Sommerjobb

Fjelljenta

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Juligull2021
Hei!
Jeg har søkt sommerjobb som vikar hos ett sykehjem i sommer og har fått jobben. Jeg ønsker å jobbe ganske mye og liker jobben min svært godt (vil være ferdig sykepleier til sommeren), i tillegg til at jeg kommer til å ha behov for penger siden jeg faller mellom student og det å ha rett på mammapermisjon osv.
Jeg vil ikke si i fra til min arbeidsgiver før jeg er 12 uker på vei og alle mine nærmeste vet det, men er dette dumt av meg? Jeg frykter og at dersom jeg sier i fra så får jeg mindre vakter.. Men samtidig så skal jo ikke graviditet bli sett på som en sykdom? Noen som er i en lignende situasjon, har vært i en lignende situasjon eller som kanskje er en avdelingsleder/ansatt som har noen gode tips til meg? :)

Bare husk å si i fra 3 mnd før termin tror jeg. Jeg jobba på sykehjem under min forje graviditet og det endte opp med at jeg fikk mindre og mindre vakter, tilslutt ringte de meg ikke igjen..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er i samme situasjon og jeg sier ikke noe om graviditeten før jeg absolutt må.. Men prøv å få en kontrakt med vaktene du skal ha- så de ikke kan gå tilbake på det..

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke lett ... Syns ikke du behøver å si noe om det før 12 uker hvertfall, og om formen din er fin så er det jo ikke noe i veien for at du klarer sommerjobber, men slikt er jo vanskelig å forutsi :) lykke til

Vent til uke 12 om du føler for det. Men, hvordan pleietyngde er det på sykehjemmet du skal jobbe på? Sykehjem kan by på ganske mange tunge løft..

Takk for svar! Jeg er i god form nå og har vært det så langt i svangerskapet, bare trettere enn vanlig.. :) Derfor synes jeg det er vanskelig å skulle vite hva en informerer om, jeg merker jo ikke at jeg er gravid :p Jeg vet jo ikke heller hva jeg kan forvente senere i svangerskapet siden dette er første gang jeg er gravid.

Det varierer hvor pleietunge de er, er noen som er tyngre enn andre, men da må jeg evt få hjelp av andre til det tyngste er gjort og deretter gjøre resten selv. :)

Er i slike tilfeller jeg merker at jeg angrer på at vi har bestemt oss for å vente til uke 12 med å fortelle familie og venner.. hehe. Veldig greit å ha ett forum man kan spør om forskjellig! :)

Er litt i samme situasjon selv, jeg gikk på jobben å sa jeg ville jobbe mest mulig, og siden jeg er best kvalifisert av de som jobber der har jeg blitt lovd å jobbe en del, men ikke hvor mye "en del" er. Fikk sjefen til å si forann to avdelingsledere jeg skulle ta jobbene deres når de hadde ferie, dvs 100% i 6 uker, nå har hun sagt at jeg får det og kan ikke gå tilbake på det :) Jeg har fortalt at jeg er gravid nå i etterkant, å virker ikke som at hun ser det som noe problem i det hele heldigvis :)

Back
Topp