Sommerferie

Prøver15

Elsker forumet
Vi har lyst å reise til syden en uke i sommer. Men er det trygt? Noen forhåndsregler man bør ta?

Du bør sjekke med reiseselskapet og flyselskap hvor lenge man får fly som gravid. Det kommer vel også litt an på hvor i Syden du vil reise. Men vær sikker på at maten er gjennom steikt og tenk på at salat ikke nødvendigvis er vasket skikkelig. Har også masse god, høy solkrem til dg selv da gravide blir fortere brune og brente. :D

Flyselskapene har forskjellige regler om å fly, men så lenge du får godkjenning fra legen og det er 3mnd til du skal føde går det hvertfall greit. Husk at myggen er ekstra glad i deg når du er gravid. Drikk flaskevann og ikke spis frukt og grønt du ikke vasker selv osv.

Vi skal i utgangspunktet til Florida i sommer (med mine foreldre og søster + hennes samboer). Ble bestilt i august, så veldig spent på om jeg er i form til det :P

Vi har bestilt 2 uker i Italia til sommeren - håper vi får reist, men regner med det går greit. SAS har ingen restriksjoner før 36 uker (så lenge man bare venter et barn)

Tenker det går bra, men følg råd i forhold til hvor du skal.
Jeg har hvert en del i Egypt uten problemer før men mens jeg gikk gravid ble jeg hysterisk og holdt meg ofte til store internasjonale kjeder som pizza Hut for de har skikkelige retningslinjer i forhold til mat, hygiene osv ;)

Vi tenker kanskje på å ta en tur i august (komme hjem rett før 36 uker hvis det er mulig) men vi tør ikke planlegge altfor mye enda da, tar det etterhvert :)

Vi hadde egentlig tenkt oss en uke til varmere strøk nå, men sånn som Zika-viruset har spredt seg så tør vi ikke. Det er nok ikke så farlig, jeg tar bare ingen sjanser. Sjekk dette nøye i alle fall, før dere bestiller tur!! :)

Jeg skal reise til sommeren, tror det går helt fint. Var til både Spania og Kina forrige gang når jeg var 4-5 mnd på vei. Bare passe på å gå en del på lange flyturer, litt strevsomt for ryggen. Og apropo internasjonale matkjeder, ble matforgifta på BurgerKing i Sør Amerika engang. Så se og smak på det du får servert og hold deg unna de mest dodgy plassene. Har blitt matforgifta i Tyskland og Norge også, såå...

Uansett så handler det jo om egen form og hva en orker/ er komfortabel med. Hadde nok ikke reist til SørAmerika og visse deler av Asia/Afrika når jeg er gravid.

Vi skal også reise, det blir siste reise bare oss to så det gleder jeg meg til! Hadde tenkte først august men tror det er før nær termindato så vi bytter med juni for å være trygt.

Tenker kanskje å flytte ferien til juni i år - håper da at jeg er grei form og vi kan ha en hyggelig tur bare oss.... Vurderer å gjøre det så enkelt som Praha eller Budapest....

Jeg skal reise til sommeren, tror det går helt fint. Var til både Spania og Kina forrige gang når jeg var 4-5 mnd på vei. Bare passe på å gå en del på lange flyturer, litt strevsomt for ryggen. Og apropo internasjonale matkjeder, ble matforgifta på BurgerKing i Sør Amerika engang. Så se og smak på det du får servert og hold deg unna de mest dodgy plassene. Har blitt matforgifta i Tyskland og Norge også, såå...

Uansett så handler det jo om egen form og hva en orker/ er komfortabel med. Hadde nok ikke reist til SørAmerika og visse deler av Asia/Afrika når jeg er gravid.
Sant! Var innom en domino's som så ut til å slurve noe skikkelig og løp nærmest ut derifra! Huff

Sjekk med flyselskapet hvilken sv.skapsuke de begynner å kreve legeattest. Det er ikke likt for alle flyselskap! Ellers tror jeg nesten bare du må søke på nettet og spørre jm/lege om det er noe spesielt av mat du bør holde deg unna i det landet du skal til. Ikke alle land er like strenge som norge..

Er snakk om typ Mallorca eller lignende. I juli. Det zikaviruset var vist pga noe de tilsatte i vannet, så var brått ikke farlig allikevel...

Vi skal 2 uker til Kreta i juni, det var bestemt allerede i august :-) vi kommer ikke til å endre planene så lenge jeg er frisk og rask :-)

Vi skal 2 uker til Kreta i juni, det var bestemt allerede i august :) vi kommer ikke til å endre planene så lenge jeg er frisk og rask :)
Vi har også planer om sydentur i juni. Tror det vil være en fin måned å reise i :)

Her er det sommerferie hjemme som gjelder :) skal kanskje bestille tur til Kristiansand, å besøke dyreparken eller ellers på blir det camping tur på fjellet resten av ferien :)

Har ikke bestilt sommerferie enda, men skal en tur til Vietnam i påsken :)

Kommer til å være ca 27 uker på vei når vi har lyst å reise. Mannen er sånn i tvil mtp formen min , om det er trygt og sånn. Ble så usikker selv. Tenkte jeg var rundt 20 uker men er jo brått mye lenger på vei midt i sommerferien.

Back
Topp