SophiasMamma´s KAOS

SophiasMamma

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
VIP
Dette skrev jeg den 5 mars 2013 i før svangerskapet.

Endelig kom mannen hjem fra jobb og sa han var klar for å bli tobarnspappa :)
Jippi!! Det hele begynte i starten av februar, da vi var på første ferie med Sophia på da 6mnd. Jeg hadde glemt en minipille, men det gikk i glemmeboka for både han og meg under hyrdestunden! Noen dager senere etter vi kom hjem, glemte jeg en til! (ja jeg er utrolig flink på å glemme pillene). Jeg fikk Ca en-to uker etter det, ALT som kan tenkes av svangerskapstegn. Vi snakker t.o.m bekkenløsning. litt kvalm, tisset på natta, metallsmak i munn, murringer, stikkinger, luft i magen og ømme pupper. Jeg var så sikker på at jeg var blitt gravid, så kroppen oppførte seg sånn. Men så fort jeg så at testene var negative ble alle symptomene borte! Kjempe rart! De hadde vart i nærmere en uke.
Jeg hadde bestilt tester på nett, derfor tok det litt tid! Mens jeg ventet på at testene skulle komme i posten, begynte jeg å venne meg til tanken på en til. Samboeren var også enig om at, hvis jeg var gravid, måtte vi beholde. Men han ble veldig lettet da testen viste kun 1 strek! Men ikke jeg :(
Da var det gjort for meg! Samtidig som jeg vet at jeg kunne nærmest tvunget mannen til å få en til, er det viktig for meg at vi er to om dette. Derfor ble jeg så glad da han kom hjem fra jobb i dag med fantastiske nyheter :D Håper vi kan begynne å prøve om ikke så lenge! Jeg har sagt ifra at jeg ikke vil bli gravid noe senere enn august, slik at jeg slipper å være uggen og kvalm i jula. Aldri mer! Altfor mange lukter!
 
Og dette skrev jeg 6 april!

I dag ble vi enige om at jeg skal gå ferdig dette brettet og et til, så begynner vi å prøve :D Jeg er sååå glad, å gleder meg enormt til å begynne på et nytt "prøveprosjekt"! Kanskje jeg havner i april eller mai forumet! :happy093Han ble etter jeg skrev forrige innlegg, veldig usikker på om han i det hele tatt ville ha fler på en god stund... Jeg startet med å snakke løst og lett om dette med barn, fordi jeg visste han egentlig var lei av å prate om det. Jeg begynte å snakke om fordelen med 2 tette og at jeg er klar. Han jobber svært mye og jeg spurte han om han
trodde han kom til å klare å jobbe noe mindre, ettersom han er et enormt arbeidsjern, dvs han kjeder seg i ferier, og jobber såpass mye fordi det er så mye vi sparer til. Bil, innglassering av balkong etc... Så mye av grunnen til at han er så usikker, er fordi han har dårlig samvittighet fordi han jobber mye. Men så lenge han rydder etter seg selv, etter oss når vi har spist, kaster søppel, kan hjelpe med å legge vesla, å gi henne mat. Og stå opp med henne på søndager.. Så klarer jeg resten :) Vesla begynner i barnehagen når mini er ca 3 mnd, om alt går som vi vil. Det var gjort da jeg snakket om fordelen ved økonomi osv, for oss er det best om jeg blir ferdig med barn og kan
fokusere på en eventuell utdanning eller finne en passende permanent jobb! Jeg tilbød han hele sjokoladeplata med freia melkesjokolade boble, å da var han solgt <3 Elsker at vi er enige og at jeg nå føler jeg har litt mer kontroll på hva som skjer, mtp at jeg slipper å få meg en jobb, kun for å jobbe et år også bli gravid igjen og ny perm... Endelig er det ferdig diskutert, nå gjelder det å få igang et skikkelig sexliv, før sexlysten dabber av i et nytt svangerskap igjen ;)Kanskje det er det han gruer seg mest til!? :p I tillegg til MASSE hormoner og bekkenløsning... Har glemt alt det kjipe med svangerskapet allerede jeg:p

Vi har også allered blitt (nesten) enige om navn :laughing021
 
Når jeg leser igjennom disse innleggene nå, så må jeg le! Er det noen som har en ubesluttsom mann så er det meg ihvertfall! Han ombestemte seg igjen sikkert 20 ganger etter jeg skrev dette! Og det endte med at han tilslutt ikke ville ha flere barn, etter å ha sagt etter hyrdesstunden dagen jeg hadde eggløsning, at "det hadde jo vært gøy om det ble en gutt"! Så mens jeg gikk å håpet på positiv test, håpet han på negativ, å jeg kom vel til uke 11, før han tilslutt sa "Okey da, det blir kanskje koselig med 2" :p Blir sprø av han altså!
 
Veldig ubesluttsom mann ja, men han venner seg nok til det når han ser magen vokse og ul bilder, og ikke minst har en ny liten baby i armene sine :)
Er jo veldig koselig og praktisk på mange måter med 2 tette :)
 
Hahahaha! Men nå er det ingen vei tilbake for SophiasPappa lengre! ;)
 
Veldig ubesluttsom mann ja, men han venner seg nok til det når han ser magen vokse og ul bilder, og ikke minst har en ny liten baby i armene sine :)
Er jo veldig koselig og praktisk på mange måter med 2 tette :)
Fra uke 10, så var det greit :) Nå gleder han seg ;) Endelig!! Hahaha
 
Helt supert :) Syntes du det var lite aktivitet i dagboken min? :p
 
Back
Topp