Sommerferie

Baby_i_august

Glad i forumet
Augustbarna2024
Hva gjør dere andre med årets sommerferie?

Hvis jeg følger termin har jeg permisjon fra 29. juli. Frister ikke å ta ut masse ferie som høygravid, men jeg tror jeg må ha noe ferie denne våren, kanskje en uke et sted.

Hva tenker dere?
 
Vi skal drive med flytting i sommer, så jeg tenker å kanskje ta 2-3 uker før permisjonen om alt går etter planen ❤️
 
Vi skal ikke på noe ferie. Fra jeg får cerclage den 6. februar til fødsel beveger jeg meg bare fra der vi bor til Trondheim. Skulle egentlig på helgetur til København i mars, men enten avbestiller vi eller så skal han med en kompis (konsert)

sist ble jeg lagt inn to uker etter vi kom hjem fra syden, evig takknemlig at jeg ikke var der når det skjedde
 
Planen min er å overføre mest mulig av ferien til neste år, så jeg har noen ekstra uker hvis jeg trenger det for å få det til å gå opp mtp barnhagestart. Tar et par dager for å dra på en langhelg i april bare. Fødselspermisjonen begynner jo uansett ikke så langt inn i juli, så tenker det er greit?
 
Sparer også mest mulig av ferien! Tar to dager i påsken, og ellers blir det nok bare litt avspasering her og der.
Vet jo ikke om det potensielt blir noe sykemelding på slutten heller.
 
Min perm starter i begynnelsen av juli, så jeg har ikke plan om å ta ut ferien før utover høsten for å forlenge permisjonen med 5 uker :)
 
Jeg tar nok ut 1-2 uker før permisjonen starter, og overfører resten så jeg kan forlenge permisjon noen uker. Ikke for å reise eller noe, men mest for å ha tid til å roe ned, samle krefter og «neste» litt i huset. Vi har billetter til Kypros i høstferien påspandert av svigers, men jeg ser ikke for meg å dra (har sagt til samboer at han kan vurdere å dra med treåringen, kanskje det hadde vært bra for dem!)
 
Jeg tenker å bake det meste av ferie inn i permisjonstiden for å få vært lengst mulig hjemme. Mulig jeg tar en uke ferie rett før permisjon, for å slippe å jobbe uti august. Får se når endelig termindato blir.
 
Kommer nok heller ikke til å ta ut ferie i juli, muligens bare to uker før permen starter, siden vi nok er i flyttemodus. Men jeg har en del jobb å gjøre før jeg går ut! Men jeg må se, det er jo ikke barnehage i juli heller, så har ikke tenkt helt gjennom kabalen enda. Men det beste ville vært å ta ferien ila høsten, selv om jeg bare kommer til å jobbe 50% til august 25 fordi vi drøyer barnehage til to år denne gangen.
 
Back
Topp