Sommervognpose?

Kjøpte easygrow lite til storebror (februarunge) da han var litt over 1 år, fornøyd med den[emoji4] Til julibabyen kommer vi til å bare bruke vogndyne denne sommeren tenker jeg[emoji4] Må se an hvor heldige vi er med sommerværet i år[emoji12] Så tar h*n over storebror sin easygrow lite våren 2018.

Vi kommer ikke til å ha vognpose til sommeren, hadde ikke det til første som er født i juli også:)

Brukte bare dyne i vogna til førstemann som også var julibarn. Kommer nok ikke til å bruke pose før en stund ut på høsten, og så broren sin easygrow sommerpose til neste vår igjen :) den passer bedre i en sportsvogn syns jeg.

Dette blir første gang med sommerbaby så da lurer jeg på om noen kan anbefale en god sommervognpose? :) Litt tidlig kanskje, men såååå gøy å planlegge! [emoji1][emoji177]
Vi har brukt vognpose voksi classic, da jeg kjøpte den fulgte det med både vinter- og sommerfor som man kunne bytte på. Vi har også en easygrow som vi har brukt om vinteren, for da har voksi classic vært pulkposen. Når det er sagt har jeg brukt bare dyne og teppe innimellom også, men jeg syns voksiposen er fin fordi den også kan brettes ut og legges flatt som underlag/lekematte når man trenger det.

Anbefaler varmt å bruke dyne den første tiden i stedet for. Det gjorde vi med førstemann og tenker å gjøre det igjen denne gangen. Kommer selvsagt an på hvor varmt det er, men hadde saueskinn i bunnen (det er jo genialt uansett temperatur), et tynt helseteppe og en dyne over. Etterhvert som det ble kaldere, byttet jeg ut helseteppe med et ullteppe (som jeg la oppå dynen), fantstisk godt og varmt og samtidig luftig. Anbefaler varmt Dozy dynene, vi har tre størrelser av dem og har vært utrolig fornøyd! :) Har vasket de to minste (ikke tatt i bruk str 3 enda) størrelsene i maskinen og tørket den i tørketrommel og de er like fine og luftige enda.

Dyne var lurt ja! [emoji1] Det tenkte jeg ikke på engang. Har ørten vintervognposer liggende, bla en easygrow nature, men har aldri tenkt over hva man bruker om sommeren før. [emoji28]

Vi holder oss til dyne i begynnelsen, i tillegg har vi sommerdyne til voksiposen når det blir behov for den :) Tror ikke vi blir "plaget" med mye varmt vær her i sommer, men hvis vi skulle være så heldige så holder det nok med pledd og helsetepper på de dagene :D

Blir vel altfor varmt med vognpose på sommeren vel? Men cherie pétite har kjempesøte vognposer og de hadde også til vår.. Men har ikke hørt om at det finnes til sommer. Bruke teppe eller dyne :)

Blir dyne å helsepledd her også,eventuelt ett hjemmestrikket ullpledd:) når det er snakk om vognposer; noen som har erfaring med Risarosa sine poser strikket i ull med dunfyll?

Vi brukte bare dyne og i værstefall et helseteppe til jenta vår da hun var baby, julibarn hun også ;) Så har vi en Easygrow lite som vår/tidlig høst pose :) Veldig fornøyd!

Aprops dyne fra ei som er helt fersk.. må man ha 60x85 dyne i starten, eller kan man gå rett på 100x70? Passer den isåfall i vogna?Synes det virker så tungvindt å ha ei dyne og sengesett i alle størrelser..

Aprops dyne fra ei som er helt fersk.. må man ha 60x85 dyne i starten, eller kan man gå rett på 100x70? Passer den isåfall i vogna?Synes det virker så tungvindt å ha ei dyne og sengesett i alle størrelser..
Det blir alt for stort i vogna. Og lurt med en dyne i både vogn og seng. Etter hvert trenger du ikke dyne i vogna, når vognpose overtar.

Ja det bør du. 100x70 blir for stort i vogn, og er for stor og tung til at babyen kan sparke den vekk.

Jeg hadde 65*80 til vugga og brukte den noen ganger i vognen også, så hadde jeg 80*100 i sprinkelsengen.
Hadde bare et par sengesett til den minste.

Takktakk! Det er jo uendelig med ting jeg aldri har tenkt over som førstegangs, hva gjorde folk før internett igrunn?:hilarious:

Back
Topp