Sommerferien i år?

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Hvordan er det med fly for gravide? Har selskapene regler for hvor gravide damer de vil/ikke vil fly? Hvordan er det med offentlige basseng/bading og graviditet?

Nå skal vi vel snart sette opp ferielister på jobb, og ser for meg at jeg vil ha ferien tidligst mulig hvis vi vil utenlands..

så sant du er frisk så er det vel bare de siste mnd eller ukene du ikke kan fly tror jeg.
og så vidt jeg husker så er bading i baseng o.l helt trygt så lenge slimproppen ikke har gått :)

Man kan fly ganske langt ut i svangerskapet =) 
Jeg var på tre turer da jeg var gravid sist, før uke 25 alle turene da.. 

Tror det er forskjellig fra selskap til selskap. Reglene står på hjemmesiden til selskapene. Jeg er lærer, så slipper å bestemme ferien selv;-) Vi hadde allerede bestilt leilighet i Danmark når vi fikk positiv test. Tror det blir er fin ferie for oss tre og magenemoticon

tror man får fly helt til siste måned...men personlig tror jeg ikke det blir å friste med mange timers flytur til en varm plass når jeg skal ha min egen varmovn i magen, så blir nok nordenferie på oss i år. Vi skal på bryllupsreise i slutten av juli, tror kanskje vi legger den til Stockholm, så da blir det vel flytur ca 6 uker før termin! (Hvis jeg får lov da).

Marian87 skrev:
tror man får fly helt til siste måned...men personlig tror jeg ikke det blir å friste med mange timers flytur til en varm plass når jeg skal ha min egen varmovn i magen, så blir nok nordenferie på oss i år. Vi skal på bryllupsreise i slutten av juli, tror kanskje vi legger den til Stockholm, så da blir det vel flytur ca 6 uker før termin! (Hvis jeg får lov da).

Nei, jeg er jo litt skeptisk til veldig varme strøk!

Tror ikke jeg vil lengre enn Spania, skal klare en flytur på 3t +, men helst ikke lengre. Så tenkte vi litt på mai-ferie, da er ikke varmen så ekstrem der!

For alt jeg vet kan vi ende opp i Danmark og Legoland - det er sikkert like gøy :)

Veldig mange fly selskap har flystopp etter passerte uke 32, men ofte med legeerklæring kan man få fly lengre ut i svangerskapet. Se på de forskjellige selskapenes hjemmesider, der står all info om sånt :-)
Det med bading er jeg langt ifra sikker på, men mener det var 2 eller 3 uker før termin man skulle unngå basseng bading...

Vi bestilte reise til Danmark (København) i juli før vi fant ut jeg var gravid...oops... Jeg er ca 30 uker på vei når vi reiser. Med lege erklaring skal det gå fint. Men Danmark er vel ikke det verste landet man kan reise til da.

Vi reiser 11 timer med fly i mars, så får det heller bli en norgesferie i sommeren om det blir muligheter for det :)

Vi hadde bestilt reise til Mallorca før vi visste dette. Det er da to mnd før termin heldigvis, så håper på å kunne dra.

Vi har bestilt tur til Tyrkia i slutten av juni!! Gleder meg kjempemasse:) Satser på at jeg er frisk og rask:)

vi har faktisk ingen planer..
Eller vi har sagt at vi har lyst å holde oss hjemme, så om noen vil være med oss får de komme her.

Vi tar nok en uke i Europa et sted, sikter oss inn mot første uken av juli. Jeg fødte 4 uker fortidlig sist så tør ikke planlegge noe senere...

Tenkt oss til gran canaria engang i april/mai.. Så i sommerfereien skal vi til astrid lingrens verden :-)

Vi har bestilt hus i spania, gjorde det før vi viste vi skulle ha en til. Hadde ikke bestilt hadde vi visst det. Men nå satser vi på at det skal gå greit. Er i juni/juli.

her har vi egentlig sagt siden i fjor sommer at i år skulle vi ta et friår fra ferie... ble en dyr affære med 3 uker i statene, kan man si

har heller sagt at vi skal spare i år, så tar vi en lang, deilig ferie neste år når bebisen er med oss, og jeg er i permisjon! har veeeeldig lyst tilbake til florida, så det er fare for at turen går dit. har satt av 2000/mnd nå og i desember, så fortsetter jeg med det, har vi 36.000 til neste sommer i steden  da er vi godt på vei i budsjettet siden sambo har skattefri mnd i juli (sjømann), og jeg har feriepenger som vanlig! kjenner jeg gleder meg bare av å tenke på å dra tilbake *fnis*

Back
Topp