skadelig og bruke den canesten tabeletten så tett oppi etterhverandre??
kan en bruke den pakken med en tabelett og en tube krem nå?

Jeg har også vært plaget med soppinfeksjon,og legen min sa at man fint kunne bruke både canesten stikkpille og krem.Det skulle ikke skade noe.Håper du blir kvitt det[:)]

Vr plaget med det samme som deg under første svangerskap.
Brukte da canesten, og det funket bra. Canesten kan brukes når man er gravid,
uten at det er farlig for den lille. Håper du klarer å bli kvitt soppen.

det gjør absolut ingenting at det blir 3gangen på nesten 11uker altså?

kan ikke tenke meg at det har noe og si, står jo i felleskatalogen at den ikke er skadelig for gravide, man skal bare ike bruke innføringhylsen til pillen, bare fingeren...ring lege/legevakten og hør..[:D]

Heia!

Jeg er også plaget av det der drittet[:'(]. Dødsekkelt! Jeg har tatt en stikkpille med 3-4 ukers mellomrom. Var hos legen igår, for jeg er ikke kvitt det ennå. Jeg fortalte at jeg hadde tatt canesten så hyppig, og han sa det ikke var farlig. Jeg kunne godt ta en til snart om jeg ønsket... Noen gravide er mer plaget av sopp enn andre, slik er det bare.... Heldigvis er det ikke farlig, verken for mor eller barn.

Men husk: Ikke bruk innføringsdingsen, men det står det jo på pakken:)

i forhold til hyppig bruk er det ikke skadelig å bruke canesten. jeg er ikke gravid ennå men sliter med dette generelt pga hypersensitivt underliv (ja det er kjempemoro[:'(]) legen sier det og har med hudtype osv å gjøre (rødt hår og fregner) bare å smøre på[;)] underlivssopp kommer forresten av soppen candida som naturlig finnes i tarmen vår men som gjerne tar litt av hvis man spiser mye sukker, hvitt mel gjærprodukter osv. greit å styre unna for mye av det og drikke eks biola som inneholder lgg bakterier (gjenoppretter den normale bakteriefloraen i tarmen)

Takk for svar[:D] for ta en til pille, håpe det hjelper i vertfall en mnd[&o]

sitter med sopp akkurat nå selv, og det har vært helt jævlig, rett og slett!!Aldri klødd og svidd så mye i mitt liv før [:@][:@][:@]Det var nesten så jeg rev av meg alt der nede en kveld [:@][:@]
Men, jeg var hos jordmor i forrige uke og hun anbefalte å bruke den pakningen med 5 eller 6 piller i, for hvis du bruker den med bare en i, så kan det hende du ikke får bort infeksjonen helt, og da blusser den opp igjen rett etterpå... Bare et lite råd fra min side [:D]

LYKKE TIL [:D]

ååå eg har nettopp brukt den ene pk, korfor kan ikke de på apoteket opplyse om slikt, fortellte jo at de var 3gangen allerede..
jaja får bedre opplysninger her inne

jaaaaaaa eg har det sann det e den jevla soppen kjøp canesten du og så kan legen se når du kommer om det er vekke da, det tar3dager m kuren, begynnte nå... aaaaaaa det var deilig

mannfolk får nesten ALDRI sopp, visst de får de tror eg de får små prikker på småen.
eg prøvde først med vivag, men det hjalp jo ikke, så det mååå vere den soppen igjen, arg

selv om mannen ikke får noe tegn på sopp, så må han også smøre seg med canesten.....Han kan ha smitten selv om han ikke har noen symptomer, så hvis dere vil bli kvitt det, så er det nok lurt at han også smører [:)]

småbarnsmamma; du får heller ta den pakka med 6 i hvis du skulle få sopp igjen etter denne gangen...

Sopp er noe ordentlig dritt!!!!Håper jeg er kvitt det nå, slik at jeg kan ha litt sex igjen [:D]

Det også må dere unngå når dere har sopp..-under behandling med krem og piller så må dere ikke ha sex!!

jeg er sykepleier og jobber på legevakt og canesten er ufarlig. Men du skal ha et opphold innimellom. Hvis det ikke hjelper kan det hende du må gå over til et annet merke... canesten kan virke som penicillin ved at kroppen blir resistent mot det om det brukes for ofte... Husk å ikke bruke den plastsaken til å sette inn stikkpilla med, bruk bare fingen,,,

ellers så drikk mye appelsinjuice og andre sure drikker...

ORIGINAL: småbarnsmamma

mannfolk får nesten ALDRI sopp, visst de får de tror eg de får små prikker på småen.
eg prøvde først med vivag, men det hjalp jo ikke, så det mååå vere den soppen igjen, arg

jeg har hatt sopp kun en gang, og da fikk samboeren min også.. Han klødde og klødde og fikk hvitt belegg på penisen...  Noe dritt ja, men forsvant etter 2 dager med canesten..

kan de bruke samme canesten krem som oss da eller, er det annen for mannfolka?

Back
Topp