son kosthold.. liksom..

Klesklypa

Gift med forumet
Når eg gikk med Jenta mi levde eg på smasj og pistasj-is:) men eg la bare på meg 7 kg da.. men har masse fra før liksom..
men eg hadde tenkt at denne gange skulle eg frotse i frukt, grønt, grove kornvarer, fisk og vann:) og gi småttisen de beste forutsetninger!

eg las faktisk en forskningsrapport som sa at kordan fosteret har det i magen spiller større rolle for kordan babyen blir enn både arv og miljø.. jaiks!

for eg orker ikkje tanken på salater eller grønsaker.. eg kan nok spise ei og anna fiskekake, men rein fisk er heilt uaktuelt..

eg lever på ferdig pizza, smågodt og solo...

kordan er det med dokke??

her går da i ein blanding av usunt og sunt :)
sjokolade og saft/ brus, men og eple, kiwi, gulerot, smootie å sånt :) har litt kg å ta igjen eg så har ingen dårlig samvittighet når da komme te sjokoladen jaffal :)
laks og nudler er jo godt.. men du har kanskje allerede prøvd med laks :)

PRØVER å være så sunn som mulig, men det er virkelig ikke lett. I går fikk jeg sykt lyst på burger, så da dro min kjære og hentet det. I dag har vi hatt fiskeboller, men jeg har også spist litt sjokolade. Nå står det boller i ovnen som skal spises OG jeg har en pose med potetgullskruer som skriker etter meg...

Lager variert middag så mini skal få i seg mye bra, men det hjelper ikke akkurat når jeg spiser mye usunt når han sover :/

Har heller ikke lyst på salat og grovbrød blir jeg bare kvalm av... HUFF!

Har faktisk nesten ikke lyst på søtsaker.. Men spiser ikke akkurat den sunneste middagen heller da.. Men nå fikk jeg lyst på Solo da... .. Siden du nevnte det lissom..

Hei

Kan vel ikke skryte på meg det sunneste kostholdet jeg heller...
Har blitt litt kebab og burgere..
Men det har mest vært i helgene, spiser faktisk nesten sunn middag hver dag, men må innrømme at det blir en del brus.. har gått helt lei saft nå...
Det er grønnsaker og frukt i ny og ne og... ;)

Hverdagskosten er ganske grei, men som gravid får jeg en ekstra lyst på søtsaker, spesielt på kvelden. Prøver med mat, grønsaker, frukt med den lysten er vanskelig å bli kvit.. dritt asså..

Noen dager er jeg veldig flink å spise sunt, andre dager er jeg absolutt ikke flink :P
Men prøver å spise mest mulig sunt da.... jeg trenger ikke akkurat veldig mange kilo til ;)
Men jeg er veldig glad i frukt da..... Men har altid lyst på det jeg ikke har her hjemme. Jeg blir gal av meg selv noen ganger

Prøver å vera flink. Får i meg ganske ok variert kost med nok grønnsaker og frukt. Men så var det sukker... Har ikkje lyst på brus, men smågodt og sjokolade!Skal bli flinkare, skal, skal, skal - men...

Jeg spiser i utgangspunktet veldig sunt, Lite/ingen halv- eller ferdigmat. "Liker" ikke brus/pizza/pølser/burger, og snop blir det fint lite av. Er glad i å kokkelere og bake, så det er kos istedet for stress for meg i allefal.

Svangerskapet hittil har vært preget av intens kvalme og oppkast, så jeg klarer bare ikke stå oppreist lenge nok til å gjøre noe på kjøkkenet. Men den maten jeg får i meg er grove produkter, frukt, grønt (knasker rå gulerøtter), melk, juice, og hjemmelaget syltetøy. Søtsaker gjør meg mer kvalm, eventuelt kun bakverk om det skal friste med noe søtt.

Middagsmaten nå for tiden blir ofte ferdigmat som ting på boks og frysevarer, dette er noe jeg aldri har spist før, opplever å bli enda kvalmere av det. Så det jeg har prøvd å gjøre nå er å lage noe fra bunnen av og fryse det og posjonere det ut over uken.

Gleder meg til kvalmen og slikt gir seg så jeg kan bli litt mer mitt normale meg igjen!

Back
Topp