Sommerplaner - reise bort?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Hvordan er det med sommerferien da damer?

Min første tanke er "offf" fordi det er så mye å tenke på og så mye å ha med når man har et knøtt :P

Men så snirkler vi det til og får ordnet noe som er utenfor egen by. Ungene (storesøsknene) må få følelsen av at de har hatt ferie og å ha gjort noe :) tenker jeg ;)

Det trenger ikke være masse og ekstremt. Men noe de kan titte tilbake på som sommerferien 2014.

Jeg skal hente noen kyllinger til uka, så da tar jeg med meg ungene også tar vi i samme slengen en overnatting på hytta til Morfar.

Senere i sommer skal vi en tur til hunderfossen, ta en dagstur i fjellet (par timer tilsammen å gå med minsten i bæresele) og noen dager i Mormor sin by. I forbindelse med denne runden har vi gått til innkjøp av en campingvogn. Vogna til minsten tar jo nesten hele bagasjerommet, så vi måtte jo nesten ha hatt med oss henger uansett, for å få med oss bagasje til alle 5. Også er det ikke mange nettene i campingvogn i stede for campinghytte som skal til før vi er oppe i samme prisen som vogna ;)

Ellers blir det å kose seg hjemme og ta noen dagsturer til Bestemor og Bestefar og en tur i Dyreparken.

Føler ikke at vi våger oss ut på noen voldsom ferietur. Men føler det er nok ;) hehe.

Hvordan er det med dere?
Hva skal dere i sommer med den lille?

Vi skal på ferie. Skal på et feriesenter i Tyskland som heter weissenhauser Strand i to uker. Skal ha egen leilighet i et kompleks med lekerom, bar og vaskeri i kjelleren. Perfekt for hele familien. Det er sandstrand, badeland inne, lekeland(alla hoppeloppeland), flere restauranter, bowlingbaner, spillehall, matbutikk, alt innenfor 500m. Tror det blir veldig fint for alle, det er i tillegg spa og pappaen har lovt meg en behandling hehe :)

Vi tar båten til København og kjører via Rødby og puttgarden. Er ikke lenge i bilen og tror det går bra. Vi ville ikke ta fly i år, blir mye stress med ei lita og en på seks..

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har vært i Malmø og København.
Og så skal vi til Stockholm, Mariehamn (Åland) og Kristiansand.

Skal ei uke til Danmark og Legoland i august :-) så blir det ei uke til varmen i september

Vi skal til Sverige ei uke (på campingplass).. Har ikke noe spikra program der, bare tar dagene som de kommer og nyter det å ha ferie:).. Ellers blir det små utflukter som tur til hunderfossen og andre ting vi ikke trenger kjøre langt for å komme til, som kan være spennende for 3åringnen:)..
(Nå skal det sies at vi ikke er "sydenfarere", og ser på det som ferie mer enn bra nok å reise på tur i Norge/Sverige. Jeg for min del har ikke vært i andre land enn Norge og Sverige, mannen har vært i Danmark også så han "leder" med et land:p)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Vi har campingvogn i Sverige så ju skal dit:-) ellers blir det dagsturer rundt omkring:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her blir det en rolig ferie.Skal forhåpentligvis bruke båten mye hvis været tilater det. Så blir det en liten tur til Sørlandet og dyreparken. Vi reiser sjeldent bort om sommeren da vi bor i Stavern og syntes sommeren er best her hvis været er bra

Vi reiser til danmark nå i juli. Da blir det legoland og dyrepark på oss :) eldstejenta gleder seg voldsomt :)

Først var vi en uke i Paris, nå er vi en månede i alpene. Blir å reise litt rundt her, dra til Chamonix og noen andre småsteder rundt omkring, før vi ender opp med et familetreff i en liten idyllisk landsby ved en innsjø. Kjæresten min er fransk. Så reiser vi direkte opp til nordnorge, hvor jeg er fra. Der blir det barndåp og planlegging til den, møte familie og venner, og å reise litt rundt. Tar nok en tur til Lofoten, Harstad og Tromsø i samme slengen. Deilig med ferie. Jeg er jo i permisjon og pappaen er student, så vi har ferie helt til slutten av august vi :)

Vi blir hjemme i år :) Hadde ferie hvor vi reiste nordover både i fjor sommer og jula som var, så nå vil jeg bare være hjemme:) Mamma har nettopp flyttet hit hvor vi bor, så da er det litt å finne på for ungene.
Men neste sommer skal vi reise 1 uke til Danmark, så vi får spare opp penger til det imens ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Nå har vi endelig kommet oss på plass i ny leilighet, så blir nok ikke å reise med det første...
Kanskje vi unner oss en tur til varmere strøk i høst/vinter ;)

Først var vi en uke i Paris, nå er vi en månede i alpene. Blir å reise litt rundt her, dra til Chamonix og noen andre småsteder rundt omkring, før vi ender opp med et familetreff i en liten idyllisk landsby ved en innsjø. Kjæresten min er fransk. Så reiser vi direkte opp til nordnorge, hvor jeg er fra. Der blir det barndåp og planlegging til den, møte familie og venner, og å reise litt rundt. Tar nok en tur til Lofoten, Harstad og Tromsø i samme slengen. Deilig med ferie. Jeg er jo i permisjon og pappaen er student, så vi har ferie helt til slutten av august vi :)

Wow! Det var litt av en "reisesommer" med knøttis ;) Tøffe dere er!

Akkurat nå er vi på hytta med svigerfamilien. Og så skal vi være litt i Oslo hos foreldrene mine. Og på en øy i Oslofjorden. Symes det er greit med norgesferie den første sommeren med baby, og så skal vi kjøre bil, max tre timer.
Deilig å kunne få med seg ting som gjør feriehverdagen enklere, nå har vi f.eks. med både babygym, leketeppe og vippestol på hytta. Og ammeputa mi!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

To uker i danmark i august. Gleder meg :-)

Vi skal en uke til Danmark i beg. Av august, for å føle på at vi har ferie. Får besøk hit men det er jo ikke det samme som helt fri merker jeg.. Ellers kanskje en tur på fjellet, men med en liten som ikke er noen sovedukke så tror jeg at jeg blir hjemme.. Mygg, vind osv.. Men gutta drar nok. Vi tar noen småturer til nabobyer også og et par turer i dyreparken( gutta har årskort)
Har merket at det ikke er helt enkelt med baby og tropevarme- vind. Blir nok bedre når hun gidder vogna litt mer kanskje!

Vi skal en uke til Danmark i beg. Av august, for å føle på at vi har ferie. Får besøk hit men det er jo ikke det samme som helt fri merker jeg.. Ellers kanskje en tur på fjellet, men med en liten som ikke er noen sovedukke så tror jeg at jeg blir hjemme.. Mygg, vind osv.. Men gutta drar nok. Vi tar noen småturer til nabobyer også og et par turer i dyreparken( gutta har årskort)
Har merket at det ikke er helt enkelt med baby og tropevarme- vind. Blir nok bedre når hun gidder vogna litt mer kanskje!

Ikke morro med den varmen og baby nei.

Vi er selv mest hjemme om sommeren. Men hvorfor reise vekk når man bor på en flott sommerplass :) ;)

Vi har vært en en uke på hytta og en uke i danmsrk, så skal vi en uke til syden til høsten.

Back
Topp