Sommerkjoler og skjørt?

Vårsol88

Første møte med forumet
Hei,
Er det noen som har gode tips til magevennlige kjoler/skjørt til sommeren? Prøver å kutte forbruk på klær, og gravidklærne vet jeg aldri blir brukt mer. Skal en uke til syden i uke 27, og ønsker jo å føle meg litt vel. Er høy fra fra før, 175cm, så mange av sommerkjolene blir fort for korte når magen tar plass. Noen som har gjort kupp på «vanlige» kjoler med god plass? Veldig kjekt å heller kjøpe plagg jeg kommer til å bruke etter graviditet også. Sjekker jo selsvagt nettbutikkene, men er så vanskelig å vit hvor mye stoff det er i de basert på bildene. Bor i distrikt, med lite klesbutikker i nærhet

Jeg bor i maxikjoler, syns det aller meste har plass til magen.

Hei,
Er det noen som har gode tips til magevennlige kjoler/skjørt til sommeren? Prøver å kutte forbruk på klær, og gravidklærne vet jeg aldri blir brukt mer. Skal en uke til syden i uke 27, og ønsker jo å føle meg litt vel. Er høy fra fra før, 175cm, så mange av sommerkjolene blir fort for korte når magen tar plass. Noen som har gjort kupp på «vanlige» kjoler med god plass? Veldig kjekt å heller kjøpe plagg jeg kommer til å bruke etter graviditet også. Sjekker jo selsvagt nettbutikkene, men er så vanskelig å vit hvor mye stoff det er i de basert på bildene. Bor i distrikt, med lite klesbutikker i nærhet
Jeg kjøpte meg to sommerkjoler i midi-lengde fra Lindex tidligere i sommer. Ser at akkurat de er utsolgt eller nesten utsolgt nå, men kan jo legge ved link, så du ser hva slags modeller det er:

Jeg er nå 33+5, og de passer fremdeles. Men tror kanskje den med røde blomster blir for trang over magen mot slutten.

Jeg prøvde sikkert 15 kjoler for å finne noe jeg likte som passet, og min erfaring var at jeg måtte kjøpe kjoler i min vanlige størrelse small, som hadde plass til magen. Hvis jeg gikk opp til medium ble de alt for store i skuldrene, og satt ikke pent.

Jeg kjøpte også disse buksene i lin/viskose-blanding (gikk opp fra vanlig str 36 til 38): https://www.lindex.com/no/p/3005394-2023-bla-bella-rette-cropped-bukser-i-linblanding?hl=nb

Og disse shortsene(vanlig str S): https://www.lindex.com/no/p/3006197-7424-bla-krepp-shorts?hl=nb

Begge med strikk i livet. Veldig behagelige, men ikke så lett å få dem til å se pene ut når man må ha dem enten utenpå magen, eller under. Når jeg har dem under magen blir det så mye stoff til overs, og det ser litt slaskete ut. Men nå som jeg straks har ferie kommer jeg til å bo i dem :)

Back
Topp