sommerstipend fra lånekassen

oktober08

Glad i forumet
hei

har fått innviglet 27000 fra lånekassen som eg skal få. + 10 000 som eg får i tilegg siden de hadde regnet ut feil, i forhold til ka eg hadde rett på.

siste utbetaling fikk eg 15mai. det er jo siste utbetaling før sommeren. men det står og at de som får sommerpenger får pengene utbetalt etter denne datoen. har sendt inn brevet med signatur og dato. og fikk en sms idag om at de hadde mottat brevet og at pengene kom på konto tidligst SEMESTERSTART ???!! det er jo over 2 mnd til.. hva ska eg leve på i sommer da. begynner å jobbe igjen i august.. siden eg regner jo med at eg fikk stipendet i sommer [&:][:(][:(][:(]

noen som vet om dette stemmer ?? ...

Hvis lånekassen nettopp har innvilget deg penger så må du vente til høsten, for du må få tilsendt gjeldsbrev til skolen din som du signerer og sender tilbake, så sender de deg pengene på konto etter dette... Sommerpenger er vel bare for de som er i permisjon o.l..
Sånn er det bare, man går jo ikke på skole i sommermnd.. Får heller ikke stipend i sommer, må fordele skattepengene utover sommermnd..

ORIGINAL: [ellaumbrella]

Hvis lånekassen nettopp har innvilget deg penger så må du vente til høsten, for du må få tilsendt gjeldsbrev til skolen din som du signerer og sender tilbake, så sender de deg pengene på konto etter dette... Sommerpenger er vel bare for de som er i permisjon o.l..
Sånn er det bare, man går jo ikke på skole i sommermnd.. Får heller ikke stipend i sommer, må fordele skattepengene utover sommermnd..

eg fikk 5000kr den 15mai, (det vanlig beløpet, som eg fikk i mnd) .. harikke fått noe mer enn det. men 21 mai fikk eg brev fra de der det stod:

for sommeren 2009 har du fått:
fødselsstipend
sum:27240kr.

viktig info til deg:
tildelingen gjelder fødselsstipend for to måneder sommeren 2009. samt 10 000kr som er ettertildeling for perioden 15.10-14.06.  Ved en feil ble du tidligere tildelt for lite fødselsstipend, og beløpet er derfor lagt til tildelingen for sommeren!!...

er jo i fødselspermisjon fra skolen. snuppa kom 31.10.08. lurer på hvordan eg skal greie å leve på 6500kr i skatte penger [8|][8|][8|]

Nei da vet jeg ikke, du får ringe dem!

ORIGINAL: [ellaumbrella]

Nei da vet jeg ikke, du får ringe dem!

ja.får ringe de imorgen. se om eg kommer gjennom

Back
Topp