Sommerstengt fødeavdeling

Tundrapia

Flørter med forumet
Jeg tenker mer og mer på at de skal feriestenge fødeavdelingen her i Harstad til sommeren. Det er en god sjanse for at jeg da altså må til Narvik til å føde, en biltur på 1 time og 45 minutter :meh: Min forrige fødsel gikk ikke veldig fort, men det kan den jo gjøre med nummer to....og lang biltur med rier frister ikke :wtf:

Noen andre med lang reisevei til føden?
 
Jeg tenker mer og mer på at de skal feriestenge fødeavdelingen her i Harstad til sommeren. Det er en god sjanse for at jeg da altså må til Narvik til å føde, en biltur på 1 time og 45 minutter :meh: Min forrige fødsel gikk ikke veldig fort, men det kan den jo gjøre med nummer to....og lang biltur med rier frister ikke :wtf:

Noen andre med lang reisevei til føden?

Æ skjønne dæ godt. Æ e (på mine vegne) gla før at d e stengt i harstad i år, sia æ ska føde i narvik. Har kjent litt på panikken før at æ må reise nån plass når fødseln e starta, før d har gått fort me mine. Å tia i bil e jo ikkje no særlig behageli me rie å greier.
Hipp hurra før sykehus tilbudan i nord norge sei æ bære.
 
Ja....om jeg ser at det blir fødsel etter stenging, så vurderer jeg å flytte inn hos slektningene mine i Narvik mens jeg venter. Men sambo må jo sikkert på jobb....så da får han kanskje komme etter. Æsj, håper inderlig at hun kommer 14 dager før termin, slik som storebroren gjorde!
 
Ja....om jeg ser at det blir fødsel etter stenging, så vurderer jeg å flytte inn hos slektningene mine i Narvik mens jeg venter. Men sambo må jo sikkert på jobb....så da får han kanskje komme etter. Æsj, håper inderlig at hun kommer 14 dager før termin, slik som storebroren gjorde!

Ja d e nok bedre enn å sette 2 tima i bil. Æ grue å litt me tabke på at d bi jo kul på veggan på føden her. Tænk på d store område som ska dekkes av kun 1 fødeavdeling. Æ e vældi dårli på å gå tel termin. Har ikkje gjort d me di 2 første. Så vi får se. Kordan dato e d dæm stenge i Harstad?
 
Her er det 2 timer til nærmeste sykehus med åpent fødetilbud i sommer, og da går bilturen knirkefritt. I tillegg kommer sommertrafikk og saktekjøring grunnet eventuelle rier.... Bah! At man ikke tenkte på dette under planleggingen...
 
Her har jeg 1,5 t til nærmeste fødeavdeling, og 3 t til den hvor jeg egentlig hører til.. Håper å få føde på den nærmeste, men det er ikke sikkert jeg får :eek:
 
Her har vi ca 30min til sykehuset, men om det blir fult der og vi blir flyttet til neste så er det Oslo tenker jeg. Og ditt bruker vi 1t 45min ca tenker jeg!
 
Vet enda ikke hvor jeg får komme, alle sykehusene her på Helgeland bytter på å ha stengt i sommer og vet ikke når de fastsetter hvilke som har åpent når. Men vet allerede nå at fødestua der jeg VIL føde er stengt hele sommeren, og da hadde jeg hatt 15 min til sykehuset.

I beste fall så kan jeg føde i Sandnessjøen som tar 45 min i bil ca. De andre alternativene er 1,5 - 2 timer unna
 
Ja d e nok bedre enn å sette 2 tima i bil. Æ grue å litt me tabke på at d bi jo kul på veggan på føden her. Tænk på d store område som ska dekkes av kun 1 fødeavdeling. Æ e vældi dårli på å gå tel termin. Har ikkje gjort d me di 2 første. Så vi får se. Kordan dato e d dæm stenge i Harstad?
Vet ikke dato enda, men tipper det blir fra uke 26, siste uka i juni. Så da stenger de i løpet av helga 24.-26. juni.
 
Uff får småangst av å lese slikt på deres vegne, har kun ca 25 min til sus og er kjempe letta det ikke er lengre når jeg ser folk må kjøre i over en tlme og mer :eek:
 
Har etter eget ønske ca 1,5 timer til sykehuset ( kunne hatt 20 min). Gleder meg ikke til bilturen menmen, vil uansett dit.
 
Har omtrent to timer til sykehus inkludert fergetur. Ingen nærmere alternativ. Går vel bra det også :)
 
Har to timer til sykehuset. Sist reiste vi til det lokale sykehuset etter en dag. I sommer er det stengt der i fire uker. Så spørs hvordan det blir. Reiser heller hjem enn å bli stua inn på et trangt rom med andre. Håper for guds skyld at fødselen er kjappere denne gangen!
 
De kan bare glemme å be meg dra et annet sted hvertfall. Det får de fra Oslo gjøre! Jeg fødte på 2,5 time sist så helt uaktuelt og dra til Oslo! Hehe
Så sant så sant! vi får stå på vårt :p
Her holdt jeg på i 15t, men gikk fra 4 til 10cm på under 30min, så jordmor trodde meg ikke med engang! Så blir spennende å se! Håpe det ikke er sååå mange der når vi skal ha ;-)
 
Så sant så sant! vi får stå på vårt :p
Her holdt jeg på i 15t, men gikk fra 4 til 10cm på under 30min, så jordmor trodde meg ikke med engang! Så blir spennende å se! Håpe det ikke er sååå mange der når vi skal ha ;-)

Ja, det må vi! Vi skal jo ikke vike for de som egentlig tilhører et annet sted(min mening hvertfall).

Jeg merker jeg gruer meg litt pga. Dette med plass jeg. Men de er vel vant til det(håper jeg). Glad jeg hvertfall er 2.gangs så jeg kan reise hjem etter fødsel :p hvis alt går bra da :)
 
Ja, det må vi! Vi skal jo ikke vike for de som egentlig tilhører et annet sted(min mening hvertfall).

Jeg merker jeg gruer meg litt pga. Dette med plass jeg. Men de er vel vant til det(håper jeg). Glad jeg hvertfall er 2.gangs så jeg kan reise hjem etter fødsel :p hvis alt går bra da :)
Det er jeg veldig spent på også, plassen de har.Helsigvis har vi noen mnd igjen, så da får de testet ut litt, men samtidig er det jo den mnd vi skal ha som det er mest :p
Kommer til å spøre litt rundt det når jeg skal på oul på sykehuset. Hvis jordmora er hyggelig å prate med ol, så kommer jeg til å spøre om en del ;-)

Er lissom greit å vite om det faktisk er for lite der føler jeg :p
 
E ca 2 t te sykehuset æ ska føde på. E ca 1,5 t te Trondheim så det e egentlig snarer og fær dit men æ ska te Tynset har æ bestemt :)
 
Vi skal flytte til lofoten, der er det også sommerstengt fødestue. Så vi holder oss i tromsø til etter fødsel;-) bor nå ca 10min fra UNN!
 
Back
Topp