Sommerferien 2012 :)

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Vi er invitert til bryllup i USA i juni og vi har veldig lyst til å dra, men jeg er litt redd for at det blir litt stress...

Hm..  Men hva tenker dere om sommeren??

jeg synes det er tryggest å vente med reising til de har fått alle vaksinene sineførste runde, så rundt 6 måneder. Ellers så sa lege og jordmor sist vi spurte at de anbefaler å holde seg i Europa, helst vestlige Europa, de 3 første årene pga imunforsvaret til de små og fare for sykdommer. USA er jo et vestlig land, så det må da være trygt? Lang flytur da....

Jeg tørr ikke dra til utlandet med min lille, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det hvis ho begynner å hyle på flyet.. Så her blir det mest sansynlig en ferie i Norge. Barnefaren har sagt at han har lyst å dra på ferie med oss, men får se om det blir noe. Uansett så blir det bare i Norge.

lurer også veldig hva man skal finne på til sommeren, kunne godt tenkt meg e skikkelig ferie. Har også hørt at det ikke er så dumt å reise med de når de er så små, side de sover så mye. Bare ikke ha for høye ambisjoner om at man skal gjøre så mye i ferien, men at en rolig ferie med den lille kan være riktig så vellykket:) Så jeg tenker at det går sikkert helt fint å reise til USA i juni om dere er innstilt på det! Fløy en del med minsten i jula, først oslo-tromsø, så tromsø-oslo-molde (skulle egentlig til kristiansund, men flyet ble så forsinker så rakk ikke flyet videre, og måtte booke om til molde fly). veldig stress for meg, men småen tok det helt med ro, og lot seg ikke stresse av noe:)
sov for det meste:)
Er jo litt lengre flytur til USA, men for de små spiller det vel ikke så stor rolle om de er på et fly eller i en sofa:)

Vi reiser til Kypros i slutten av juni på bryllupsreise/familieferie :) ser ingen problem med og reise til utlandet når hun er 7 mnd. I desember skal vi 3 uker til Thailand så da blir det enda en utenlandstur :)

Tror det går helt fint jeg altså. Mange som drar på utenlandsturer når barna er små. Bare ha litt "underholdning" tilgjengelig på flyet.

Våre planer for sommeren er å male huset, også skal vi besøke svigers. Det er fast hver sommer. Det samme er en tur på hytta til mannens familie, men oss 4. Det gleder jeg meg til! Så innen vi har fått gjort dette har i grunnen sommeren gått... Neste år derimot,  har jeg veldig lyst til å leie sommerhus i Danmark.

Det ser ut som at vi prøver oss på den turen :)
Vi er i utgangspunktet så utrolig glad i å reise og håper jo at vi får "reisevennlige" barn:D

Jeg har blitt anbefalt av lege og HS å reise utlands mens jeg ammer pga at en slipper mye bekymring iforhold til maten osv så lenge du passer litt på hva du selv putter i deg. Her har vi planer om en tur til Roma i august. Bare meg og gubben for å få litt ekte kjærestetid.

gravidsol skrev:
Jeg har blitt anbefalt av lege og HS å reise utlands mens jeg ammer pga at en slipper mye bekymring iforhold til maten osv så lenge du passer litt på hva du selv putter i deg. Her har vi planer om en tur til Roma i august. Bare meg og gubben for å få litt ekte kjærestetid.

Åh! Kjenner jeg blir misunnelig. Roma er så fantastisk :) det var der vi hadde vår første kjæresterur til. Gled deg!

Vi planlegger å reise en god tur til utlandet. Jeg er også skeptisk til flyturen, men regner med at det går bra. Ser frem til en ferie med sol og sommer;)

Vi skal leie hus i Sverige elle Danmark med resten av min familie. De gjorde vi i fjor og og det var super:)

Personlig synes jeg det er kos å reise med barn. 
Eldstemann hadde vi med til Danmark når han var 8 mnd. Kjempegøy. (Opp-ned tur når han var 4-5 mnd). Deretter var vi i Kroatia når han var 10 mnd og Gran Canaria når han var 15 mnd. Om man er godt forberedt på reisen/flyturen går det stort sett bra. 

Nå er eldste 2 år og vi skal til Gran Canaria igjen i mars, så snuppa er ikke mer enn 3 mnd da. Regner med at det går kjempefint. (skal nok holde ut noen timer om det blir krise, og de andre passasjerene har jo ikke noe valg heller...) I sommer skal vi til Danmark igjen, og så satser vi på å ta en tur til høsten igjen før jeg begynner på jobb igjen:)

Gleden av å være på tur er jo fantastisk. Og om  man tar det på barnas premisser går det stort sett greit:) God tur om dere bestemmer dere for å reise:)

Vi skal 2 uker til hellas i juni og 2 uker i august. Gleder meg til det! Mine foreldre skal være sammen med oss en uke hver gang, blir deilig å få litt hjelp og avlastning da :-) Og så bor foreldrene mine langt unna så synes det er fint at de kan få være med lillegullet over lengre tid da.

Back
Topp