sommerferie/Svangerskap permisjon

Mamarazi

Blir kjent med forumet
En kollega anbefalte meg å sette meg opp på ferieønske først utpå høsten ( har ønsketurnus) og at da ville permisjonen blir forskjøvet slik at man får mer tid hjemme med den lille....
For meg høres jo det helt yppelig ut, iom at jeg ikke har råd til å ta max permisjon (80% lønn)
Vil være hjemme lengst murlig MED 100% lønn.

Flere som skal kjøre den løsningen eller har dere planlagt en annen løsning?

Jeg har kjørt den før og det fungerer supert:) nå skal jeg ikke i jobb før tidligst neste sommer. Så blir ikke et alternativ denne gangen

jepp skal gjøre det sånn jeg ihvertfall ;D ha ferie utpå høsten i 5 uker så jeg kan være hjemme lengst mulig til neste år.. håper på å få tilbake masse penger på skstten også, så det blir litt romsligere ;)

Har bare 2 uker med "betalt" ferie, siden jeg var i permisjon i 2012 med utbetaling fra NAV og 4 av de ukene man år beregnet feriepenger av var i 2011, så må se an økonomien om vi har råd til at jeg tar ut 5 uker ferie i år ( husk at du får bare 4 uker + 1 dag ferie per år når du skal forskyve permisjonen, så du kan trygt ta ut 4 dager ferie før foreldrepengeperioden starter)..

Har tenkt en del på dette. Her er det fast ferie. Og viss termindagen står som nå, så går jeg i perm midt i ferien. Så da får jeg vel to uker ca å overføre. Har og tenkt at viss formen ikke er den beste så kan det jo vøre at jeg blir sykemeldt og da blir det jo kanskje mer. Men aner ikke hvordan reglene rundt dette er. Får diskutere det nærmere med arbeidsplass når permisjons papirer skal fylles ut. Men som jeg tenker da så blir det vel perm + hvertfall 6 uker ferie??

Jeg skal ha 5 uker feri før permisjonen begynner, jeg har som sagt termin 31.juli(er enda her pga alltid gått over tiden)
så min ferie begynner rundt 1.juni og skal ikke tilbake før aug 2014.

Skal prøve å pakke inn ferien i permisjonen. Har termin 1. august, så noe ferie vil jeg nok ta med gutta mine før fødsel. Blir jeg sykemeldt i ferien, tar jeg den bare ut ila høsten:)

Hørtes lurt ut. Jeg har termin først i slutten av august, så tenker å ta ut ferie i juli sånn jeg ikke trenger jobbe helt frem til rett før fødsel. Men for dere som har termin tidligere så er det jo lurt å utsette den.

Hørtes lurt ut. Jeg har termin først i slutten av august, så tenker å ta ut ferie i juli sånn jeg ikke trenger jobbe helt frem til rett før fødsel. Men for dere som har termin tidligere så er det jo lurt å utsette den.
Vi har også termin helt i slutten av august men tenker bare å ta 2 uker ferie før permisjonen.. Kan jeg utsette de resterende ukene med ferie?

Vi har også termin helt i slutten av august men tenker bare å ta 2 uker ferie før permisjonen.. Kan jeg utsette de resterende ukene med ferie?

Ja, det kan du.. Du kan f.eks ta de i høst, da blir permisjonen din forskjøvet tilsvarende antall dager som du hadde ferie. Man har også lov å overføre 2 uker til 2014.

tenkte å ta noe ferie før permisjonen, så noe etter permisjonen og noe ulønnet permisjon. skal ha 80% permisjon slik som sist.

Back
Topp