Sommerferie

Nathen

Glad i forumet
[:)]Vi skulle egentlig ikke på ferie i år men i går bråbestemte vi oss for å ta en tur til Brønnøysund!(vi drar på lørdag) Vi har hus og familie der og er der hvert eneste år. Vi skal overaske alle sammen og bare plutselig dukke opp...det blir gøy det!! Gleder meg til å se ansiktet til pappa, han kommer til å falle ned fra månen...! Skal dere andre på ferie i år? Hvor da?

hei! vi tar ferie til babyen er kommet som er en gutt, forresten det har jeg glemt å sagt til dere[:)]og han skal hete MARIUS. Når han er kommet så drar vi en tur veit ikke hvor det blir hen???????

Vi skulle egentlig ikke på ferie i år men i går bråbestemte vi oss for å ta en tur til Brønnøysund!(vi drar på lørdag) Vi har hus og familie der og er der hvert eneste år. Vi skal overaske alle sammen og bare plutselig dukke opp...det blir gøy det!! Gleder meg til å se ansiktet til pappa, han kommer til å falle ned fra månen...! Skal dere andre på ferie i år? Hvor da?

Hvor i Brønnøysund har du familie? Mamma er derfra så har en del familie der selv [:D].
Tante og onkel bor i Gullvika, ikke så langt fra Torghatten

Vi kommer til å ta ferien litt på sparket i år. Må se ann formen min litt..
Håper å få noen dager på hytta i Rondane ihvertfall[:)]
Også skal Aurora på ferie til Mamma noen dager i juli, og det blir deilig
(for både oss og henne tror jeg!). Hvis kroppen min fortsatt fungerer
da, så er det mulig at jeg og sambo tar en tur med telt og fiskestang
i marka. Det blir koselig[:)]

Men akkurat nå er det viktigste å få ferie! Har fire uker igjen på jobb,
og det føles uoverkommelig!!

Gubben er i oppsigelsestid på jobben. Han bytter jobb 1 August. Om oppsigelsestiden hans hadde vært juni - august i stede for mai - juli så hadde han hatt krav på ferie i oppsigelsestiden (fordi alle har krav på ferie i mnd juni - august). Men siden August faller utenfor så trenger ikke jobben å innvilge ferie for ham, og det er akuratt det de ikke gjør. Han spurte om 3 uker ferie i Juli og fikk nei! De krever at han tar hele ferien i den nye jobben!

Men det er jo ikke lett å begynne ny jobb med å kreve ferie... Særlig ikke når de rett ut sa til ham at de vurderte å ikke gi ham jobben pga at han begynner med omsorgspermisjon (den første uken i August), fordi de trenger en som kan jobbe umiddelbart... han kan jo ikke akuratt be om ferie i tillegg da... så når han skal få tatt sine resterende 5 uker ferie, det aner ikke jeg...... 

Det hadde jo vært deilig å få dratt på ferie mens det fortsatt er sommer...

Pappa er oppvokst på Vik i Sømna, litt lengre sør. Vet godt hvor Gullvika er, har besøkt Torghatten en del ganger...

I Ferieloven §8, står det; På de vilkår som følger av §§6 og 7 KAN ferie fastsettes og avvikles i tiden etter arbeidstakers oppsigelse.
Jeg kan ikke finne noe som sier at arb.giver har rett til å kreve at ferie utsettes til arbeidsforholdet er avsluttet.

Regner med du har pløyd gjennom Ferieloven, men uansett ville jeg evnt tatt kontakt med Arbeidstilsynet og snakket med en jurist der. Dere kan uansett ikke tape på det.

Lykke til da:)

Regner med du har pløyd gjennom Ferieloven, men uansett ville jeg evnt tatt kontakt med Arbeidstilsynet og snakket med en jurist der. Dere kan uansett ikke tape på det.

Gubben ringte og hørte og de sa at så lenge han ikke har hele oppsigelsestiden i feriemånedene (jun - aug) så kan de faktisk nekte ham ferie i oppsigelsestiden. Og der han jobber er de skikkelig kjipe - det er hovedgrunnen til at han bytter jobb!

Back
Topp