Sommerferietips?

Maimamma16

Try, If u don't make it, try again!
Hei :)
Kjenner så meget på lysten til å ta en liten reise ila sommern! Trenger ikke være så langt bare få en følelse av å være borte! Noen som har gode råd og tips til hvor man kan dra med liten baby? :)

Spørs litt på hvordan ferie dere ønsker:). Kan leie en hytte i svergie eller Danmark? Evt ta en tur til en by her i Norge?

Eller båten til Danmark eller Kiel (spørs jo hvor du bor)

Blir eventuelt med ei vennine og lille ^^ han vil jo være 2-3 mnd da! Har lyst å bevege meg litt utenfor norge :)

En venninne av meg dro til Madrid med en på 2-3 mnd (men det var tidlig vår, da) så er jo ikke barnet som er begrensningen sånn sett

Hvor vil du reise? Kan jo anbefale deg å snakke med flyselskapet før du evt bestiller flybillett for å få plass som gjør det litt lettere å reise med baby

Det kommer ann på budsjett og om man vil fly. Jeg reisete med storesøter når hun var 6 uker til Budapest, 8 uker til Nice og rivieraen. Hadde med bilstol som ikke trengte isofix (Har ikke det på leiebiler og taxier) Funket som bare det :) Etter det har vi reist mye med barn, så har sikkert noen tips :)

En venninne av meg dro til Madrid med en på 2-3 mnd (men det var tidlig vår, da) så er jo ikke barnet som er begrensningen sånn sett

Hvor vil du reise? Kan jo anbefale deg å snakke med flyselskapet før du evt bestiller flybillett for å få plass som gjør det litt lettere å reise med baby

Kunne tenkt meg å reise så mange forskjellige plasser jeg :D men tenker å holde meg i europa denne sommern hvertfall!

Det kommer ann på budsjett og om man vil fly. Jeg reisete med storesøter når hun var 6 uker til Budapest, 8 uker til Nice og rivieraen. Hadde med bilstol som ikke trengte isofix (Har ikke det på leiebiler og taxier) Funket som bare det :) Etter det har vi reist mye med barn, så har sikkert noen tips :)

Tenker fly, tog eller kanskje også båt :) budsjett er jeg usikker på, iogmed jeg ikke vet hvor vi skal eller noe, men trenger absolutt ikke å være storkar! Så tenker jeg at jeg vil holde meg i europa hvertfall!
Bilstol er helt sikkert genialt! Kanskje ordne med adapter så den kan festes på vogna også! :)

Tenker fly, tog eller kanskje også båt :) budsjett er jeg usikker på, iogmed jeg ikke vet hvor vi skal eller noe, men trenger absolutt ikke å være storkar! Så tenker jeg at jeg vil holde meg i europa hvertfall!
Bilstol er helt sikkert genialt! Kanskje ordne med adapter så den kan festes på vogna også! :)

København er jo en fantastisk by og dit går jo båten, men kan fort bli veldig dyrt med båt dit i sommer. Hadde heller satset på fly, hoteller får man jo i alle pris klasser. Tok båten til Kønbenhavn med frøkna var 6 mnd, hadde lugar med dobbelseng og hun sov mellom meg og søsteren min. Funka som bare det. Sov i vogna men vi spiste middag og frem til vi skulle legge oss.

Ellers er jo Barcelona en by du får alt. Storby, strand, shopping og god mat :) Har ikke vært der med barn, men det funker nok supert :) Samme med Valencia og Lisboa. Korte flyturer mye å se. (Jeg er ikke selv så glad i de typiske ferie/charter stedene) Ellers har vi flere ganger med barn flydd til Paris , vært der noen dager før vi reiste ut til kysten. Leide bil på flyplassen når vi kom. Både til La Rochelle, Honflour og Deauville. (Deauville var veldig fint med barn)

Last edited:
Back
Topp