Sommerferie

mocca82

Elsker forumet
da har ferien startet hos oss. Hadde siste dag i barnehagen i dag. Litt rart egentlig.
Guttungen hadde blitt veldig lei seg istad når han fant ut at det var siste dagen hans, ikke lett å forstå at han ikke skal tilbake.
Tenk om noen uker har vi skolebarn. Tiden flyr så altfor fort.
Men nå skal vi kose oss med lang ferie før skolestart.
Vi har egentlig ingen planer siden sambo jobber, men blir noen dagsturer og helgeturer.
Tar gjerne imot forslag.
Hva skal dere i ferien da??

GOD SOMMER
 
Her hadde guttungen siste barnehagedag forje uke siden alle førskolebarna måtte ha 3 uker ferie før 1august.
Gutten her har bare gått rundt seg selv etter den siste dagen, litt pga at han er syk og pga at han savner barnehagen og det faste opplege der med asistent og spesped. Han er utrolig lei seg for at han ikke ska i barnehagen noe mer, og hadde sitti på fange til asistenten sin i over en time å gråtet pga at han skulle slutte, han ville ha med seg asistenten inn i skolen.
Glad for at de kan ha litt kontakt selv om han starter på skolen siden de har så tett kontakt

Ellers så er det veldig rart å tenke på at det er en skolegutt. Fikk ransel og penal nå i helgen av foreldrene min og han var rimelig stolt når han fikk det, har ikke fått tatt noe bilde. Eneste er at jeg er litt redd for at den ranselen han fikk kansje ikke holder i 1-4klasse som det sto på den,siden han er så lang.
 
Tenk om få uker har vi skolebarn!! Hvor ble tiden av?

Vi resier til Danmark på mandag, kommer hjem på søndag. Har fri i 3 uker, de to siste blir det småturer, men har fått billige billetter til hunderfossen gjennom jobben, så blir en tur dit ihvertfall. Så får vi nye leieboere i sokkelleiligheten, spennende, men blir litt å ordne i forbindelse med det.
 
Storebror har fortsatt 10 barnehagedager igjen før vi tar ferie. Så han går der ut juli og skal jo rett på skolen etter ferien.

Vi hadde litt ferie i juni også og var i syden og så skal vi ha 2 uker i august + de 3 planleggingsdagene før det er skolestart.

Tror det kommer til å bli kjemperart, men jeg har en til som går i barnehagen og for min del blir det tøffere om 2 år. Jeg ser at han er såååå klar for å komme videre nå. Og hvor fint han og alle de andre 6 åringen som bor her har begynt å få det sammen så tror jeg starten kommer til å gå fint.
Men først skal vi kose oss på ferie. Er ikke helt sikker på hva, men kanskje tusenfryd og oslo en tur. Og så skal vi til mine foreldre... mulig litt hyttetur også. De 2 ukene kommer ihvertfall til å gå fort tror jeg.
 
Vi er straks ferdig med ferien vi, begynner på igjen i morgon. Dvs eg, mannen og lillesøster begynner igjen, skuleguten skal ha ferie fram til skulestart.

Eg jobbar i bhg og har tvungen ferie dei tre siste vekene i juli, så då blei det ferie på den tida. Vi har jobba litt her heime med omorganisering og rydding av boder og kjellar, fått opp store garderobeskap osv. Og så har vi hatt nokre dagar i Oslo. Fascinerande at to ungar som begynner kranglinga før vi har kome ut av byggefeltet på veg til barnehagen KVAR dag, klarte ein biltur på 9 timar utan å lage baluba! Då vi kom heim hadde vi to netter her før ungane reiste på "barnebarntur" med foreldra mine og fetteren sin i tre netter (to dagar i Mikkelparken i Kinsarvik).

Neste veke skal skuleguten vere med meg på jobb ein dag (jobbar i bhg), han skal vere hos farmor og farfar ein dag, han skal vere med pappaen på jobb ein dag (jobbar på trelastlager - litt i kassen, litt med rekningar og bestilling og sånt), og så skal søstera mi passe han to dagar. Veka etterpå har eg fri igjen, og skal vere heime med han fram til skulestart.

Han var litt uttafor då han skjønte at det nærma seg siste dag i bhg. Han har gått 80% dette året, men har ofte hatt fri om tirsdagen samtidig med lillesøster som går 60%. Siste tirsdagen før ferien VILLE han i barnehagen. Han fekk velge om han ville dit eller vere med meg og lillesøster, og han valgte bhg. Det har aldri skjedd før!
 
Back
Topp